Μεγάλης σημασίας η γρήγορη επιβίβαση στις σωστικές λέμβους
Μετά το ναυάγιο του Costa Concordia, ο τουριστικός τομέας της
κρουαζιέρας αναμένεται να δεχτεί πιέσεις για να αντιμετωπίσει ένα ζήτημα
ασφαλείας που έχει τεθεί από την εποχή του Τιτανικού, σχεδόν πριν από
100 χρόνια: πώς να επιβιβάζονται γρήγορα σε σωστικές λέμβους χιλιάδες
επιβάτες κατά την εκκένωση γιγάντιων κρουαζιερόπλοιων.
Η ιδιοκτήτρια εταιρία του Concordia, Carnival Corp, παραδέχτηκε ότι το ναυτικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε 13 ανθρώπους, ενώ 24 από τους 4.200 επιβάτες και πλήρωμα αγνοούνται, «έφερε στο προσκήνιο τα μέτρα ασφαλείας και τις διαδικασίες αντιμετώπισης έκτακτων περιστατικών». Εκπρόσωπος της Carnival δεν απάντησε αν η αναθεώρηση των μέτρων ασφαλείας από την εταιρία θα περιλαμβάνει και το ζήτημα των σωστικών λεμβών.
«Οι κανονισμοί στηρίζονται στην ικανότητα χειρισμού σωστικών λεμβών, απουσία εκπαιδευμένων μελών του πληρώματος, από επιβάτες χωρίς ειδική εκπαίδευση, που τελούν υπό το κράτος του τρόμου", είπε ο Τζον Ντάλμπι, πρώην πλοίαρχος δεξαμενόπλοιου, ο οποίος σήμερα διοικεί μια ναυτιλιακή ασφαλιστική εταιρία, την Marine Risk Management.
«Ο σκοπός των κανονισμών μετά τον Τιτανικό ήταν να αποφευχθεί αυτό που συνέβη τότε και συνέβη και πάλι τώρα με το Costa -δηλαδή η δυσκολία, αν όχι η αδυναμία, να ριφθούν οι σωστικές λέμβοι από την "υπερυψωμένη πλευρά"», είπε ο Τζον Ντάλμπι, πρώην πλοίαρχος δεξαμενόπλοιου, αναφερόμενος στην πλευρά του πλοίου που σηκώθηκε στον αέρα όταν αυτό έγειρε από την άλλη.
Μετά το ναυάγιο του Τιτανικού, οι ναυτικοί κανονισμοί καθιστούν πλέον υποχρεωτικό για όλα τα πλοία να έχουν κατώτατη χωρητικότητα σωστικών λέμβων και σωστικών σχεδιών 125%, 50% σε κάθε πλευρά του πλοίου, συν ένα 25% διαθέσιμο επιπλέον.
Σύμφωνα με το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, οι σωστικές λέμβοι είναι σχεδιασμένες να είναι έτοιμες προς χρήση εντός πέντε λεπτών. Αλλά όλα αυτά είναι μάταια αν οι σωστικές λέμβοι δεν μπορούν να ριφθούν στο νερό ή αν το πλοίο αντιμετωπίσει αντίξοες συνθήκες -αργά τη νύχτα, εν μέσω καταιγίδας ή μακριά από τη στεριά, για παράδειγμα.
Ένας βετεράνος ναυτικός είπε ότι σε μια δύσκολη κατάσταση υπάρχουν συγκεκριμένες αποφάσεις που καλείται να λάβει ο πλοίαρχος του πλοίου.
«Το ζητούμενο είναι να είναι ικανές οι σωστικές λέμβοι να ριφθούν από το πλοίο από μια γωνία κλίσης έως 20 μοιρών", είπε ο Τομ Άλαν, ναυπηγός και ειδικός σε θέματα ναυτικής ασφάλειας, ο οποίος κατείχε υψηλόβαθμες θέσεις σε πολλούς ρυθμιστικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Ωστόσο, ανεξάρτητα από το ζήτημα των σωστικών λεμβών, ο Άλαν και άλλοι εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιομηχανίας θεωρούν γενικά ότι τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια όχι μόνο είναι ασφαλή , αλλά σε κάποιες περιπτώσεις είναι περισσότερο ασφαλή από τα παλαιότερα, μικρότερα πλοία.
Ένας ευρωπαίος ειδήμονας αναγνώρισε ότι σε ακραίες περιπτώσεις κινδύνου, εξακολουθούν να τίθενται ερωτήματα για τα οποία η βιομηχανία της κρουαζιέρας δεν έχει απαντήσεις.
Η ιδιοκτήτρια εταιρία του Concordia, Carnival Corp, παραδέχτηκε ότι το ναυτικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε 13 ανθρώπους, ενώ 24 από τους 4.200 επιβάτες και πλήρωμα αγνοούνται, «έφερε στο προσκήνιο τα μέτρα ασφαλείας και τις διαδικασίες αντιμετώπισης έκτακτων περιστατικών». Εκπρόσωπος της Carnival δεν απάντησε αν η αναθεώρηση των μέτρων ασφαλείας από την εταιρία θα περιλαμβάνει και το ζήτημα των σωστικών λεμβών.
«Οι κανονισμοί στηρίζονται στην ικανότητα χειρισμού σωστικών λεμβών, απουσία εκπαιδευμένων μελών του πληρώματος, από επιβάτες χωρίς ειδική εκπαίδευση, που τελούν υπό το κράτος του τρόμου", είπε ο Τζον Ντάλμπι, πρώην πλοίαρχος δεξαμενόπλοιου, ο οποίος σήμερα διοικεί μια ναυτιλιακή ασφαλιστική εταιρία, την Marine Risk Management.
«Ο σκοπός των κανονισμών μετά τον Τιτανικό ήταν να αποφευχθεί αυτό που συνέβη τότε και συνέβη και πάλι τώρα με το Costa -δηλαδή η δυσκολία, αν όχι η αδυναμία, να ριφθούν οι σωστικές λέμβοι από την "υπερυψωμένη πλευρά"», είπε ο Τζον Ντάλμπι, πρώην πλοίαρχος δεξαμενόπλοιου, αναφερόμενος στην πλευρά του πλοίου που σηκώθηκε στον αέρα όταν αυτό έγειρε από την άλλη.
Μετά το ναυάγιο του Τιτανικού, οι ναυτικοί κανονισμοί καθιστούν πλέον υποχρεωτικό για όλα τα πλοία να έχουν κατώτατη χωρητικότητα σωστικών λέμβων και σωστικών σχεδιών 125%, 50% σε κάθε πλευρά του πλοίου, συν ένα 25% διαθέσιμο επιπλέον.
Σύμφωνα με το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, οι σωστικές λέμβοι είναι σχεδιασμένες να είναι έτοιμες προς χρήση εντός πέντε λεπτών. Αλλά όλα αυτά είναι μάταια αν οι σωστικές λέμβοι δεν μπορούν να ριφθούν στο νερό ή αν το πλοίο αντιμετωπίσει αντίξοες συνθήκες -αργά τη νύχτα, εν μέσω καταιγίδας ή μακριά από τη στεριά, για παράδειγμα.
Ένας βετεράνος ναυτικός είπε ότι σε μια δύσκολη κατάσταση υπάρχουν συγκεκριμένες αποφάσεις που καλείται να λάβει ο πλοίαρχος του πλοίου.
«Το ζητούμενο είναι να είναι ικανές οι σωστικές λέμβοι να ριφθούν από το πλοίο από μια γωνία κλίσης έως 20 μοιρών", είπε ο Τομ Άλαν, ναυπηγός και ειδικός σε θέματα ναυτικής ασφάλειας, ο οποίος κατείχε υψηλόβαθμες θέσεις σε πολλούς ρυθμιστικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Ωστόσο, ανεξάρτητα από το ζήτημα των σωστικών λεμβών, ο Άλαν και άλλοι εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιομηχανίας θεωρούν γενικά ότι τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια όχι μόνο είναι ασφαλή , αλλά σε κάποιες περιπτώσεις είναι περισσότερο ασφαλή από τα παλαιότερα, μικρότερα πλοία.
Ένας ευρωπαίος ειδήμονας αναγνώρισε ότι σε ακραίες περιπτώσεις κινδύνου, εξακολουθούν να τίθενται ερωτήματα για τα οποία η βιομηχανία της κρουαζιέρας δεν έχει απαντήσεις.
ΑΠΟ http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου