ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2011

Η Google εξασφαλίζει πατέντα για αυτοκίνητα που οδηγούν μόνα τους

                                                                                    Σαν Φρανσίσκο
Πατέντα για τεχνολογίες που θα επιτρέπουν στα αυτοκίνητα να παίρνουν τον έλεγχο του τιμονιού από τους ανθρώπους απονεμήθηκε στη Google από το αμερικανικό γραφείο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας.

Η πατέντα της Google, με τίτλο Μετάβαση Οχήματος Μεικτής Λειτουργίας σε Αυτόνομη Λειτουργία, περιγράφει πώς το όχημα αντιλαμβάνεται πού βρίσκεται ώστε να αρχίσει να οδηγεί μόνο του.

Μέχρι σήμερα, τα αυτόνομα οχήματα της Google -ένας στόλος από τροποποιημένα Toyota Prius και Audi ΤΤ-  έχουν διανύσει στην Καλιφόρνια πάνω από 1.600 χιλιόμετρα χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση και ακόμα 257.000 χιλιόμετρα με περιορισμένη βοήθεια του οδηγού.

Από τη διάσημη γέφυρα Γκόλντεν Γκέιτ του Σαν Φρανσίσκο, μέχρι τον αυτοκινητόδρομο 1 που συνδέει το Λος Άντζελες με το Σαν Φρανσίσκο, τα αυτοκίνητα της Google δεν είναι σπάνιο θέαμα την τελευταία διετία.

Tα ρομποτικά αυτοκίνητα της εταιρείας ελέγχουν ανά πάσα στιγμή τη θέση τους στους χάρτες του Google Maps, μια υπηρεσία που θα μπορούσε να αποκτήσει στο μέλλον κρίσιμο ρόλο στην αυτοκίνηση.

Αρκετοί ειδικοί συμφωνούν με την εκτίμηση της εταιρείας ότι τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό θα είναι σύντομα πραγματικότητα: «H Google πιστεύει ότι η τεχνολογία υπάρχει ήδη και θα αρχίσει να εμφανίζεται σε αυτοκίνητα στο προσεχές μέλλον» σχολίασε στο BBC ο Άλαν Γούντγουορντ, καθηγητής Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο του Σάρεϊ στη Βρετανία.

«Ήδη έχουμε συστήματα που παρκάρουν τα αυτοκίνητα για λογαριασμό μας και φρενάρουν αυτόματα. Το επόμενο προφανές βήμα είναι τα αυτοκίνητα που αναλαμβάνουν την οδήγηση ρουτίνας».

«Η Google έχει χρηματοδοτήσει πολλές τέτοιου είδους έρευνες σε πανεπιστήμια. Δεν προκαλεί έκπληξη ότι, εφόσον πιστεύουν ότι υπάρχουν μεγάλες προοπτικές, σπεύδουν να κατοχυρώσουν δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.

Μόνα τους στο συνεργείο

Σε πρώτη φάση, εκτιμά η Google, η τεχνολογία αυτόματης οδήγησης θα αξιοποιηθεί εμπορικά σε αυτοκίνητα για ξεναγήσεις τουριστών και σε οχήματα που πηγαίνουν μόνα τους στο συνεργείο για επισκευή.

Η αυτόματη οδήγηση ξεκινά όταν ο οδηγός παρκάρει το όχημα σε μια «λωρίδα προσγείωσης», όπως την αποκαλεί η Google στην αίτηση του διπλώματος ευρεσιτεχνίας. Πρόκειται ουσιαστικά για κάποιο σημάδι στην άσφαλτο, ή κάποιου είδους γραμμωτός κώδικας που περιέχει πληροφορίες για το όχημα.

Η θέση αυτής της «λωρίδας προσγείωσης» ενημερώνει το αυτοκίνητο πού ακριβώς βρίσκεται στο χώρο, δεδομένου ότι η ακρίβεια του ενσωματωμένου GPS περιορίζεται στα δέκα περίπου μέτρα. Η γνώση του ακριβούς στίγματος έχει κρίσιμη σημασία για την ασφαλή αυτόνομη οδήγηση.

Η Google δίνει το παράδειγμα ενός πειραματικού αυτόνομου οχήματος που ξεναγεί τουρίστες στο Μιλένιουμ Παρκ του Σικάγο. Αναγνωρίζοντας τα ειδικά σήματα που είχαν τοποθετηθεί στις αντίστοιχες θέσεις, το αυτοκίνητο ήταν προγραμματισμένο να σταματά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα σε κάθε αξιοθέατο του πάρκου.

Ένα άλλο παράδειγμα θα ήταν η στάθμευση του οχήματος σε ειδικές «λωρίδες προσγείωσης» που θα το καθοδηγήσουν σε μια άλλη, τελική θέση στάθμευσης, ή ακόμα και στο συνεργείο.

Το όχημα απλά θα περιμένει να βγει και να απομακρυνθεί ο οδηγός πριν αρχίσει να κινείται μόνο του, αναφέρει η Google στην αίτηση της πατέντας.

Στις δοκιμές της τεχνολογίας στους δρόμους της Καλιφόρνιας, τα οχήματα της Google παρακολουθούν τη διαγράμμιση των δρόμων και τα τυχόν εμπόδια χρησιμοποιώντας κάμερες τοποθετημένες στην οροφή, ραντάρ και αποστασιόμετρα λέιζερ.

Εκτιμώντας μάλιστα ότι η τεχνολογία θα αξιοποιηθεί εμπορικά σύντομα, η Google κατάφερε να πείσει την πολιτεία της Νεμπράσκα να καθορίσει κανόνες για την κίνηση αυτόνομων οχημάτων στους αυτοκινητόδρομούς της.
Newsroom ΔΟΛ
ΑΠΟ http://news.in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: