ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Σφίγγει ο κλοιός για 1,5 εκατ. ανασφάλιστα οχήματα

Στη… «μέγγενη» μπαίνουν πάνω από 1,5 εκατ. ανασφάλιστα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στην Ελλάδα. Πλέον οι διασταυρώσεις, προκειμένου να εντοπιστούν όσοι χρησιμοποιούν ανασφάλιστα οχήματα, έχουν ξεκινήσει και από τις 15 Απριλίου όπου λήγει η προθεσμία που έχει δώσει το Υπουργείο, ώστε αυτά να ασφαλιστούν, θα αποστέλλονται τα πρόστιμα. 

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου οι κυρώσεις στα ανασφάλιστα αυτοκίνητα θα είναι οι εξής:

  • Αφαίρεση του διπλώματος του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων του οχήματος για δέκα ημέρες.

  • Παράλληλα θα επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο 500 ευρώ για τα ΙΧ, 250 ευρώ για τις μοτοσικλέτες και 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης και άλλα οχήματα κάθε φύσης.

  • Εφόσον το ανασφάλιστο όχημα εμπλακεί σε ατύχημα, προβλέπεται η επί τόπου αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για 2 χρόνια (3 χρόνια αν είναι υπότροπος).

  • Για την επιστροφή των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας μετά το χρονικό διάστημα που προβλέπεται, θα απαιτείται από τις Αστυνομικές αρχές η προσκόμιση του σχετικού σήματος ασφάλισης.

Τώρα, ο κάτοχός του για να το ασφαλίσει, θα απαιτείται η προσκόμιση στην ασφαλιστική εταιρεία της ειδοποιητήριας επιστολής που θα έχει λάβει από το Υπουργείο Οικονομικών, αλλά και παραβόλου υπέρ του ελληνικού Δημοσίου ύψους 250 ευρώ.
 
Να σημειωθεί πως σύμφωνα με το άρθρο 27 του σχετικού νομοσχεδίου προβλέπεται ότι «η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της άδειας κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγμασι κίνηση ή τη λειτουργία του αυτοκινήτου». 

Δηλαδή, ασφαλισμένα πρέπει να είναι και τα αυτοκίνητα των οποίων οι πινακίδες κυκλοφορίες έχουν κατατεθεί στην εφορία…

Ήδη πολλές ασφαλιστικές εταιρείες έχουν ρίξει στην αγορά οικονομικά προγράμματα ασφάλισης αυτοκινήτων, με τους βασικούς όρους που προβλέπεται από το νόμο, ενώ κάποιες δίνουν τη δυνατότητα απευθείας -on line ασφάλισης από το Διαδίκτυο.
 
ΑΠΟ http://www.protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: