ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2011

ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΥΖΗΤΗΣΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑ - ΣΠΑΡΤΗ Υποβάθμιση του οδικού δικτύου για την ανέγερση ξενώνα

Αναβλήθηκε για δεύτερη φορά προχθές το βράδυ, στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, η λήψη απόφασης για την αλλαγή κατηγορίας κατάταξης ενός τμήματος της εθνικής οδού Σπάρτη - Καλαμάτα, από δευτερεύον σε τριτεύον δίκτυο. Στη συζήτηση καταγράφηκαν επιφυλάξεις και αντιδράσεις καθώς στην εισήγηση του θέματος προτεινόταν ουσιαστικά η αλλαγή αυτή ως εξυπηρέτηση για την υλοποίηση ενός επενδυτικού σχεδίου -τη δημιουργία ξενώνα- σε σημείο του δρόμου μέσα στα όρια της Λακωνίας.
Συγκεκριμένα ο εισηγητής, αντιπεριφερειάρχης Απόστολος Παπαφωτίου, είπε ότι το θέμα έρχεται προς συζήτηση μετά από αίτηση της Ευγενίας Καλαμαρά για τη δημιουργία μικρού ξενώνα πιο πάνω από την Τρύπη, στις στροφές, γι’ αυτό και προτείνεται η αλλαγή κατάταξης σε ένα τμήμα 12 χιλιομέτρων. Ανέφερε ότι το συγκεκριμένο τμήμα αφορά 5 οικόπεδα, ενώ τα άλλα είναι δασικά, και
παρατήρησε ότι σε τριτεύον δίκτυο χρειάζονται μικρότερες αποστάσεις από το δρόμο για να γίνει η επένδυση.
Στην ερώτηση μάλιστα της συμβούλου της πλειοψηφίας Χριστίνας Μελίδη, «γιατί δεν επιλέγετε την εναλλακτική λύση, τα 6 χιλιόμετρα», ο κ. Παπαφωτίου απάντησε ειρωνικά, προκλητικά, λέγοντας «μου αρέσουν τα μεγάλα μεγέθη». Αυτό προκάλεσε την έκρηξη του συμβούλου της μείζονος μειοψηφίας Παναγιώτη Βαλασόπουλου, ο οποίος μίλησε για ντροπή, για αγοραία και προσβλητική έκφραση, και ζήτησε από τον αντιπεριφερειάρχη να ανακαλέσει. Οταν ηρέμησαν τα πνεύματα ο κ. Παπαφωτίου είπε ότι το τμήμα των 12 χλμ. προσδιορίζεται πιο εύκολα στο χάρτη.
Παρεμβαίνοντας ο αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας Γιώργος Δέδες τόνισε ότι «η κατηγοριοποίηση των εθνικών δρόμων δε γίνεται με βάση ιδιωτικά επενδυτικά σχέδια. Η κατάταξη του εθνικού δικτύου έχει αλλάξει. Θέλει γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου προς το υπουργείο Υποδομών, που έχει την ευθύνη και την απόφαση».
Ο σύμβουλος Ηλίας Στρατηγάκος αναρωτήθηκε: «Μπορούμε να κόβουμε ένα δρόμο και να μην είναι ενιαία η κατηγοριοποίηση;» - και πρόσθεσε: «Αυτά είναι καραγκιοζιλίκια...».
Από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, ο πολιτικός μηχανικός Βασίλης Καρατζάς είπε ότι θέλουν να φτιάξουν 6 καταλύματα (3 πετρόκτιστα κτήρια) και ανέφερε πως με την ισχύουσα κατάσταση «πρέπει να πάμε στα 45 μέτρα, αλλά δε φτάνει ο χώρος». Συμπλήρωσε ότι «καλό θα είναι να γίνει τριτεύων όλος ο δρόμος. Θα γίνει όταν κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο - Σπάρτη. Το αίτημά μας είναι και για λόγους ασφαλείας, πυρκαγιών κ.λπ.».
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Δημήτρης Δράκος παρατήρησε «να δούμε μήπως μπορούμε να βρούμε διαφορετική λύση. Φαίνεται να κινούμαστε "φωτογραφικά"».
Ο αντιπεριφερειάρχης Αργολίδας και αναπληρωτής περιφερειάρχη Τάσος Χειβιδόπουλος (ο κ. Τατούλης είχε αποχωρήσει) πρότεινε «να το αναβάλουμε, να το δούμε για όλο το δρόμο. Υπάρχει κίνδυνος ακυρότητας».
Με την ευκαιρία ο κ. Δέδες αναφέρθηκε σε προβλήματα εγκρίσεων για επεκτάσεις κατοικιών και κατασκευή εισόδων (κόμβων) στο δρόμο Κορίνθου - Ισθμού και στην παλιά εθνική σε Λέχαιο - Περιγιάλι - Ασσο κ.λπ. και πρότεινε ενημέρωση από την αρμόδια υπηρεσία, την πρώην ΔΕΣΕ.
Ο επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας" Θανάσης Πετράκος εξέφρασε την ανησυχία του, καθώς «πρόκειται για "φωτογραφική" διάταξη», όπως ανέφερε.
Ο σύμβουλος Γιάννης Αργυράκης τάχθηκε υπέρ της αναβολής, λέγοντας: «Στην Αρτεμισία, λόγω οικισμού, δεν ισχύουν αυτοί οι περιορισμοί. Αν μας πουν ότι εμείς αποφασίσαμε αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος τους, πώς θα εμφανιστούμε;».
Ο σύμβουλος Νίκος Λυτρίβης είπε ότι «το οδικό δίκτυο κατηγοριοποιήθηκε το 1994. Να έρθει η ίδια υπηρεσία, η ΠΥΔΕ, να επανέλθει τεκμηριωμένα για την αλλαγή της κατηγορίας».
Στην ψηφοφορία 9 σύμβουλοι της πλειοψηφίας ψήφισαν υπέρ της αλλαγής κατάταξης των 12 χιλιομέτρων, σύμφωνα με την εισήγηση Παπαφωτίου, αλλά δεν πέρασε, καθώς ήταν περισσότεροι οι σύμβουλοι (της πλειοψηφίας και των μειοψηφιών) που τάχθηκαν υπέρ της αναβολής.

 ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πέντε ελληνικά νησιά στην «πράσινη» λίστα της TUI από τις 17 Μαΐου

Γιάννης Πολίτης . 11/05/2021, 18:53 ...