ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

Ξεκινά τώρα ο περιμετρικός και ολοκληρώνεται το 2013


Αρχίζει άμεσα η κατασκευή της γέφυρας στο Νέδοντα

«Πανηγυρικό» ήταν το κλίμα χθες στο Δημαρχείο. Αφορμή ήταν η παράδοση της οριστικής μελέτης του περιμετρικού δρόμου της Καλαμάτας και τα καλά νέα που μετέφερε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε ο προϊστάμενος της ΕΥΔΕ Πελοποννήσου, Ι. Καρνέσης, για την τύχη του έργου.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, «ο εθνικός δρόμος έφτασε πλέον στην Καλαμάτα και τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει το έργο. Σύμφωνα δε με τα χρονοδιαγράμματα που υπάρχουν σήμερα, το έργο αναμένεται να έχει αποπερατωθεί στο τέλος του 2013, ενώ το επόμενο 20ήμερο ξεκινούν οι πρώτες εργασίες για την κατασκευή της γέφυρας στο Νέδοντα».

Ο δήμαρχος Παν. Νίκας σημείωσε, μεταξύ άλλων: «Θέλω να ευχαριστήσω εκ μέρους της πόλεως και του Δήμου τη διαχρονική πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, καθώς και την υπηρεσιακή ηγεσία στο πρόσωπο του κ. Καρνέση, για τις προσπάθειες που κατέβαλλαν ώστε το έργο να φτάσει σε πορεία υλοποίησης. Η Καλαμάτα σε πολύ σύντομο χρόνο θα έχει μια αντίστοιχη Αττική Οδό, αναφέρομαι στον περιμετρικό δακτύλιο της πόλης, χωρίς, μάλιστα, να πληρώνει διόδια».
Από την πλευρά του, ο προϊστάμενος της ΕΥΔΕ Πελοποννήσου τόνισε: «Το κομμάτι της περιμετρικής οδού από τη Σπερχογεία μέχρι τον κόμβο Καρέλια είναι πιθανό να ολοκληρωθεί μέσα στο 2012, εάν, όπως υπολογίζουμε, συντελεστούν οι συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις που χρειάζονται στην περιοχή του υποσταθμού της ΔΕΗ.
Το υπόλοιπο κομμάτι της περιμετρικής οδού, δηλαδή από τον κόμβο του Καρέλια μέχρι το τέλος, με το σημερινό χρονοδιάγραμμα υπολογίζουμε ότι θα είναι έτοιμο περί τα τέλη του 2013. Το κρίσιμο κομμάτι σ’ αυτό το τμήμα είναι η κατασκευή των έργων στο κομμάτι του Νέδοντα. Δηλαδή, της γέφυρας και των στεγάστρων που είναι πριν από αυτή. Για να μπορέσουμε αυτό το τμήμα να το ολοκληρώσουμε το συντομότερο, πρέπει να ξεκινήσουμε άμεσα την κατασκευή της γέφυρας, κάτι που θα γίνει το επόμενο 20ήμερο.
Από την άλλη, τα χρήματα των απαλλοτριώσεων παρακατατέθηκαν όλα στις αρχές Δεκεμβρίου 2011, χθες (σ.σ. προχθές) δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ για την παρακατάθεση μέχρι τον κόμβο “Καρέλια”, ενώ τις επόμενες 10-15 ημέρες θα δημοσιευτεί το αντίστοιχο ΦΕΚ από τον “Καρέλια” μέχρι τη Λακωνικής. Επομένως, ουσιαστικά έκλεισε η παράδοση των χώρων εκτέλεσης.
Το έργο της περιμετρικής είναι δωρεάν για τους χρήστες του και θα εξυπηρετήσει σημαντικά τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη της Καλαμάτας, αφού από τη μια πλευρά της έως την άλλη θα απαιτούνται πλέον ελάχιστα λεπτά. Επομένως, θα αποσυμφορήσει το κέντρο της πόλης. Εδώ που φτάσαμε πια, είμαστε στο τέλος για την Καλαμάτα και τη Μεσσηνία».

Κυκλοφοριακή μελέτη
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι δίωρη συνάντηση πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες ημέρες, στο Δημαρχείο, με την παρουσία του συγκοινωνιολόγου και μελετητή Κωνσταντίνου Ζέκκου, για τη γενική κυκλοφοριακή μελέτη της Καλαμάτας, προσαρμοσμένη στην προοπτική λειτουργίας του περιμετρικού δακτυλίου.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη
  ΑΠΟ http://www.tharrosnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: