ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη, 7 Αυγούστου 2013

«Πύρινος» συναγερμός! Σε ποιες περιοχές υπάρχει κίνδυνος για φωτιές!

Όπως κάθε καλοκαίρι, οι πυρκαγιές είναι η μεγάλη μάστιγα. 

Και οι θυελλώδεις βοριάδες που σαρώνουν τα πάντα τις τελευταίες μέρες και θα μας συντροφεύσουν μέχρι τουλάχιστον την Πέμπτη, είναι ο καλύτερος σύμμαχος είτε για τους αδίστακτους εμπρηστές είτε για τους απρόσεκτους που επιλέγουν να κάνουν «επικίνδυνες» εργασίες σε τόπο και χρόνο απαγορευμένο. 

Που υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς τις επόμενες μέρες

Γαργαλιάνοι: Τους τσάκωσαν με 1.000 πακέτα λαθραία τσιγάρα!

Written By Filiatra-NET on Τρίτη, 6 Αυγούστου 2013 | 18:47

Τους τσάκωσαν στο ΚΤΕΛ με 1.000 πακέτα λαθραία τσιγάρα
Χίλια πακέτα λαθραία τσιγάρα μέσα σε δύο κούτες, παρέλαβαν πριν από λίγο, δύο αλλοδαποί Ρουμανικής υπηκοότητας, όταν σύμφωνα με πληροφορίες του filiatranet, συνελήφθησαν μετά από έλεγχο, από άνδρες της Ομάδος Ασφαλείας Κυπαρισσίας στο ΚΤΕΛ των Γαργαλιάνων.

Οι δύο αλλοδαποί που κατοικούν στα Φιλιατρά, περίμεναν λίγο μετά τις 5 το

Διάκριση του Νίκολας Σκοκέα στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας

Τιμητική διάκριση κέρδισε ο Καλαματιανός Νίκολας Σκοκέας στην 7η Ολυμπιάδα Αστρονομίας και

Μεσσήνιος μαθητής 3ος σε παγκόσμιο διαγωνισμό της "Microsoft"

Την 3η θέση στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό της "Microsoft" κατέκτησε ο Μεσσήνιος μαθητής της Α΄

Αρχές του 2014 έτοιμη η γέφυρα του περιφερειακού

Τον Ιανουάριο του 2014 πρόκειται να ολοκληρωθεί η εντυπωσιακή γέφυρα του Νέδοντα, στον περιφερειακό αυτοκινητόδρομο της Καλαμάτας.
Ο ένας κλάδος, αυτός προς τη Μάνη, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και κυκλοφορείται από εργοταξιακά οχήματα. Σκόπιμα, όπως μας είπαν από το "Μορέα", δεν έχει ολοκληρωθεί το ανατολικό ακρόβαθρο της γέφυρας, για να αποφευχθεί η κυκλοφορία και να μη γίνει η γέφυρα κέντρο διερχομένων.
Ο άλλος κλάδος, με κατεύθυνση προς το Ασπρόχωμα, βρίσκεται στην αρχή του και