ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2011

Τρένο των 500 χιλιομέτρων την ώρα δοκιμάζει η Κίνα

  Παρά τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας, η Κίνα ξεκινά τα δοκιμαστικά δρομολόγια μιας νέας υπερταχείας που φτάνει τα 500 χιλιόμετρα την ώρα, μεταδίδουν τα τοπικά μέσα.
Το νέο τρένο αναπτύχθηκε από θυγατρική της CSR Corp, του μεγαλύτερου κατασκευαστή τρένων στην Κίνα, αναφέρει το επίσημο πρακτορείο Xinhua και αναμεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Ο σχεδιασμός της υπερταχείας παραπέμπει σε «αρχαίο κινεζικό σπαθί».
To πρωτότυπο του τρένου, που παρουσιάστηκε το Σαββατοκύριακό στο Τσινγκντάο της επαρχίας Σαντόνγκ, είναι κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακόνημα και κράματα του μαγνησίου, προκειμένου να μειωθεί το βάρος.
Σε διάστημα μικρότερο από μια δεκαετία, η Κίνα ανέπτυξε το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας σε όλο τον κόσμο.
Οι κινεζικές υπερταχείες συχνά έφταναν τα 300 χιλιόμετρα την ώρα, ωστόσο το όριο ταχύτητας μειώθηκε τον Ιούλιο, έπειτα από μια σύγκρουση υψηλής ταχύτητας μεταξύ τρένων της CSR, στην οποία σκοτώθηκαν 40 άτομα.
Τον Φεβρουάριο είχε προηγηθεί η «καρατόμηση» του υπουργού Σιδηροδρόμων Λιου Ζιζούν, έπειτα από κατηγορίες για διαφθορά.
Το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για τρένα ανήκει σε μια ενισχυμένη έκδοση των γαλλικών TGV η οποία έφτασε το 2007 τα 574,8 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: