ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 16 Ιουνίου 2015

Χρονοδιάγραμμα από το γ.γ. Υποδομών Γιώργο Δέδε: Σκοτεινό το μέλλον των δρόμων της Μεσσηνίας

ΑΠ http://www.eleftheriaonline.gr/ Δευτέρα, 15 Ιουνίου 2015 Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/68032-skoteino-mellon-dromwn-messinias





Σκοτεινό προδιαγράφεται το μέλλον των δρόμων που ενδιαφέρουν τη Μεσσηνία σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που δημοσιοποίησε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου περί τα τέλη του μηνός, το αργότερο στις αρχές Ιουλίου, αναμένεται να δημοπρατηθούν τα πρώτα τμήματα της Ολυμπίας Οδού, ενώ 2 χρόνια μετά τη
δημοπράτηση των μελετών θα είναι μελετητικά ώριμο για δημοπράτηση το Καλό Νερό - Τσακώνα. Εξαιρετικά δυσοίωνα είναι τα πράγματα για το Καλαμάτα - Ριζόμυλος, ενώ μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαβούλευση του υπουργείου με το "Μορέα" για την ολοκλήρωση του περιφερειακού της Καλαμάτας.
ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ - ΤΣΑΚΩΝΑ
Το σημαντικότερο σύμφωνα με τον κ. Δέδε για το Καλό Νερό - Τσακώνα είναι πως είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση των μελετών και θα ενταχθεί με 6 εκ. ευρώ η ολοκλήρωση και η προκήρυξή τους, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου. Η αισιοδοξία του δε για την υλοποίηση του Καλό Νερό - Τσακώνα πηγάζει και από το γεγονός πως στο ΣΕΣ (νέο ΕΣΠΑ) δίδεται πρώτη προτεραιότητα στα έργα που έχουν ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, στα οποία περιλαμβάνεται ο εν λόγω οδικός άξονας, ενώ οι μελέτες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο διάστημα που θα "τρέχει" το νέο ΕΣΠΑ, άρα όπως επισημαίνει, υπάρχουν προοπτικές ένταξής του.
ΔΥΣΟΙΩΝΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑ - ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ
Αντίθετα, για το Καλαμάτα - Ριζόμυλος τα πράγματα είναι μάλλον δυσοίωνα, καθώς δεν υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία για την ενδεχόμενη ένταξή του σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Πάντως, οι μελέτες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου στα τέλη του 2015 ή στις αρχές του 2016, ώστε στη συνέχεια να τεθεί στο Συμβούλιο Δημοσίων Εργων για να διερευνηθεί η ενδεχόμενη χρηματοδότησή του από κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα. "Κι εκεί νομίζω ότι κατά το παρελθόν υπήρξαν εξαγγελίες χωρίς να υπάρχουν πραγματικά δεδομένα τα οποία να επιτρέπουν τη συζήτηση για το αν το έργο θα ενταχθεί ή όχι σε κάποια ευρωπαϊκή χρηματοδότηση" παρατηρεί ο κ. Δέδες. Ετσι, τα πράγματα για το εν λόγω έργο φαίνονται αρκετά δύσκολα, καθώς το ΣΕΣ είναι ιδιαίτερα μειωμένο και ένα μεγάλο κομμάτι του θα απορροφήσουν τα έργα που μεταφέρονται.
ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΔΙΟΔΙΩΝ
Για τον περιφερειακό της Καλαμάτας και γενικότερα για τον αυτοκινητόδρομο του "Μορέα" ο κ. Δέδες εκτιμά πως μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να υπάρχουν αποτελέσματα της  διαπραγμάτευσης του υπουργείου Υποδομών με τους παραχωρησιούχους για τον αυτοκινητόδρομο και τον περιφερειακό της Καλαμάτας, καθώς από τη μεριά του υπουργείου επιχειρείται η μείωση των τιμών των διοδίων. Από το υπουργείο ζητείται η επαναχρηματοδότηση από τους παραχωρησιούχους και στόχος είναι μια συμφωνία επωφελής για το Δημόσιο. Για το εν λόγω έργο, που περιλαμβάνει και το δρόμο Λεύκτρο - Σπάρτη, το υπουργείο ζητεί την καθιέρωση αναλογικού συστήματος διοδίων, ώστε κάθε αυτοκίνητο να πληρώνει για τα χιλιόμετρα που χρησιμοποιεί, μείωση των διοδίων και ειδικές ρυθμίσεις για τις ευπαθείς ομάδες και τους κατοίκους της περιοχής. Μέσα στ' άλλα επιδιώκεται να είναι μεταβλητός ο χρόνος παραχώρησης, δηλαδή να αυξάνεται όταν είναι μικρή η κίνηση και να μειώνεται όταν υπάρχει αυξημένη κίνηση. Αυτό το τελευταίο φαίνεται άμεσα εφικτό καθώς υπάρχει κατ' αρχάς συνεννόηση και ο ίδιος εκτιμά πως μέσα στο καλοκαίρι θα υπάρχουν αποτελέσματα και προς όφελος του Δημοσίου. Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/68032-skoteino-mellon-dromwn-messinias

Δεν υπάρχουν σχόλια: