ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

Αθήνα - Καλαμάτα με ασφάλεια σε 2 ώρες

 Ενώ δεν έχει βρεθεί λύση για την Ολυμπία Οδό


«Αθήνα - Καλαμάτα (έως το Νοσοκομείο) το καλοκαίρι θα είναι 2 ώρες και το μόνο σημείο που δε θα μπορείς να κινηθείς ελεύθερα και να προσπεράσεις, θα είναι η παράκαμψη των 600 μέτρων στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης στο Παραδείσια - Τσακώνα». Αυτό τόνισε χθες στην Καλαμάτα, ο Γιάννης Καρνέσης, διευθυντής στο υπουργείο Υποδομών για τα έργα των αυτοκινητοδρόμων της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου, σε συναντήσεις του στο Δημαρχείο και στο Διοικητήριο. Ο κ. Καρνέσης επικαιροποίησε το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και παράδοσης τμημάτων και όλου του
αυτοκινητόδρομου και του περιφερειακού της Καλαμάτας: Απρίλιο - Μάιο το πολύπαθο τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα με παράκαμψη στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, όπου θα φτιαχθεί η τοξωτή γέφυρα. Τέλος του χρόνου ολοκληρωμένο το τμήμα αυτό και με την τοξωτή γέφυρα. Ο αυτοκινητόδρομος στη Μεσσηνία από Τσακώνα μέχρι "Πράκτικερ" (κόμβος Σπερχογείας) γύρω στο Πάσχα και πιθανόν να συμπέσει με το Παραδείσια - Τσακώνα (με παράκαμψη). Το πρώτο κομμάτι του περιφερειακού της Καλαμάτας από "Πράκτικερ" μέχρι τον κόμβο Καρέλια, που συνδέει τον αυτοκινητόδρομο με την Αθηνών, μέσα στο 2012, με την επιφύλαξη των συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων στην περιοχή του υποσταθμού της ΔΕΗ. Ολος ο περιφερειακός στα τέλη του 2013, όπως και ο δρόμος Λεύκτρο - Σπάρτη.
Μετά τη σύσκεψη στο Δημαρχείο με το δήμαρχο, αντιδημάρχους, αρμοδίους υπηρεσιακούς παράγοντες και πολίτες που υπέβαλαν διάφορα αιτήματα για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους, ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας χαρακτήρισε τον κ. Καρνέση φίλο και σύμμαχο της πόλης, τον ευχαρίστησε για τη συμβολή και τη βοήθειά του και παρατήρησε πως «η Καλαμάτα με τον περιφερειακό θα έχει Αττική Οδό χωρίς διόδια». Στάθηκε στη γέφυρα μήκους 360 μέτρων στο Νέδοντα, που σε λίγες μέρες θα γίνει η θεμελίωσή της κι ενημέρωσε ότι «υποβλήθηκαν επιπλέον αιτήματα από το δήμο. Ο,τι ζητούμε γίνεται αποδεκτό. Ζητήσαμε πάνω από 10 παρεμβάσεις και έγιναν δεκτές». Και πληροφόρησε ότι στη σύσκεψη παρέστησανπολίτες κι έθεσαν ζητήματα για το Νέδοντα, για το τελευταίο ανοιχτό κομμάτι του περιφερειακού (προς τη Λακωνικής) και για το τμήμα πίσω από τον ΟΑΕΔ.
Ο Γιάννης Καρνέσης παρατήρησε πως «το σημαντικότερο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου είναι το Παραδείσια - Τσακώνα. Χωρίς αυτό δεν έχει νόημα το τμήμα της Μεσσηνίας». Κι εκτίμησε ότι «η ένταξη στο ΕΣΠΑ ήταν ο βασικός πυλώνας για την υλοποίησή του». Για τον περιφερειακό χαρακτήρισε κρίσιμο το κομμάτι στο Νέδοντα, τη γέφυρα και τα "κατ εντ κάβερ", λίγο πριν.
Ενημέρωσε ότι «παρακατατέθηκαν όλα τα χρήματα των απαλλοτριώσεων του περιφερειακού το Δεκέμβριο. Χθες δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ για τις απαλλοτριώσεις μέχρι τον κόμβο Καρέλια. Σε 10 - 15 μέρες θα δημοσιευτεί το ΦΕΚ για τον υπόλοιπο περιφερειακό». Είπε ότι απαιτείται συμπληρωματική έκταση για να ξεκινήσει η γέφυρα στο Νέδοντα σ’ ένα 20ήμερο κι επιβεβαίωσε πως θα είναι δωρεάν ο περιφερειακός χωρίς διόδια. Επεσήμανε ότι ο περιφερειακός «θα εξυπηρετήσει τις κινήσεις μέσα στην πόλη. Θα αποσυμφορήσει το κέντρο της πόλης και θα διευκολύνει την κίνηση από Τρίπολη - Αθήνα προς Μάνη». Παρατήρησε ότι «εδώ πού φθάσαμε, είμαστε στο τέλος. Χρηματοδότηση εξασφαλισμένη, ούτε τεχνικά προβλήματα υπάρχουν». Ξεκαθάρισε ότι οι ιδιοκτήτες των απαλλοτριωμένων εκτάσεων στον περιφερειακό δε θα πάρουν όλο το ποσό, αλλά ένα ποσοστό, λόγω της έφεσης που άσκησε το Δημόσιο. Στο Πήδημα η κυκλοφορία από και προς το χωριό θα γίνεται από κάτω διάβαση που φτιάχθηκε, ενώ ανέφερε ότι γίνεται μεγάλο υδραυλικό έργο, που αρχικά δεν προβλεπόταν.

ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ Η ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΕΣΠΑ

Στη συνάντηση νωρίτερα το πρωί, με τον αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας Παναγιώτη Αλευρά, ο κ. Καρνέσης σημείωσε ότι «το καθοριστικό ήταν η ένταξη του Παραδείσια - Τσακώνα στο ΕΣΠΑ. Χωρίς αυτή δε θα γινόταν ποτέ, θα σταματούσε η κοινοπραξία το έργο. Είναι από τα λίγα έργα που γίνονται στη χώρα και γίνεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς».
Για την απόφαση να δοθεί με παράκαμψη, παρατήρησε πως «δε θα μπορούσαμε να υποβάλουμε τον κόσμο σε ταλαιπωρία για 8 - 9 μήνες, να συνεχίζει να πηγαίνει από τις στροφές της Τσακώνας, όπου υπάρχει γεωτεχνικό πρόβλημα στο Δερβένι. Το Αθήνα - Καλαμάτα (μέχρι το Νοσοκομείο) το καλοκαίρι θα είναι 2 ώρες. Δε θα σταματάς πουθενά, μόνο στα 600 μέτρα της παράκαμψης θα κόβεις ταχύτητα. Το κόστος της παράκαμψης, 1,5 εκ. ευρώ, δε συγκρίνεται με την αποφυγή των τροχαίων και με το όφελος. Πλησιάζει η Αθήνα και το αεροδρόμιο της Αθήνας στην Καλαμάτα. Είναι πλεονέκτημα της Μεσσηνίας που δεν έχει άλλη περιοχή». Απαντώντας σε παρατήρηση του κ. Αλευρά, είπε ότι «στην περιοχή της Μικρομάνης θα γίνουν όλα όσα χρειάζονται για την εξυπηρέτηση των κατοίκων».
Επεσήμανε την άρνηση ιδιοκτητών να παραδώσουν τις απαλλοτριωμένες ιδιοκτησίες τους και ανέφερε ότι γι’ αυτό θα δει την προϊσταμένη του Πρωτοδικείου. «Είναι αμφίβολο αν θα παραδοθεί ο δρόμος προς Μεσσήνη τον Απρίλιο - Μάιο, καθώς περιμένουμε την απόφαση για τη διοικητική αποβολή του ιδιοκτήτη πάνω από ένα μήνα και ενώ η απαλλοτρίωση έχει συντελεστεί από τον περασμένο Φεβρουάριο. Δεν υπάρχουν τέτοιες διαδικασίες σ’ άλλα ευρωπαϊκά κράτη». Ενημέρωσε ότι έγιναν επιλέξιμες οι απαλλοτριώσεις και για τον περιφερειακό πληρώθηκαν από το ΕΣΠΑ και χαρακτήρισε «πρωτοφανές να πληρώσουμε 23 εκ. ευρώ για 10 χιλιόμετρα, για ένα τόσο μικρό τμήμα». Υπενθύμισε ότι ο περιφερειακός «προβλεπόταν στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Καλαμάτας από το 1985. Δεν το πίστεψε κανείς ότι θα γίνει ο δρόμος και πήγαν κι έκτισαν». Πληροφόρησε για την έναρξη εργασιών από τη γέφυρα του Νέδοντα και παρατήρησε πως «είναι ίδια με τη γέφυρα της Στέρνας (στη σήραγγα), μεγαλύτερη όμως και με καμπύλη». Ζήτησε να παραδοθούν γρήγορα οι χώροι και να ολοκληρωθούν οι γεωτεχνικές έρευνες, λίγο πριν, εκεί που προβλέπονται να γίνουν "κατ εντ κάβερ".

ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ

Για την Ολυμπία Οδό που του έθεσε ο κ. Αλευράς, είπε ότι βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των συμβάσεων και των έργων (των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας) και παρατήρησε: «Στόχος του υπουργείου είναι να κατασκευαστεί το σύνολο των έργων. Θα δούμε πόσο αυτό είναι εφικτό. Είναι 30 χρόνια η σύμβαση. Μπορεί να κατασκευαστούν σταδιακά τα έργα. Υπάρχει τακτική συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το ΕΣΠΑ ακουμπάει στις συμβάσεις παραχώρησης». Ξεκαθάρισε ότι η δικαστική απόφαση αφορά όλο το κομμάτι της Ζαχάρως, 25 χιλιόμετρα και όχι μόνο τη διάβαση Καϊάφα. Σημείωσε ότι «είναι
στρατηγικής σημασίας το Καλό Νερό - Τσακώνα και πρέπει να κατασκευαστεί. Βρίσκεται σε διαδικασία έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Εχουν προχωρήσει οι απαλλοτριώσεις, είναι ώριμο». Παρατήρησε πως «πρέπει να δούμε πώς θα εφαρμοστεί η μηδενική λύση» κι επεσήμανε: «Είναι φαραωνικό και μη περιβαλλοντικό έργο, εκτός πραγματικότητας η ανατολική χάραξη της Ολυμπίας Οδού στον Καϊάφα».
Ο Παν. Αλευράς αναφέρθηκε στην πίεση της Περιφέρειας να κατασκευαστεί ο περιφερειακός της Καλαμάτας και ανέφερε: «Μπορεί να ολοκληρωθεί η Ολυμπία Οδός, αν το πιστέψουμε. Το θέλει η Ευρωπαϊκή Ενωση». Και ζήτησε την κατασκευή ολόκληρου του έργου με τη μηδενική λύση στον Καϊάφα.

ΑΠΟ  http://www.eleftheriaonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: