ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2012

Μετά το Πάσχα αποκατάσταση του δρόμου στο Δερβένι

Μετά το Πάσχα -το πιθανότερο- θα γίνει το έργο της οριστικής αποκατάστασης, της προστασίας του υφιστάμενου δρόμου Τρίπολης - Καλαμάτας στο Δερβένι. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, το έργο πρόκειται να ανατεθεί στο "Μορέα" και αναμένεται η σχετική υπογραφή του υπουργού Υποδομών Μάκη Βορίδη, καθώς χρήματα από εθνικούς πόρους δεν υπάρχουν.
Από το υπουργείο μάς ενημέρωσαν ότι οι άμεσες εργασίες αποτροπής της κατολίσθησης έχουν γίνει - και επεσήμαναν πως τη λύση θα τη δώσει το έργο με τις πασσαλοστοιχίες. Σημείωσαν ότι αυτό θα γίνει το συντομότερο δυνατό, μόλις το επιτρέψει ο καιρός -όταν δηλαδή στεγνώσει το έδαφος-, κι εκτιμάται πως το έργο θα υλοποιηθεί μετά το Πάσχα. Με βάση την ενημέρωση, η
κατάσταση στο Δερβένι παρακολουθείται καθημερινά, και για να υπάρξει η καλύτερη δυνατή διασταύρωση η μελέτη εξετάζεται κι από άλλο ειδικό γεωτεχνικό γραφείο, προκειμένου να επιβεβαιωθεί ότι αυτό που πάει να γίνει είναι το σωστό.
Στέλεχος του υπουργείου παρατήρησε ότι «όφειλε η Περιφέρεια Πελοποννήσου να έχει ασχοληθεί και να κάνει τη δημοπρασία. Από την εποχή Σουφλιά οι παλιοί εθνικοί δρόμοι έχουν περάσει στην ευθύνη της Περιφέρειας, κρατικής αρχικά και αιρετής στη συνέχεια».
Διευκρίνισε πως «δεν υπάρχουν χρήματα από εθνικούς πόρους και δεν μπορούν να δοθούν χρήματα του ΕΣΠΑ για παλιούς εθνικούς δρόμους» και σημείωσε: «Μόνο νέα έργα χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ. Εξαίρεση έγινε μόνο στο Παραδείσια - Τσακώνα και γι’ αυτό χρειάστηκε ολόκληρη διατριβή... Το νέο έργο στο Παραδείσια - Τσακώνα δεν έχει καμιά σχέση με το προηγούμενο. Σημεία του δρόμου όπου δεν άλλαξε τίποτα, δεν πληρώνονται από το ΕΣΠΑ. Το ΕΣΠΑ πληρώνει τις νέες γέφυρες, το "κατ-εντ-κάβερ" και το ημιστέγαστρο, τα καινούργια αποστραγγιστικά και τις νέες βελτιωτικές χαράξεις».

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όλες οι αλλαγές σε οκτάωρο, άδειες, υπερωρίες, απολύσεις και Κυριακές

Παρασκευή, 14 Μαϊος 2021 02:00 Μετά από αίτηση του εργαζομένου για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας , εφόσον δεν υπάρχει συνδικαλ...