ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη, 23 Ιουλίου 2014

Αυτοί είναι οι πέντε επενδυτές που ενδιαφέρονται για τα «φιλέτα» της Ρόδου -Στο «σφυρί» άλλα 6 ακίνητα στο εξωτερικό


22.07.2014 19:48


Με επιτυχία ολοκληρώθηκε, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, η τελευταία φάση του διαγωνισμού για τα δύο ακίνητα στην περιοχή Αφάντου της Ρόδου, για τα οποία έγινε σήμερα η αποσφράγιση, τόσο της ανεξάρτητης αποτίμησης, όσο και των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών που υποβλήθηκαν.

Υπογράφονται συμβάσεις 3,5 εκατομμυρίων ευρώ στο Νοσοκομείο Καλαμάτας

Ολοκληρώθηκαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες 7 σημαντικών έργων και προμηθειών του τομέα υγείας στη Μεσσηνία και αναμένεται το επόμενο 15ήμερο η υπογραφή των συμβάσεων από το διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Μεσσηνίας Γιώργο Μπέζο και τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη με τους αναδόχους.

Ειδικότερα, πρόκειται για έργα και προμήθειες ενταγμένα το προηγούμενο διάστημα στο ΠΕΠ Πελοποννήσου συνολικού προϋπολογισμού 3.538.000€.

Παζάρι αντικών στην Κυπαρισσία

Από τις 7 ως τις 12 Αυγούστου θα γίνει φέτος στην Παλιά Πόλη της Κυπαρισσίας το παζάρι αντικών και παλιών αντικειμένων. Το υπαίθριο παζάρι αντικών θα λειτουργήσει για 10η συνεχή χρονιά στο Μεγάλο Καλντερίμι.
Το Πρόγραμμα για την Προστασία και την Ανάδειξη της Παλιάς Πόλης της Κυπαρισσίας και ο Δήμος Τριφυλίας μέσω της Κοινωφελούς Επιχείρησης οργανώνουν το μεγαλύτερο πολιτιστικό γεγονός της Κυπαρισσίας που συγκεντρώνει χιλιάδες επισκέπτες από όλη την Ελλάδα. 

1 δισ. για το τρένο Πάτρα - Καλαμάτα

Περίπου 1 δισ. ευρώ θα κοστίσει η κανονικοποίηση των 240 χιλιομέτρων της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα. Αυτό αναφέρει ρεπορτάζ της pelop.gr (ιστοσελίδα της εφημερίδας “Πελοπόννησος“) για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου. 
Οι αρχικές μελέτες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν το 2015, με στόχο να εκπονηθούν στη συνέχεια οι οριστικές μελέτες ώστε το έργο να διεκδικήσει χρηματοδότηση. 
Σήμερα η γραμμή είναι μετρική, όπως και σε όλο το δίκτυο της Πελοποννήσου. Η κανονικοποίησή της θα επιτρέψει στα τρένα να κινηθούν με μεγάλες ταχύτητες - και παράλληλα θα συνδέσει το

ΠΛΑΤΗ: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ. ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

  Τη συγκεκριμένη φώτο, μου την έδωσε φίλος, με τον όρο να δημοσιευθεί.