ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

"Βιτσέντζος Κορνάρος" και τέλος η ακτοπλοία για την Καλαμάτα

Ανοικτό είναι το ενδεχόμενο διακοπής των δρομολογίων του πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» της εταιρείας LΑΝΕ, καθώς όπως υποστηρίζουν πλήρωμα και πλοιοκτησία, το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας τους οφείλει από το 2010 έως σήμερα μισθώματα από επιδοτήσεις, συνολικού ύψους 1.300.000 εκατ. ευρώ.
Στο συγκεκριμένο πλοίο, που πραγματοποιεί την διαδρομή στην «άγονη γραμμή» Πειραιά, Κύθηρα, Γύθειο, Καλαμάτα, Μονεμβασιά, Αντικύθηρα, Κίσαμος (Καστέλλι), εργάζονται περίπου 60 άτομα πλήρωμα και όπως καταγγέλλουν, έχουν να πληρωθούν εδώ και πέντε μήνες, και συγκεκριμένα από τον Οκτώβριο του 2011.

Μάλιστα, δεν αποκλείουν το γεγονός να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας στο πλοίο από την Τετάρτη.
Εκπρόσωποι των εργαζομένων στο πλοίο αλλά και τοπικοί φορείς από τα Αντικύθηρα, συναντήθηκαν σήμερα στο κτίριο του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στην ακτή Βασιλειάδη με στελέχη του υπουργείου.
Όπως ανέφεραν ανώτερες πηγές από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, η καθυστέρηση των χρημάτων οφείλεται στη χρονοβόρο διαδικασία ελέγχου, αλλά όπως διαβεβαίωσαν καταβάλλονται προσπάθειες και εντός της εβδομάδας θα δοθεί ένα μέρος των χρημάτων.
Ο αρχιλογιστής του «Βιτσέντζος Κορνάρος», Θεόδωρος Αναγνώστου, τόνισε ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν μπορεί να προσφέρει πλέον κοινωνικές υπηρεσίες όταν το πλοίο αυτή τη στιγμή για να κινηθεί, χρειάζεται πετρέλαια, τρόφιμα αλλά και μισθοδοσία.
Όπως ανέφερε, οι εισπράξεις από το χθεσινό δρομολόγιο του «Βιτσέντζος Κορνάρος» από Κρήτη για Πειραιά, ήταν 1.278 ευρώ, όταν το συγκεκριμένο πλοίο μόνο για καύσιμα, χρειάζεται περίπου 45.000 ευρώ σε κάθε ταξίδι.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΛΑΝΕ, Μανώλης Γαλανάκης, σε δηλώσεις του αναφέρθηκε και ο ίδιος στην καθυστέρηση καταβολής των χρημάτων από την επιδότηση για τις άγονες γραμμές, ενώ τόνισε ότι πλέον η αγορά έχει μεταλλαχθεί και όλες οι εμπορικές συναλλαγές και η παροχή υπηρεσιών προς το πλοίο, όπως καύσιμα, λάδια, εισφορές, έως και σκουπίδια, γίνονται πλέον τοις μετρητοίς.
Είπε ότι πρόβλημα προέκυψε από τη στιγμή που οι τράπεζες έκοψαν την οποιαδήποτε συνδιαλλαγή και χρηματοδότηση σε ακτοπλοϊκές εταιρείες με ένα ή δύο βαπόρια, στις οποίες μάλιστα έχουν εκχωρηθεί μισθώματα από τις άγονες γραμμές, που ωστόσο δεν έχουν καταβληθεί από το υπουργείο.
Τόνισε επίσης ότι το σύνολο του ποσού από οφειλές του υπουργείου προς την εταιρεία από το 2010 που περιλαμβάνει και τις ρήτρες καυσίμων (αλλαγή στην τιμή της επιδότησης για το πλοίο όταν η τιμή του πετρελαίου παίρνει αύξηση), φθάνει έως σήμερα το 1.600.000 ευρώ.

ΑΠΟ http://kalamatanews.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...