αλλά και τα μεγάλα προβλήματα χρηματοδότησης των οδικών έργων. Το έργο επανασχεδιάστηκε για να αναθεωρηθεί ο αρχικός φαραωνικός του χαρακτήρας και θα γίνει με ΣΔΙΤ με προϋπολογιζόμενο κόστος 750 εκ. ευρώ έναντι πάνω από 1 δισ. ευρώ που ήταν η αρχική πρόβλεψη. Ταυτόχρονα, το υπουργείο αναμένεται να προχωρήσει πριν το καλοκαίρι και στην προκήρυξη του διαγωνισμού για το “Πάτρα-Πύργος και Τσακώνα -Καλό Νερό” που είχε εξαιρεθεί από τον αυτοκινητόδρομο της “Ολυμπίας Οδού” λόγω μείωσης του τεχνικού αντικειμένου του έργου στο πλαίσιο της επαναδιαπραγμάτευσης των αυτοκινητοδρόμων. Το κομμάτι αυτό που ήταν απαίτηση βουλευτών αλλά και τοπικών παραγόντων της Πελοποννήσου θα γίνει ως δημόσιο με χρηματοδότηση από τη νέο ΣΕΣ “2014-2020” και υπολογίζεται να κοστίσει περί τα 400 εκ. ευρώ.
Την προκήρυξη του οδικού έργου αλλά και το νέο χρονοδιάγραμμα για το αεροδρόμιο Καστελίου ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης μιλώντας στο Bloomberg αλλά και στο διεθνές συνέδριο του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων, υποστηρίζοντας ότι “πρόκειται για ένα σημαντικό έργο υποδομής για τον τουρισμό της χώρας που θα αποτελέσει ένα κόμβο διαμετακόμισης για την Ευρώπη και την Ασία με μεγάλη σημασία και προοπτική για την Κρήτη και την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια”. Το αεροδρόμιο στο Καστέλι είχε εξαιρεθεί από το πακετάρισμα των περιφερειακών αεροδρομίων, με απόφαση του πρώην υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών κ. Κωστή Χατζηδάκη και όπως φαίνεται ο σχεδιασμός παραμένει ο ίδιος αφού το έργο θα προκηρυχθεί ως ΣΔΙΤ.
Ταυτόχρονα με το Καστέλι προχωρούν οι διεργασίες και για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργού Υποδομών, οι σχετικές διαδικασίες θα έχουν κλείσει μέχρι τα τέλη Μαίου. Όπως ανέφερε χθες ο κ. Χρυσοχοΐδης, φέτος παρατηρείται μια εκρηκτική αύξηση του τουρισμού. “Τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχουμε πάρει από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας από το Eurocontrol, δείχνουν μια αύξηση της τάξεως του 20% σε σχέση με πέρσι, που σημαίνει περίπου 3,5 έως 4 εκατομμύρια επιπλέον τουρίστες σε σχέση με το 2013”. Μεγάλη αύξηση παρατηρείται σε νησιά, όπως η Μύκονος, η Κεφαλλονιά αλλά και στην Καλαμάτα ενώ όλη η χώρα παρουσιάζει μεσοσταθμική αύξηση της τάξεως του 20%, συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου «Βενιζέλος» της Αθήνας, η οποία έχει για πρώτη φορά θετικό πρόσημο μετά από πολλά χρόνια αρνητικής εξέλιξης. Ο κ. Χρυσοχοΐδης, αναφέρθηκε και στις υποδομές για τα λιμάνια υπογραμμίζοντας ότι σήμερα “ο Πειραιάς διακινεί 2.000 κοντέινερ την ημέρα. Και το 2020 αυτό το μέγεθος θα είναι 10.000 κοντέινερς την ημέρα. Που είναι εφάμιλλο του Ρότερνταμ”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου