ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

Πόσο ασφαλές είναι να ταξιδεύουμε αεροπορικώς με κακοκαιρία; Τι να προσέχουμε σε κάθε περίπτωση

Οι αεροπορικές πτήσεις το χειμώνα, αποτελούν μεγάλο φόβο για όσους ταξιδεύουν, αφού συχνά οι κακές καιρικές συνθήκες και οι αναταραχές κατά τη διάρκεια της πτήσης, επιδεινώνουν το -έτσι κι αλλιώς αγχωτικό- συναίσθημα του εναέριου ταξιδιού. Σε ποιες περιπτώσεις όμως πρέπει πραγματικά να ανησυχούμε;
Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) προειδοποιεί αλλά και καθησυχάζει όσους ετοιμάζονται να ταξιδέψουν, παρουσιάζοντας μία λίστα με αντίξοες καιρικές συνθήκες και εξηγώντας
πόσο ασφαλές είναι τελικά να ταξιδεύουμε σε τέτοιες περιπτώσεις.
Iσχυροί άνεμοι
Με καθαρό καιρό, οι άνεμοι είναι σπάνια λόγος ανησυχίας και μόνο αν φυσάνε ευθεία προς το αεροπλάνο και όχι προς τα κάτω, στο διάδρομο. Σε στεγνό διάδρομο, ένα επιβατικό αεροσκάφος αντέχει ανέμους μέχρι και 25 κόμβων για να ταξιδέψει με ασφάλεια. Ωστόσο τα πράγματα αλλάζουν όταν οι ισχυροί άνεμοι συνοδεύονται από βροχή ή χιόνι, αφού ο διάδρομος γλιστράει και γίνεται πολύ δυσκολότερο για τον πιλότο να παραμείνει στην κεντρική γραμμή του διαδρόμου, χωρίς ολίσθηση, ιδιαίτερα όταν προσπαθεί να προσγειώσει ένα μεγάλο αεροπλάνο με 150 μίλια την ώρα. Εάν μια σοβαρή χειμερινή καταιγίδα δημιουργήσει πάγο στον αεροδιάδρομο, τ'οτε ακόμη και ένας μέτριος πλευρικός άνεμος θα μπορούσε να υπερβεί τα όρια και να κάνει μια απογείωση ή προσγείωση επικίνδυνη.

Χιόνι
Ελαφρύ ή μέτριο χιόνι δεν θα οδηγήσει σε ακύρωση πτήσεων, ωστόσο μια βαριά χιονόπτωση, μπορεί. Η έλξη για τα ελαστικά των αεροσκαφών μπορεί να είναι τόσο μεγάλη, ώστε ένα αεροπλάνο να μην μπορέσει να απογειωθεί πριν τελειώσει ο διάδρομος, ενώ μία ισχυρή χιονόπτωση μειώνει και την ορατότητα των πιλότων.

Παγωμένη βροχή
Οσο παράξενο κι αν ακούγεται, η παγωμένη βροχή αποτελεί ένα μεγάλο απαγορευτικό για τις πτήσεις. Ενα στο αεροδρόμιο πιάσει ακόμα και ψιλή βροχή, όταν οι θερμοκρασίες βρίσκονται σε σημείο παγετού, τότε οι αεροπορικές εταιρείες θα αρχίσουν την ακύρωση πτήσεων.
Ο λόγος είναι γιατί υπό αυτές τις συνθήκες, τα αεροσκάφη μπορούν να μαζεουν πάγο πιο γρήγορα από ότι τα καθαρίζει ο εξοπλισμός αποπάγωσης. Το αεροσκάφος μπορεί να χάσει την πρόσφυση στον πάγο, γεγονός που το καθιστά δύσκολο να ελεγχθεί. Παράλληλα κρίσιμος εξοπλισμός μπορεί να παγώσει, και το φρενάρισμα μπορεί να γίνει αβέβαιο, αν όχι αδύνατο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Ακόμα μερικές παλιές φώτο μας ήρθανε, ενισχύοντας έτσι την συλλογή μας, η οποία χάρη στις δικές σας δωρεές αυξάνει συνεχώς.