ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Εξίσου επικίνδυνα τα ηχητικά μηνύματα με τα γραπτά την ώρα της οδήγησης

Ο κίνδυνος παραμένει ο ίδιος σύμφωνα με νέα έρευνα

Η αποστολή ηχητικών μηνυμάτων αντί γραπτών από το κινητό τηλέφωνο την ώρα της οδήγησης είναι εξίσου επικίνδυνη, καθώς και τα δύο επηρεάζουν τα αντανακλαστικά του οδηγού, προκύπτει από έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Η έρευνα, την οποία πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Μεταφορών του πανεπιστημίου A&M του Τέξας, είναι η πρώτη που επιχειρεί σύγκριση ανάμεσα στα γραπτά μηνύματα και στα φωνητικά την ώρα της οδήγησης.

«Σε κάθε περίπτωση, οι οδηγοί χρειάζονταν σχεδόν διπλάσιο χρόνο για να αντιδράσουν σε σχέση με όταν δεν έστελναν μήνυμα», δήλωσε στο Ρόιτερς η επικεφαλής της έρευνας Κριστίν Γιάγκερ.

«Επίσης μειώθηκε η οπτική επαφή τους με τον δρόμο, ανεξάρτητα με το ποιά μέθοδος (αποστολής μηνυμάτων) χρησιμοποιήθηκε».

Στην έρευνα συμμετείχαν 43 εθελοντές που κλήθηκαν να οδηγήσουν χωρίς να έχουν κινητά, στη συνέχεια οι ίδιοι οδήγησαν στέλνοντας γραπτό μήνυμα από κινητό και μετά οδήγησαν χρησιμοποιώντας την υπηρεσία φωνητικής υπαγόρευσης γραπτού μηνύματος.

Όπως είπε η ίδια, «το τελευταίο ουσιαστικά χρειάστηκε περισσότερο χρόνο από το παραδοσιακό γραπτό μήνυμα λόγω του χρόνου που απαιτείται για τη διόρθωση των λαθών.

Και με αυτό τον τρόπο βάζει κάποιος το μυαλό του να σκεφτεί τί πρέπει να πει και αυτό επηρεάζει την οδήγηση και μειώνει τον χρόνο αντίδρασης», πρόσθεσε.

Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, η μεγαλύτερη ανησυχία αφορά το ότι ο οδηγός αισθάνεται πιο ασφαλής χρησιμοποιώντας την εφαρμογή στο κινητό που του επιτρέπει να υπαγορεύει γραπτά μηνύματα, αντί του γραπτού μηνύματος που πληκτρολογούμε, παρότι και στις δύο περιπτώσεις ο κίνδυνος είναι ο ίδιος, σύμφωνα με την Γιάγκερ.

Η Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας αναφέρει ότι το 2012 στέλνονταν καθημερινά στις ΗΠΑ 6,1 δισεκατομμύρια γραπτά μηνύματα. Περίπου το 35% των οδηγών παραδέχτηκαν ότι διάβασαν ένα γραπτό μήνυμα ή ένα email την ώρα που οδηγούσαν κάποια στιγμή μέσα στο χρόνο, ενώ το 26% παραδέχτηκαν ότι έστειλαν ένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εθνικής ένωσης οδηγών AAA. 
 
ΑΠΟ http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: