ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 22 Μαρτίου 2014

Μπλόκα στον απόπλου αποφάσισε η ΠΝΟ για τις 27 Μαρτίου

Σειρά κινητοποιήσεων αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για τη μη καταβολή δεδουλευμένων σε πληρώματα πλοίων.
Ειδικότερα στις 27 Μαρτίου συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτικών δεν θα επιτρέπουν να αναχωρήσουν από το λιμάνι του Πειραιά πλοία εταιρειών που δεν έχουν εξοφλήσει τις οφειλόμενες αποδοχές στα πληρώματα. Υπενθυμίζεται ότι η ΠΝΟ είχε δώσει προθεσμία έως την Πέμπτη 20 Μαρτίου σε έξι ακτοπλοϊκές εταιρείες για την εξόφληση των δεδουλευμένων.

Επίσης η ΠΝΟ αποφάσισε την κήρυξη 24ωρης απεργίας την ημέρα κατάθεσης στην Ολομέλεια της

Βουλής του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας για τα σκάφη αναψυχής.
Ακόμη δεμένα στα λιμάνια θα μείνουν τα πλοία και στις 9 Απριλίου λόγω της 24ωρης πανεργατικής πανελλαδικής απεργίας της ΓΣΕΕ.

Ειδικότερα στην ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σημείωσε πως κατά τη συνεδρίαση της την Παρασκευή «εξέτασε τα φλέγοντα προβλήματα της ναυτεργασίας, προτάσσοντας το μείζον θέμα της καταβολής των οφειλομένων αποδοχών στα πληρώματα πλοίων ακτοπλοϊκών εταιρειών καθώς και τις εξελίξεις με το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για τα «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις», το οποίο έρχεται να προστεθεί στην αλυσίδα των αντεργατικών μέτρων της Κυβέρνησης τα οποία ξεθεμελιώνουν κυρίαρχα και αναμφισβήτητα δικαιώματα των ελλήνων ναυτεργατών».

Σχετικά με τις κινητοποιήσεις ανέφερε ότι «η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ κατέληξε στον προγραμματισμό συγκεκριμένου πλαισίου δράσης με την ακινητοποίηση πλοίων των εταιρειών που οφείλουν χρήματα... Η διοίκηση της Ομοσπονδίας αποφάσισε να προβεί από την επόμενη Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014 από το λιμάνι του Πειραιά στην ανάληψη συνδικαλιστικής δράσης και στην ακινητοποίηση πλοίων των υπόχρεων εταιρειών, μέχρις ότου καταβληθούν όλα τα δεδουλευμένα στους δικαιούχους συναδέλφους».

Και τόνισε ότι «η ΠΝΟ πριν καταλήξει σε αυτή την απόφαση εξάντλησε κάθε δυνατό μέσο πίεσης και διαμαρτυρίας προκειμένου η πλοιοκτησία να φανεί επιτέλους συνεπής στις αδιαμφισβήτητες υποχρεώσεις της και να δοθεί ένα τέλος σε αυτό το απαράδεκτο, αισχρό, κατάπτυστο φαινόμενο της οφειλής δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών στα πληρώματα τα οποία εξαιτίας του γεγονότος αυτού δεινοπαθούν και υποφέρουν μαζί με τις οικογένειές τους, έχοντας φτάσει στα άκρα της εξαθλίωσης και της απόγνωσης. Παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις, διαμαρτυρίες, παρεμβάσεις, κινητοποιήσεις οι εν λόγω εταιρείες αδιαφορούν εκμεταλλευόμενες και την απαράδεκτη, εξοργιστική στάση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και των ελεγκτικών του αρχών που κωφεύουν και μένουν απαθείς χωρίς να παρεμβαίνουν όπως οφείλουν με βάση τις υποχρεώσεις και τα καθήκοντά τους»

Οι αντιδράσεις των ναυτικών στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας για τα σκάφη αναψυχής επικεντρώνονται κυρίως στη διάταξη για τη δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας σε περίπτωση απεργιακών κινητοποιήσεων και η ΠΝΟ «αποφάσισε την κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας την ημέρα κατάθεσης του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής και υπογραμμίζει ότι σε καμία περίπτωση δεν θα αποδεχτεί την ουσιαστική κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας των Ελλήνων ναυτικών».

Παράλληλα η ΠΝΟ απέστειλε επιστολή με τον τίτλο «ανοικτή καταγγελία – πρόσκληση & δήλωση» για την καθυστέρηση πληρωμής των δεδουλευμένων στα πληρώματα με αποδέκτες τον πρωθυπουργό, τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, τον υπουργό Ναυτιλίας, τους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων, τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, τις εμπλεκόμενες τράπεζες, τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας με κοινοποίηση στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πειραιώς.

Στην επιστολή επισημαίνεται ότι «από διετίας και πλέον η εργοδοτική πλευρά εκμεταλλευόμενη την όλη πολιτικοοικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η Χώρα μας, συνεπεία των «μνημονίων» κ. ο. κ, αρνείται να εκπληρώσει την έναντι των πληρωμάτων των πλοίων βασική, πρωταρχική και κύρια υποχρέωση της καταβολής του αντιτίμου της εργασίας τους, με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχουν ναυτεργάτες στους οποίους οφείλονται δεδουλευμένες αποδοχές πέντε και έξι μηνών με όλες τις εντεύθεν δυσμενείς και απάνθρωπες επιπτώσεις τόσον στους ιδίους τους εργαζομένους όσο και στις οικογένειες τους, οι οποίοι και πράγματι έχουν περιέλθει σε σημείο απόγνωσης και εξαθλίωσης».

Ενημερώνει για τις κινητοποιήσεις που αποφάσισε και τέλος ζητά από τους αποδέκτες «στα πλαίσια των καθηκόντων σας να προβείτε σε κάθε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να εφαρμοστεί ο νόμος και η εργατική νομοθεσία ώστε να εξαλειφθεί οριστικά το κατά τα άνω απαράδεκτο, αλλά και προσβλητικό για την ίδια την ελληνική κοινωνία, φαινόμενο σε βάρος Ελλήνων Ναυτεργατών».


Την αντίθεση τους στη διάταξη του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας για τη δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας εκφράζουν με νέα ανακοίνωση τους οι ακτοπλόοι. Όπως λένε η συγκεκριμένη διάταξη «καταστρατηγεί κάθε έννοια συνταγματικά κατοχυρωμένων ελευθεριών των εταιρειών και παραβιάζει τις αρχές της οικονομικής και επιχειρηματικής ελευθερίας».

Επίσης για το άρθρο 12 του νομοσχεδίου που αφορά τους όρους και τις προϋποθέσεις δραστηριοποίησης των επαγγελματικών τουιριστικών ημεροπλοίων, τονίζει δυο παράγραφοι επιτρέπουν την εκτέλεση δρομολογίων ακτοπλοΐας από τα ημερόπλοια υπό συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε σχέση με τα δρομολογημένα ακτοπλοϊκά πλοία που είναι επιβαρυμένα με πλήθος υποχρεώσεων.

Ο Σύνδεσμος των ακτοπλόων κατέθεσε ήδη γραπτό υπόμνημα προς την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου συζητείται το νομοσχέδιο, στο οποίο εκθέτει αναλυτικά τις απόψεις του.
ΑΠΟ http://www.tovima.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: