ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο, 8 Ιουνίου 2013

6 τρόποι για να βελτιώσεις τον ύπνο σου

Έχεις ανήσυχο ύπνο και νιώθεις πως δεν ξεκουράζεσαι πραγματικά; Σου δίνουμε μερικά tips για να απολαμβάνεις όσο καλύτερα γίνεται τις στιγμές χαλάρωσης στο κρεβάτι.

Για όλα (δηλαδή για τον ανήσυχο και πολλές φορές ταραγμένο ύπνο σου) ευθύνεται η μελατονίνη, μια ορμόνη που εκκρίνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας από την επίφυση του εγκεφάλου.

Η μελατονίνη είναι αυτή πoυ μας προκαλεί τη διάθεση/επιθυμία να κοιμηθούμε και για αυτό αποκαλείται συχνά ως η ορμόνη του ύπνου.
Πώς μπορείς να τη ρυθμίσεις; Το μυστικό της υπόθεσης είναι να λαμβάνεις όσο περισσότερο φως κατά τη διάρκεια της μέρας και όσο λιγότερο κατά τη διάρκεια της νύχτας. Με αυτόν τον τρόπο διατηρείς τα επίπεδα της μελατονίνης στον οργανισμό σου στα σωστά επίπεδα.

Τα παρακάτω 6 tips θα σε βοηθήσουν να κοιμάσαι σαν πουλάκι:

1. Είναι προτιμότερο να αποφεύγεις να φοράς γυαλιά ηλίου καθόλη τη διάρκεια της μέρας, αφήνοντας έτσι το φως να «χτυπάει» το πρόσωπό σου.

2. Φρόντισε να περνάς περισσότερο χρόνο στην ύπαιθρο και στο φυσικό φως. Προτίμησε να κάνεις το διάλειμμα σου έξω από το κτίριο της δουλειάς. Παράλληλα, προσπάθησε να βγάζεις τον σκύλο σου περίπατο το πρωί αντί το βράδυ.

3. Άφησε τον ήλιο να μπαίνει μέσα στο σπίτι ή το γραφείο σου. Μην κλείνεις τις κουρτίνες και τα στόρια. Καλό θα ήταν να μεταφέρεις το γραφείο σου κοντά στο παράθυρο ώστε να το βλέπει το φυσικό φως.

4. Πολλοί άνθρωποι αφήνουν την τηλεόραση ανοιχτή για να τους πάρει ο ύπνος. Μεγάλο λάθος. Το φως δεν αφήνει τον οργανισμό να χαλαρώσει ολοκληρωτικά. Επέλεξε να ακούσεις μουσική ή ακόμα και να διαβάσεις ένα βιβλίο με μια μικρή λάμπα δίπλα στο κομοδίνο.

5. Απέφυγε τις λάμπες δυνατού φωτισμού. Το βράδυ είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείς λαμπτήρες χαμηλού φωτισμού. Αν το σπίτι σου διαθέτει ροοστάτη, τόσο το καλύτερο για σένα!

6. Όταν έρθει η ώρα να κοιμηθείς, κλείσε όλα τα φώτα. Το σκοτεινό δωμάτιο προσφέρει έναν απολαυστικό ύπνο και φορτισμένες μπαταρίες για την επόμενη μέρα!
 
ΑΠΟ http://www.pelop.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ

          Μία ακόμα ωραία αφιέρωση μου έγινε από τα μικρά κορίτσια μας. Πρόκειται για τη