ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012

MINI Cooper S 2013: Τα χρόνια της ωριμότητας

Η διαδικασία εξέλιξης της τρίτης γενιάς του ΜΙΝΙ Hatchback πλησιάζει στο τέλος της, καθώς οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες για την βαρύτατα καμουφλαρισμένη έκδοση Cooper S έχουν ήδη ξεκινήσει.

Παρά την προσπάθεια της βαυαρικής φίρμας να κρύψει τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες του αμαξώματος, η αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων γίνεται από την πρώτη στιγμή αντιληπτή.

Με μεγαλύτερο μήκος και πλάτος, λοιπόν, η τρίτη γενιά του MINI πρόκειται να διατηρήσει τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά των προγόνων της, όπως π.χ. την χαρακτηριστική εισαγωγή αέρα στο μπροστινό καπό των ισχυρότερων εκδόσεων (Cooper S και JCW).

Μεγαλύτερες, σε έκταση και αριθμό, αναμένονται οι αλλαγές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, καθώς όπως όλα δείχνουν το κεντρικά τοποθετημένο ταχύμετρο θα αποτελέσει παρελθόν, στην προσπάθεια του κατασκευαστή να υιοθετήσει μια πιο ορθολογική και ταυτόχρονα εργονομική διάταξη.

Αντιθέτως, μυστήριο αποτελούν τα μηχανικά σύνολα που πρόκειται να εξοπλίσουν τις εκδόσεις του νέου MINI Hatchback. Αν και τίποτα δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως, δεν θα πρέπει να προκαλέσει έκπληξη η παρουσία τρικύλινδρων κινητήρων τεχνολογίας TwinPower Turbo (υπερσυμπιεστής καυσαερίων με μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας) στη βάση της γκάμας του.

Πιο ξεκάθαρα είναι τα πράγματα στις εκδόσεις Cooper S και John Cooper Works, καθώς οι όποιες βελτιώσεις πραγματοποιηθούν θα έχουν αφετηρία το σημερινό, υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1,6 λίτρων με ισχύ κοντά στους 180 ίππους για την έκδοση Cooper S και στους 220 ίππους για την John Cooper Works.

ΑΠΟ http://auto.in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: