Η πρωτοβουλία «Κίνημα Πολιτών- Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε», ξεκίνησε πριν από πριν από περίπου ενάμισι χρόνο, με τη στήριξη εκατό προσωπικοτήτων από την επιχειρηματική, συνδικαλιστική και ακαδημαϊκή κοινότητα.
Ήδη η ελληνική κοινωνία το έχει αγκαλιάσει, ενώ πλέον αριθμεί περισσότερα από 20 παραρτήματα στην Ελλάδα.
Πιστεύοντας ότι στην κρισιμότατη καμπή που βιώνει η χώρα είναι απαραίτητο να εντατικοποιηθεί ο
αγώνας για την προτίμηση των ελληνικών προϊόντων, το διοικητικό συμβούλιο του Κινήματος οργάνωσε συνάντηση- συνέντευξη Τύπου ώστε να διαδοθεί ότι «η προτίμηση των ελληνικών προϊόντων αποτελεί σήμερα εθνικό καθήκον».
Στη συνάντηση, παρόντες και ενεργοί υποστηρικτές της ιδέας, οι πρόεδροι των μεγαλύτερων επαγγελματικών και συνδικαλιστών φορέων και οργανώσεων της χώρας, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, της ΓΣΕΒΕΕ (Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας), της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπόρων και εκπρόσωποι του ΕΒΕΑ (Εμπορικό Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών), της ΕΣΕΕ (Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου) της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ.
Σημαντική είδηση που γνωστοποιήθηκε στη συνάντηση, είναι η υποβολή από τον γενικό γραμματέα Εμπορίου, Στ. Κομνηνό νομοσχεδίου για τις προϋποθέσεις και τους όρους με τους οποίους θα γίνεται η ειδική σήμανση των ελληνικών προϊόντων, ώστε οι Έλληνες καταναλωτές να γνωρίζουν την προέλευση των προϊόντων που επιλέγουν να αγοράσουν.
Όπως επισήμανε ο Α' αντιπρόεδρος του Κινήματος και πρώην υπουργός Τουρισμού Νίκος Σκουλάς, «όταν καταναλώνουμε προϊόντα και υπηρεσίες που παράγονται στον τόπο μας, ενισχύουμε την ελληνική οικονομία, μειώνουμε τα ελλείμματα και την ανεργία, στηρίζουμε την εγχώρια παραγωγή και δημιουργούμε θέσεις εργασίας».
Πώς μπορεί να αναγνωριστεί ένα προϊόν που είναι ελληνικό; Όπως εξήγησε ο κ. Σκουλάς, το μόνο, μέχρι στιγμής, μέσο αναγνώρισης που διαθέτουμε είναι οι κωδικοί 520 και 521. Όποιο προϊόν φέρει έναν από τους δυο κωδικούς, είναι κατά 90% ελληνικό προϊόν. Εάν δεν φέρει κάποιον από τους δυο κωδικούς, το προϊόν δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα.
Οι κωδικοί αυτοί δεν εκδίδονται από κάποιον δημόσιο φορέα πιστοποίησης, αλλά από ένα μη κερδοσκοπικό σωματείο που αποτελούν επιχειρήσεις χονδρεμπορίου και λιανεμπορίου και ονομάζεται GS1 Association- Greece και είναι μέλος του διεθνούς οργανισμού GS1, ο οποίος εκδίδει και διαχειρίζεται κωδικούς προέλευσης.
Όπως εξήγησε ο κ. Σκουλάς, «σε κάθε προϊόν, τα τρία πρώτα νούμερα ενός κωδικού προσδιορίζουν τη χώρα στην οποία εδρεύει η επιχείρηση που κωδικοποιεί τα προϊόντα της, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι τα προϊόντα αυτά παράγονται ή κυκλοφορούν στην ίδια χώρα. Γι αυτό η ελληνική σημαία ή η ένδειξη «Ελληνικό Προϊόν» είναι, συνήθως, μια καλή ένδειξη για την ελληνικότητα του προϊόντος».
Και κατέληξε: «Εάν εξαιρέσουμε το ένα εκατομμύριο ανέργους και το ένα εκατομμύριο χαμηλοσυνταξιούχους, υπολογίζεται ότι, αν κάθε Έλληνας καταφέρει να αγοράσει το 2012 ελληνικά προϊόντα αξίας 1000 ευρώ στη θέση ξένων προϊόντων, τότε θα προστεθούν στην προβληματική ελληνική οικονομία 10 δισ. ευρώ».
ΑΠΟ http://www.newsbomb.gr/
Ήδη η ελληνική κοινωνία το έχει αγκαλιάσει, ενώ πλέον αριθμεί περισσότερα από 20 παραρτήματα στην Ελλάδα.
Πιστεύοντας ότι στην κρισιμότατη καμπή που βιώνει η χώρα είναι απαραίτητο να εντατικοποιηθεί ο
αγώνας για την προτίμηση των ελληνικών προϊόντων, το διοικητικό συμβούλιο του Κινήματος οργάνωσε συνάντηση- συνέντευξη Τύπου ώστε να διαδοθεί ότι «η προτίμηση των ελληνικών προϊόντων αποτελεί σήμερα εθνικό καθήκον».
Στη συνάντηση, παρόντες και ενεργοί υποστηρικτές της ιδέας, οι πρόεδροι των μεγαλύτερων επαγγελματικών και συνδικαλιστών φορέων και οργανώσεων της χώρας, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, της ΓΣΕΒΕΕ (Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας), της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπόρων και εκπρόσωποι του ΕΒΕΑ (Εμπορικό Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών), της ΕΣΕΕ (Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου) της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ.
Σημαντική είδηση που γνωστοποιήθηκε στη συνάντηση, είναι η υποβολή από τον γενικό γραμματέα Εμπορίου, Στ. Κομνηνό νομοσχεδίου για τις προϋποθέσεις και τους όρους με τους οποίους θα γίνεται η ειδική σήμανση των ελληνικών προϊόντων, ώστε οι Έλληνες καταναλωτές να γνωρίζουν την προέλευση των προϊόντων που επιλέγουν να αγοράσουν.
Όπως επισήμανε ο Α' αντιπρόεδρος του Κινήματος και πρώην υπουργός Τουρισμού Νίκος Σκουλάς, «όταν καταναλώνουμε προϊόντα και υπηρεσίες που παράγονται στον τόπο μας, ενισχύουμε την ελληνική οικονομία, μειώνουμε τα ελλείμματα και την ανεργία, στηρίζουμε την εγχώρια παραγωγή και δημιουργούμε θέσεις εργασίας».
Πώς μπορεί να αναγνωριστεί ένα προϊόν που είναι ελληνικό; Όπως εξήγησε ο κ. Σκουλάς, το μόνο, μέχρι στιγμής, μέσο αναγνώρισης που διαθέτουμε είναι οι κωδικοί 520 και 521. Όποιο προϊόν φέρει έναν από τους δυο κωδικούς, είναι κατά 90% ελληνικό προϊόν. Εάν δεν φέρει κάποιον από τους δυο κωδικούς, το προϊόν δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα.
Οι κωδικοί αυτοί δεν εκδίδονται από κάποιον δημόσιο φορέα πιστοποίησης, αλλά από ένα μη κερδοσκοπικό σωματείο που αποτελούν επιχειρήσεις χονδρεμπορίου και λιανεμπορίου και ονομάζεται GS1 Association- Greece και είναι μέλος του διεθνούς οργανισμού GS1, ο οποίος εκδίδει και διαχειρίζεται κωδικούς προέλευσης.
Όπως εξήγησε ο κ. Σκουλάς, «σε κάθε προϊόν, τα τρία πρώτα νούμερα ενός κωδικού προσδιορίζουν τη χώρα στην οποία εδρεύει η επιχείρηση που κωδικοποιεί τα προϊόντα της, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι τα προϊόντα αυτά παράγονται ή κυκλοφορούν στην ίδια χώρα. Γι αυτό η ελληνική σημαία ή η ένδειξη «Ελληνικό Προϊόν» είναι, συνήθως, μια καλή ένδειξη για την ελληνικότητα του προϊόντος».
Και κατέληξε: «Εάν εξαιρέσουμε το ένα εκατομμύριο ανέργους και το ένα εκατομμύριο χαμηλοσυνταξιούχους, υπολογίζεται ότι, αν κάθε Έλληνας καταφέρει να αγοράσει το 2012 ελληνικά προϊόντα αξίας 1000 ευρώ στη θέση ξένων προϊόντων, τότε θα προστεθούν στην προβληματική ελληνική οικονομία 10 δισ. ευρώ».
ΑΠΟ http://www.newsbomb.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου