ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2012

Άρθρο για την οδική ασφάλεια στη Μεσσηνία

Οδική ασφάλεια: Η Μεσσηνία στο κόκκινο

Τα οδικά ατυχήματα αποτελούν ένα μείζον κοινωνικό πρόβλημα στην Ελλάδα και διεθνώς. Το 2010, περισσότερα από 31.000 άτομα έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αριθμός που ισοδυναμεί με μία πόλη μέσου μεγέθους.

Η Ελλάδα παρά το γεγονός ότι σημείωσε μείωση κατά ............

38,2% σε νεκρούς από οδικά ατυχήματα τη δεκαετία 2000-2010,

εξακολουθεί να καταλαμβάνει μία από τις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη των 27.


Πηγή: Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.)
 

Όπως φαίνεται στο παραπάνω γράφημα ενώ από το 2000 έως το 2002 υπάρχει μια σημαντική μείωση στον αριθμό των νεκρών σε οδικά ατυχήματα, από το 2003 έως το 2007 ο αριθμός παραμένει σταθερός ενώ την τριετία 2008-2010 παρουσίασε σημαντική μείωση της τάξης του 18%. Η μείωση που παρατηρείται την τελευταία τριετία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εισαγωγή του ΚΟΚ το 2007 αλλά και στην οικονομική κρίση και τη συνεπαγόμενη σημαντική αλλαγή των χαρακτηριστικών κυκλοφορίας και συμπεριφοράς των οδηγών.
Παρόλαυτά η Ελλάδα καταλαμβάνει σταθερά μία από τις 2-3 χειρότερες θέσεις στην Ευρώπη.

Οι πιο κρίσιμοι παράγοντες που συμβάλουν στην πρόκληση των οδικών ατυχημάτων και ειδικά των σοβαρών ατυχημάτων στην Ελλάδα είναι:
• η οδήγηση με υψηλές ταχύτητες
• τα υψηλά ποσοστά κυκλοφορίας μοτοσυκλετιστών
• τα χαμηλά ποσοστά χρήσης ζώνης και κράνους
• η οδήγηση υπό την επήρρεια αλκοόλ
• η επιθετική οδήγηση

Όσον αφορά το νομό Μεσσηνίας τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά καθώς όχι μόνο δεν παρουσιάζεται μείωση (όπως στην υπόλοιπη Ελλάδα) αλλά ο αριθμός των νεκρών σε οδικά ατυχήματα παρουσιάζει μικρή αύξηση όπως φαίνεται στο παρακάτω γράφημα.


 Πηγή: Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.)

Η πορεία που ακολουθεί η εξέλιξη του αριθμού των νεκρών στα οδικά ατυχήματα στο νομό μας, διαφέρει από εκείνη της Ελλάδας (όπου είναι συνεχώς καθοδική). Στη Μεσσηνία παρατηρείται μια ακανόνιστη πορεία που υποδεικνύει ότι το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας στο νομό δεν αντιμετωπίζεται σωστά ούτε από τους χρήστες της οδού αλλά ούτε και από τις αρμόδιες αρχές. Θλιβερό είναι το γεγονός ότι η Μεσσηνία συγκαταλέγεται στους 3 νομούς στη χώρα στους οποίους ο αριθμός των νεκρών το 2010 είναι υψηλότερος από το 2000 (Δωδεκάνησα και Θεσπρωτία είναι οι άλλοι 2).

Σε μια δεκαετία που η κυκλοφοριακή παιδεία των οδηγών και το οδικό δίκτυο του νομού έχει αναβαθμιστεί (και θα αναβαθμιστεί ακόμα πιο πολύ με την παράδοση του Αυτοκινητόδρομου Αθήνα-Καλαμάτα το 2012) και η εξέλιξη της τεχνολογίας των οχημάτων (παθητική ασφάλεια) μειώνει τις συνέπειες του ατυχήματος είναι αδιανόητο ο αριθμός των νεκρών σε οδικά ατυχήματα να παραμένει σταθερός.

Η εντατικοποίηση της αστυνόμευσης για την οδική ασφάλεια από την Τροχαία με έμφαση στις περισσότερο επικίνδυνες παραβάσεις συμπεριφοράς, όπως η ταχύτητα, η χρήση ζώνης και κράνους και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή με χρήση κινητού τηλεφώνου αποτελεί ίσως την αποτελεσματικότερη δράση για τη μείωση των ατυχημάτων. Παράλληλα είναι υποχρέωση κάθε δημοτικής αρχής ένας σχεδιασμός οδικής υποδομής και κυκλοφορίας σε κάθε πόλη για την προστασία των ευάλωτων χρηστών της οδού (πεζοί, δικυκλιστές) προστατεύοντάς τους από τα λάθη τα δικά τους αλλά και των άλλων χρηστών. Τέλος είναι επιβεβλημένο να αναπτυχθεί η οδηγική συμπεριφορά των οδηγών μέσα από διαφημιστικές καμπάνιες και άλλους τρόπους προβολής από την Τροχαία σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς (Δήμοι, Περιφέρεια, Σχολεία).

Τα οδικά ατυχήματα ποτέ δεν αντιμετωπίστηκαν αποτελεσματικά και σε αυτό οφείλεται το χαμηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα. Στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που υιοθετήθηκε και από τη χώρα μας, είναι ο αριθμός των νεκρών στα οδικά ατυχήματα το έτος 2020 να είναι μειωμένος κατά 50% σε σχέση με το έτος 2010. Ο στόχος για το νομό δε μπορεί να είναι άλλος από την άμεση και διαρκή μείωση του αριθμού των ατυχημάτων και των νεκρών τα επόμενα χρόνια.

Παπαντωνίου Παναγιώτης
Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc
Υπ. Διδάκτωρ ΕΜΠ

ΑΠΟ http://filiatranews.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όλες οι αλλαγές σε οκτάωρο, άδειες, υπερωρίες, απολύσεις και Κυριακές

Παρασκευή, 14 Μαϊος 2021 02:00 Μετά από αίτηση του εργαζομένου για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας , εφόσον δεν υπάρχει συνδικαλ...