ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2011

Αεροδρόμιο Ανδραβίδας: Έστειλαν τα χρήματα στη Σκιάθο!


Η έκθεση της  Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής του υπουργείου Μεταφορών αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στις 13 Δεκεμβρίου 2011, δηλαδή λίγες ημέρες μετά την απάντηση στη Βουλή του υφυπουργού Υποδομών-  Μεταφορών Γιάννη Μαγκριώτη σε ερωτήσεις βουλευτών που προέτρεπε ξανά για συσκέψεις προκειμένου να ξαναδούν το θέμα!

Γιώργος Κ.Ροζής
giorgosrozis@yahoo.gr
Όλη η αλήθεια για το αεροδρόμιο Ανδραβίδας περιγράφεται μέσα λίγες λέξεις στην ετήσια έκθεση  της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής  Αρχής του υπουργείου Μεταφορών.  Σήμερα η εφημ. ΠΑΤΡΙΣ και το patrisnews.gr σας παρουσιάζουν σε αποκλειστικότητα τι έχει γίνει με το αεροδρόμιο και την χρηματοδότηση που είχε εξασφαλιστεί από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών.

Στην έκθεση γίνεται αναφορά σε σημαντικά έργα αεροπορικών υποδομών σε ολόκληρη την χώρα και σε ότι αφορά το αεροδρόμιο Ανδραβίδας αναφέρονται  τα εξής στο σημείο (4): «Σε σχέση με τα λοιπά έργα για τα οποία επιδιώχθηκε η ένταξή τους εντός του 2011 σημειώνονται τα εξής: Εντάχθηκε στο α/δ Σκιάθου με Π/Υ 19,7 Εκατ ευρώ στον Άξονα Δ, ΕΝΑΝΤΙ της αναμενόμενης ένταξης του α/δ Ανδραβίδας με Π/Υ 29 Εκατ. ευρώ που δεν πραγματοποιήθηκε μέχρι σήμερα»!  Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο δεν υπήρξε  θετική εξέλιξη για το αεροδρόμιο Ανδραβίδας αλλά και τα χρήματα που ήταν δεσμευμένα από το υπουργείο κρίθηκε ότι έχει προτεραιότητα το αεροδρόμιο Σκιάθου.


Η πιο επίσημη ενημέρωση!
Η έκθεση της  Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής του υπουργείου Μεταφορών αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στις 13 Δεκεμβρίου 2011, δηλαδή λίγες ημέρες μετά την απάντηση στη Βουλή του υφυπουργού Υποδομών-  Μεταφορών Γιάννη Μαγκριώτη σε ερωτήσεις βουλευτών που προέτρεπε ξανά για συσκέψεις προκειμένου να ξαναδούν το θέμα!  Ουσιαστικά η έκθεση είναι  απολογισμός του 2011 και ο προγραμματισμός έργων για το 2012 και αποστέλλεται στους συναρμόδιους υπουργούς από την αναπληρώτρια Προισταμένη της ΕΔΑ Μεταφορών Μ.Οικονόμου.  Όλα πλέον συγκλίνουν στο γεγονός ότι ενώ όλα ήταν έτοιμα για την ένταξη του έργου πολιτικού αεροδρομίου Ανδραβίδας( έπειτα από το πράσινο φώς της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας τον Ιούλιο του 2011) αποφασίστηκε να χρηματοδοτηθούν έργα στο αεροδρόμιο της Σκιάθου με τα  29 εκατ. ευρώ.

 ΑΠΟ http://www.patrisnews.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: