«Έργα
– φαντάσματα» φαίνεται πως συνεχίζουμε να κυνηγάμε. Πώς αλλιώς να
εξηγηθεί η χθεσινή δημοσιοποίηση διαγωνισμού για τη σύνταξη μελέτης
κανονικοποίησης και αναβάθμισης (!) της σιδηροδρομικής γραμμής Αλφειού –
Κυπαρισσίας – Καλαμάτας, προεκτιμώμενης αμοιβής ύψους 1.836.768 ευρώ,
με τα τεύχη δημοπράτησης να αναφέρουν ως έτος λειτουργίας το 2030 (!).
Η συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή έχει καταργηθεί, τουλάχιστον, εδώ και ένα χρόνο, όπως άλλωστε και αυτή της Κορίνθου – Τριπόλεως – Καλαμάτας, για τον… εκσυγχρονισμό της οποίας μάλιστα ελάχιστα πριν καταργηθεί δαπανήθηκαν εκατομμύρια ευρώ! Τα μηχανοστάσια έχουν μεταφερθεί, το προσωπικό έχει μεταταχθεί σε άλλες υπηρεσίες και σε πολλά σημεία του δικτύου έχουν σημειωθεί κλοπές υλικών, ακόμα και ραγών.
Παρά ταύτα, στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ θέλουν να βλέπουν το έργο ως «χαραμάδα» φωτός σε ένα σκοτεινό τοπίο για το μέλλον του σιδηροδρόμου.
Να αυξηθεί η ταχύτητα…
Σύμφωνα, λοιπόν, με τη χθεσινή ανακοίνωση διενέργειας διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Θάρρος», καλούνται οι ενδιαφερόμενοι μελετητές μέχρι τις 6 Απριλίου 2012 να καταθέσουν τις προσφορές τους. Η μελέτη, όπως αναφέρεται, χρηματοδοτείται από τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών.
Το έργο κανονικοποίησης και αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Αλφειού – Κυπαρισσίας – Καλαμάτας αποτελεί μέρος του τμήματος 3 του Διευρωπαϊκού Άξονα 29 από την Πάτρα έως την Καλαμάτα. Η ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. έχει χωρίσει το τμήμα 3 σε δύο επιμέρους τμήματα: Το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Αλφειός - Ολυμπία και το τμήμα Αλφειός – Κυπαρισσία – Καλαμάτα.
Για το πρώτο τμήμα, έχει ήδη εκπονηθεί η προμελέτη, ενώ με το διαγωνισμό αυτό προβλέπεται να ανατεθεί η εκπόνηση της μελέτης κανονικοποίησης για το δεύτερο τμήμα.
Στόχος όπως αναφέρεται είναι:
-Να γίνει κανονικοποίηση (μετατροπή από μετρική σε κανονικού εύρους) της υφιστάμενης γραμμής.
-Να γίνει βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της χάραξης, ειδικά στις περιοχές που παρατηρείται έντονο τοπογραφικό ανάγλυφο, εξαιτίας του οποίου εφαρμόζονται μικρές ακτίνες καμπυλότητας.
-Να αυξηθεί η ταχύτητα μελέτης, έτσι ώστε να επιτευχθεί η μείωση του χρόνου της συνολικής διαδρομής, με ταυτόχρονη βελτίωση της ασφάλειας και της άνεσης των επιβατών (σ.σ.: η μεταφορά επιβατών, όπως προείπαμε, έχει σταματήσει εδώ κι ένα χρόνο!).
Τα δε βασικά γεωμετρικά στοιχεία που προβλέπονται είναι μονή γραμμή κανονικού εύρους (1,435 μ.) με ηλεκτροκίνηση και ταχύτητα μελέτης 160 km/h! Το μήκος δε των έργων είναι 118 χλμ.
Όταν ξηλώθηκαν προσωπικό και εξοπλισμός…
Εκπληκτικά είναι και τα όσα αναφέρονται στο τεύχος δημοπράτησης της μελέτης. Εκεί, γίνεται λόγος ακόμα και για το νέο δρόμο Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, λες και η ΕΡΓΟΣΕ ζει σε άλλη διάσταση και δεν έχει αντιληφθεί ότι το «ηπιότερο» που μπορείς να πεις για το συγκεκριμένο οδικό έργο είναι πως έχει «παγώσει». Η δε μελέτη σκοπιμότητας που θα επικαιροποιηθεί θα περιλαμβάνει στοιχεία για την εικοσαετία 2030-2050 (!), αφού ως έτος λειτουργίας της γραμμής ορίζεται το 2030!
Στο τεύχος δημοπράτησης, μεταξύ άλλων, αναφέρονται τα εξής:
«Η διερεύνηση νέων λύσεων από τον ανάδοχο, στις δυσμενείς περιοχές, όπου καταγράφονται εξαιρετικά μειωμένα οριζοντιογραφικά – μηκοτομικά χαρακτηριστικά, θα οδηγήσει στην απομάκρυνση της χάραξης της νέας γραμμής από τον υφιστάμενο σιδηροδρομικό διάδρομο. Για το λόγο αυτό, θα γίνουν σε αυτή τη φάση προτάσεις βελτιστοποίησης της χάραξης, καθώς και του παράπλευρου – κάθετου οδικού δικτύου, σε εντοπισμένα τμήματα της υφιστάμενης γραμμής σε επίπεδο προωθημένης αναγνωριστικής μελέτης, με υδραυλική θεώρηση, χωρίς εξέταση εναλλακτικής λύσης, σε προεκτιμώμενο μήκος 18 χλμ.:
-1ο Τμήμα: Από Σ.Σ. Καλού Νερού (Χ.Θ 32+300) έως την ευρύτερη περιοχή Σ.Σ. Κοπανακίου (περί την Χ.Θ 19+300), εκτιμώμενου μήκους 12 χλμ.
-2ο Τμήμα: Από την ευρύτερη περιοχή μετά τον Σ.Σ. Μελιγαλά (περί την Χ.Θ. 209+000) έως τον Σ.Σ. Βαλύρας (Χ.Θ. 215+300), εκτιμώμενου μήκους 6 χλμ.
Εκτός των τμημάτων που θα μελετηθούν στην 1η αυτή φάση, η υπόλοιπη γραμμή θα χωροθετείται κατά κανόνα εντός του υφιστάμενου διαδρόμου.
[… Για τον ακριβέστερο προσδιορισμό της αρχής της μελέτης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στοιχεία από τη “Μελέτη αναβάθμισης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας-Πύργου-Ολυμπίας”. Στο τμήμα όπου η νέα γραμμή θα συναρμόσει με την υφιστάμενη μετρική γραμμή και συγκεκριμένα από τον Σ.Σ. Ζευγολατιού έως τον Σ.Σ. Καλαμάτας και το λιμάνι, η γραμμή θα είναι μεικτού εύρους. Με τον τρόπο αυτό θα εξασφαλιστεί η κίνηση των συρμών από και προς Καλαμάτα και στους 2 άξονες: Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα (μετρική) και Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα (κανονικού εύρους). Επιπλέον, θα είναι δυνατή η προσέγγιση στο μηχανοστάσιο και των δύο τύπων συρμών για τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης» (σ.σ. περιττό να σημειώσουμε ότι το μηχανοστάσιο Καλαμάτας έχει ξηλωθεί).
Επίσης, «θα ληφθούν υπόψη οι μελέτες άλλων μεγάλων οδικών και μη έργων, που επηρεάζουν ή επηρεάζονται από την παρούσα μελέτη και ειδικά του νέου αυτοκινητόδρομου: Πύργος – Καλό Νερό - Τσακώνα και Κόρινθος - Τρίπολη – Καλαμάτα, που είναι ήδη σε στάδιο κατασκευής».
Της Βίκυς Βετουλάκη
ΑΠΟ http://www.tharrosnews.gr
Η συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή έχει καταργηθεί, τουλάχιστον, εδώ και ένα χρόνο, όπως άλλωστε και αυτή της Κορίνθου – Τριπόλεως – Καλαμάτας, για τον… εκσυγχρονισμό της οποίας μάλιστα ελάχιστα πριν καταργηθεί δαπανήθηκαν εκατομμύρια ευρώ! Τα μηχανοστάσια έχουν μεταφερθεί, το προσωπικό έχει μεταταχθεί σε άλλες υπηρεσίες και σε πολλά σημεία του δικτύου έχουν σημειωθεί κλοπές υλικών, ακόμα και ραγών.
Παρά ταύτα, στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ θέλουν να βλέπουν το έργο ως «χαραμάδα» φωτός σε ένα σκοτεινό τοπίο για το μέλλον του σιδηροδρόμου.
Να αυξηθεί η ταχύτητα…
Σύμφωνα, λοιπόν, με τη χθεσινή ανακοίνωση διενέργειας διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Θάρρος», καλούνται οι ενδιαφερόμενοι μελετητές μέχρι τις 6 Απριλίου 2012 να καταθέσουν τις προσφορές τους. Η μελέτη, όπως αναφέρεται, χρηματοδοτείται από τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών.
Το έργο κανονικοποίησης και αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Αλφειού – Κυπαρισσίας – Καλαμάτας αποτελεί μέρος του τμήματος 3 του Διευρωπαϊκού Άξονα 29 από την Πάτρα έως την Καλαμάτα. Η ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. έχει χωρίσει το τμήμα 3 σε δύο επιμέρους τμήματα: Το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Αλφειός - Ολυμπία και το τμήμα Αλφειός – Κυπαρισσία – Καλαμάτα.
Για το πρώτο τμήμα, έχει ήδη εκπονηθεί η προμελέτη, ενώ με το διαγωνισμό αυτό προβλέπεται να ανατεθεί η εκπόνηση της μελέτης κανονικοποίησης για το δεύτερο τμήμα.
Στόχος όπως αναφέρεται είναι:
-Να γίνει κανονικοποίηση (μετατροπή από μετρική σε κανονικού εύρους) της υφιστάμενης γραμμής.
-Να γίνει βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της χάραξης, ειδικά στις περιοχές που παρατηρείται έντονο τοπογραφικό ανάγλυφο, εξαιτίας του οποίου εφαρμόζονται μικρές ακτίνες καμπυλότητας.
-Να αυξηθεί η ταχύτητα μελέτης, έτσι ώστε να επιτευχθεί η μείωση του χρόνου της συνολικής διαδρομής, με ταυτόχρονη βελτίωση της ασφάλειας και της άνεσης των επιβατών (σ.σ.: η μεταφορά επιβατών, όπως προείπαμε, έχει σταματήσει εδώ κι ένα χρόνο!).
Τα δε βασικά γεωμετρικά στοιχεία που προβλέπονται είναι μονή γραμμή κανονικού εύρους (1,435 μ.) με ηλεκτροκίνηση και ταχύτητα μελέτης 160 km/h! Το μήκος δε των έργων είναι 118 χλμ.
Όταν ξηλώθηκαν προσωπικό και εξοπλισμός…
Εκπληκτικά είναι και τα όσα αναφέρονται στο τεύχος δημοπράτησης της μελέτης. Εκεί, γίνεται λόγος ακόμα και για το νέο δρόμο Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, λες και η ΕΡΓΟΣΕ ζει σε άλλη διάσταση και δεν έχει αντιληφθεί ότι το «ηπιότερο» που μπορείς να πεις για το συγκεκριμένο οδικό έργο είναι πως έχει «παγώσει». Η δε μελέτη σκοπιμότητας που θα επικαιροποιηθεί θα περιλαμβάνει στοιχεία για την εικοσαετία 2030-2050 (!), αφού ως έτος λειτουργίας της γραμμής ορίζεται το 2030!
Στο τεύχος δημοπράτησης, μεταξύ άλλων, αναφέρονται τα εξής:
«Η διερεύνηση νέων λύσεων από τον ανάδοχο, στις δυσμενείς περιοχές, όπου καταγράφονται εξαιρετικά μειωμένα οριζοντιογραφικά – μηκοτομικά χαρακτηριστικά, θα οδηγήσει στην απομάκρυνση της χάραξης της νέας γραμμής από τον υφιστάμενο σιδηροδρομικό διάδρομο. Για το λόγο αυτό, θα γίνουν σε αυτή τη φάση προτάσεις βελτιστοποίησης της χάραξης, καθώς και του παράπλευρου – κάθετου οδικού δικτύου, σε εντοπισμένα τμήματα της υφιστάμενης γραμμής σε επίπεδο προωθημένης αναγνωριστικής μελέτης, με υδραυλική θεώρηση, χωρίς εξέταση εναλλακτικής λύσης, σε προεκτιμώμενο μήκος 18 χλμ.:
-1ο Τμήμα: Από Σ.Σ. Καλού Νερού (Χ.Θ 32+300) έως την ευρύτερη περιοχή Σ.Σ. Κοπανακίου (περί την Χ.Θ 19+300), εκτιμώμενου μήκους 12 χλμ.
-2ο Τμήμα: Από την ευρύτερη περιοχή μετά τον Σ.Σ. Μελιγαλά (περί την Χ.Θ. 209+000) έως τον Σ.Σ. Βαλύρας (Χ.Θ. 215+300), εκτιμώμενου μήκους 6 χλμ.
Εκτός των τμημάτων που θα μελετηθούν στην 1η αυτή φάση, η υπόλοιπη γραμμή θα χωροθετείται κατά κανόνα εντός του υφιστάμενου διαδρόμου.
[… Για τον ακριβέστερο προσδιορισμό της αρχής της μελέτης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στοιχεία από τη “Μελέτη αναβάθμισης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας-Πύργου-Ολυμπίας”. Στο τμήμα όπου η νέα γραμμή θα συναρμόσει με την υφιστάμενη μετρική γραμμή και συγκεκριμένα από τον Σ.Σ. Ζευγολατιού έως τον Σ.Σ. Καλαμάτας και το λιμάνι, η γραμμή θα είναι μεικτού εύρους. Με τον τρόπο αυτό θα εξασφαλιστεί η κίνηση των συρμών από και προς Καλαμάτα και στους 2 άξονες: Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα (μετρική) και Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα (κανονικού εύρους). Επιπλέον, θα είναι δυνατή η προσέγγιση στο μηχανοστάσιο και των δύο τύπων συρμών για τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης» (σ.σ. περιττό να σημειώσουμε ότι το μηχανοστάσιο Καλαμάτας έχει ξηλωθεί).
Επίσης, «θα ληφθούν υπόψη οι μελέτες άλλων μεγάλων οδικών και μη έργων, που επηρεάζουν ή επηρεάζονται από την παρούσα μελέτη και ειδικά του νέου αυτοκινητόδρομου: Πύργος – Καλό Νερό - Τσακώνα και Κόρινθος - Τρίπολη – Καλαμάτα, που είναι ήδη σε στάδιο κατασκευής».
Της Βίκυς Βετουλάκη
ΑΠΟ http://www.tharrosnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου