ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2013

Αντικρουόμενες πληροφορίες για «Ολυμπία» Οδό

Η κυβέρνηση ανακοινώνει ότι βρήκε λύση για να «ξεπαγώσει» το έργο

Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης

Αντικρουόμενες πληροφορίες φαίνεται να υπάρχουν για την τύχη της «Ολυμπίας Οδού». Από τη μια πλευρά, σύμφωνα με χθεσινή ενημέρωση του «Θ», η κατασκευαστική κοινοπραξία  «Άπιον Κλέος», με μετόχους τις εταιρείες Vinci Concessions (29,9%), Hochtief (17%), J&P Άβαξ (17%), Άκτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ (17%), ΓΕΚ Τέρνα (17%) και Αθηνά ΑΕ (3%), έδωσε εντολή στο
προσωπικό να κλείσει τα όποια εργοτάξια παρέμειναν ανοικτά. Όπως τόνισαν οι υπεύθυνοι, κλείνει οριστικά, αφού οι διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο έχουν «βαλτώσει» και δε φαίνεται καμία πρόοδος στον ορίζοντα.
Παιχνίδια εταιρειών για να εκβιάσουν καταστάσεις και αποφάσεις; Κανείς δε γνωρίζει.
Από την άλλη πλευρά, η κυβέρνηση αφήνει να εννοηθεί ότι υπάρχει φως στον ορίζοντα για την «Ολυμπία» Οδό, καθώς θα δώσει λύση, μέσω ιδιωτικών συμφωνιών, για τον «παγωμένο» οδικό άξονα, σε ό,τι αφορά τις αποζημιώσεις.
Μάλιστα, μέσα στο επόμενο δεκαήμερο το Δημόσιο θα υπογράψει ιδιωτικά συμφωνητικά με τον παραχωρησιούχο και τον κατασκευαστή του έργου, όπου οι τρεις πλευρές θα συμφωνούν στο ποσό της αποζημίωσης που πρόκειται να καταβληθεί.
Οι ιδιώτες, από την πλευρά τους, θα δεσμεύονται ότι παραιτούνται από άλλες διεκδικήσεις και ότι θα ξεκινήσουν άμεσα –μόλις δοθεί προκαταβολή της αποζημίωσης– την απαραίτητη προετοιμασία για την επανέναρξη των έργων, πριν από την ψήφιση από τη Βουλή των αναθεωρημένων συμβάσεων παραχώρησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Γιώργου Λιάλιου στην «Καθημερινή», τα βασικά σημεία των συμφωνητικών είναι:
-Το κράτος θα δέχεται να ικανοποιήσει ένα εύλογο μέρος των οικονομικών απαιτήσεων των παραχωρησιούχων και να καταβάλει άμεσα ένα τμήμα αυτών. Σε κάθε συμφωνία θα αναφέρεται σαφώς συγκεκριμένο ποσό (δεν πρόκειται, δηλαδή, για συμφωνία επί της αρχής) και μια προκαταβολή.
-Παραχωρησιούχοι και κατασκευαστές παραιτούνται από τη διεκδίκηση άλλων αποζημιώσεων για γεγονότα που έχουν συμβεί μέχρι την υπογραφή της συμφωνίας. Επίσης, δεσμεύονται ότι μόλις δοθεί η προκαταβολή, θα αρχίσουν άμεσα, βάσει συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, την προετοιμασία για την επανέναρξη των έργων, τα οποία θα ξεκινήσουν την επομένη της ψήφισης από τη Βουλή των αναθεωρημένων συμβάσεων παραχώρησης.
Τι θα επιτύχει το Δημόσιο με αυτήν τη συμφωνία; Θα κλείσει οριστικά το θέμα των αποζημιώσεων για όσα έχουν μέχρι σήμερα συμβεί, κίνηση απαραίτητη για ένα φρέσκο ξεκίνημα στα έργα. Θα εξοικονομηθεί χρόνος, καθώς η προετοιμασία για την επανέναρξη των έργων υπολογίζεται ότι θα χρειαζόταν αισίως περί τους 1-2 μήνες. Άλλωστε, ακόμα κι αν τα έργα δεν ξεκινήσουν τον Απρίλιο (όπως υπόσχεται η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών), το επιθυμητό αποτέλεσμα θα έχει επιτευχθεί: οι κατασκευαστές θα πρέπει να συνάψουν συμφωνίες με υπεργολάβους, να ενοικιάσουν μηχανήματα, να προσλάβουν προσωπικό, δημιουργώντας μια κινητικότητα στην αγορά.

ΑΠΟ http://www.tharrosnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ελεύθερη είσοδος την ερχόμενη Τρίτη στο Μουσείο Ακρόπολης

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR 15/05/2021  09:14 Το Μουσείο Ακρόπολης συμμετέχει στον ψηφιακό εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων που διοργανώνετα...