ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2011

Περιμετρική οδός Καλαμάτας

Ξεκινούν οι εργασίες για τη γέφυρα στο Νέδοντα

Σημαντικές ειδήσεις για την Καλαμάτα προέκυψαν στην προχθεσινή συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Πελοποννήσου στη Σπάρτη, στην οποία παραβρέθηκαν και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Υποδομών.
Συγκεκριμένα, όπως είπε ενημερωτικά στην προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας ο δήμαρχος Παν. Νίκας, το τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος- Τρίπολη - Καλαμάτα θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2013, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό και για τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα, αφού θα βελτιωθεί κατά πολύ η συγκοινωνιακή επικοινωνία των δύο περιοχών.

Εκείνο, όμως, που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι ότι, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, τον επόμενο μήνα θα ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες για την κατασκευή της γέφυρας στο Νέδοντα, τμήμα του περιμετρικού δακτυλίου της πόλης. Ήδη έχει παρακρατηθεί το ποσό των είκοσι δύο (22)
εκατομμυρίων ευρώ για αποζημιώσεις από τον κόμβο του Καρέλια μέχρι τον κόμβο στην οδό Λακωνικής.
«Αυτό είναι ένα εξαιρετικό νέο για την πόλη, αφού μέχρι πρότινος έντονες ήταν οι αμφιβολίες για την υλοποίηση της περιμετρικής οδού», είπε - μεταξύ άλλων - ο δήμαρχος.
Παράλληλα, με ιδιαιτέρως γοργούς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Τσακώνας – Καλαμάτας. Όπως περιγραφόταν σε πρόσφατο ρεπορτάζ στο «Θ», από πέρσι μέχρι φέτος έχει ολοκληρωθεί τμήμα του δρόμου που ξεπερνά τα 15 χιλιόμετρα με τις παραπλεύρους οδούς, όλα τα σοβαρά τεχνικά έργα μέχρι τον κλάδο της Σπερχογείας, έχει τελειώσει ο ηλεκτροφωτισμός, έχει προχωρήσει η κατασκευή των μετωπικών και πλευρικών διοδίων στο Πήδημα, ενώ εξελίσσονται οι διαδικασίες κατασκευής του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων και του Κέντρου Ελέγχου Στάθμευσης στα Αρφαρά. Απομένουν, δε, μόνο οι διαγραμμίσεις.
Από την άλλη πλευρά, σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου έως και τον κλάδο της Σπερχογείας, που θα επιτρέπει την έξοδο προς το Praktiker και τη Μεσσήνη, αντίστοιχα. Όπως μας επισημάνθηκε, αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρξουν επιπλοκές, το συγκεκριμένο τμήμα αναμένεται να έχει τελειώσει έως την άνοιξη.


 ΑΠΟ http://www.tharrosnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: