ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

Προκηρύσσεται το αεροδρόμιο Καστελίου και το Πάτρα-Πύργος

Στην προκήρυξη του διαγωνισμού για το αεροδρόμιο Καστελίου προχωρεί σε δύο εβδομάδες το υπουργείο Υποδομών βγάζοντας από το τέλμα το μεγαλύτερο έργο της Κρήτης που έπληξαν η κρίση
αλλά και τα μεγάλα προβλήματα χρηματοδότησης των οδικών έργων. Το έργο επανασχεδιάστηκε για να αναθεωρηθεί ο αρχικός φαραωνικός του χαρακτήρας και θα γίνει με ΣΔΙΤ με προϋπολογιζόμενο κόστος 750 εκ. ευρώ έναντι πάνω από 1 δισ. ευρώ που ήταν η αρχική πρόβλεψη. Ταυτόχρονα, το υπουργείο αναμένεται να προχωρήσει πριν το καλοκαίρι και στην προκήρυξη του διαγωνισμού για το “Πάτρα-Πύργος και Τσακώνα -Καλό Νερό” που είχε εξαιρεθεί από τον αυτοκινητόδρομο της “Ολυμπίας Οδού” λόγω μείωσης του τεχνικού αντικειμένου του έργου στο πλαίσιο της επαναδιαπραγμάτευσης των αυτοκινητοδρόμων. Το κομμάτι αυτό που ήταν απαίτηση βουλευτών αλλά και τοπικών παραγόντων της Πελοποννήσου θα γίνει ως δημόσιο με χρηματοδότηση από τη νέο ΣΕΣ “2014-2020” και υπολογίζεται να κοστίσει περί τα 400 εκ. ευρώ.
Την προκήρυξη του οδικού έργου αλλά και το νέο χρονοδιάγραμμα για το αεροδρόμιο Καστελίου ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης μιλώντας στο Bloomberg αλλά και στο διεθνές συνέδριο του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων, υποστηρίζοντας ότι “πρόκειται για ένα σημαντικό έργο υποδομής για τον τουρισμό της χώρας που θα αποτελέσει ένα κόμβο διαμετακόμισης για την Ευρώπη και την Ασία με μεγάλη σημασία και προοπτική για την Κρήτη και την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια”. Το αεροδρόμιο στο Καστέλι είχε εξαιρεθεί από το πακετάρισμα των περιφερειακών αεροδρομίων, με απόφαση του πρώην υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών κ. Κωστή Χατζηδάκη και όπως φαίνεται ο σχεδιασμός παραμένει ο ίδιος αφού το έργο θα προκηρυχθεί ως ΣΔΙΤ.
Ταυτόχρονα με το Καστέλι προχωρούν οι διεργασίες και για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργού Υποδομών, οι σχετικές διαδικασίες θα έχουν κλείσει μέχρι τα τέλη Μαίου. Όπως ανέφερε χθες ο κ. Χρυσοχοΐδης, φέτος παρατηρείται μια εκρηκτική αύξηση του τουρισμού. “Τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχουμε πάρει από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας από το Eurocontrol, δείχνουν μια αύξηση της τάξεως του 20% σε σχέση με πέρσι, που σημαίνει περίπου 3,5 έως 4 εκατομμύρια επιπλέον τουρίστες σε σχέση με το 2013”. Μεγάλη αύξηση παρατηρείται σε νησιά, όπως η Μύκονος, η Κεφαλλονιά αλλά και στην Καλαμάτα ενώ όλη η χώρα παρουσιάζει μεσοσταθμική αύξηση της τάξεως του 20%, συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου «Βενιζέλος» της Αθήνας, η οποία έχει για πρώτη φορά θετικό πρόσημο μετά από πολλά χρόνια αρνητικής εξέλιξης. Ο κ. Χρυσοχοΐδης, αναφέρθηκε και στις υποδομές για τα λιμάνια υπογραμμίζοντας ότι σήμερα “ο Πειραιάς διακινεί 2.000 κοντέινερ την ημέρα. Και το 2020 αυτό το μέγεθος θα είναι 10.000 κοντέινερς την ημέρα. Που είναι εφάμιλλο του Ρότερνταμ”.

Δεν υπάρχουν σχόλια: