ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013

Για το οριστικό κόψιμο της Ολυμπίας Οδού: Η Ηλεία πάλι στο πόδι, η Μεσσηνία πάλι κοιμάται

Κρίσιμης σημασίας για την αγροτική παραγωγή της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, είναι η κατασκευή του δυτικού άξονα. Πρόκειται για ένα δρόμο που μέσω της Εγνατίας φέρνει την περιοχή πολύ κοντά στην αγορά της Βουλγαρίας, από την οποία οπωροκηπευτικά και λαχανικά διοχετεύονται σε Ρωσία και Πολωνία που παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. Με τον τρόπο αυτό η περιοχή αποκτά στρατηγικό πλεονέκτημα, καθώς ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα των προϊόντων.
Τις διαπιστώσεις αυτές κάνουν εκείνοι οι οποίοι γνωρίζουν το αντικείμενο, την ώρα που οι τοπικοί παράγοντες ασχολούνται με τις αναπλάσεις. Σε
αντίθεση με τη Μεσσηνία, οι Ηλείοι είναι και πάλι στο πόδι καθώς οριστικοποιείται ότι η Ολυμπία Οδός σταματά στην Πάτρα. Κι ενώ το θέμα ήρθε για μια ακόμη φορά στη Βουλή με επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Γιάννη Λαμπρόπουλου, ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε κώλυμα και δεν προσήλθε στη συζήτηση με αποτέλεσμα να αναβληθεί.
Στο μεταξύ η προγραμματισμένη για την Παρασκευή συνάντηση εκπροσώπων φορέων στον Πύργο δεν πραγματοποιήθηκε, καθώς δόθηκε η υπόσχεση ότι θα γίνει συνάντηση με τον κ. Χρυσοχοΐδη μέσα στην εβδομάδα.
Καυστικός ο βουλευτής Γιάννης Λαμπρόπουλος, σε δήλωση με αφορμή την αναβολή, καλεί τους δημάρχους και τους τοπικούς παράγοντες να κινητοποιηθούν. Αναλυτικά στη δήλωση ο κ. Λαμπρόπουλος σημειώνει τα εξής:
"Σήμερα 22 Νοεμβρίου είχε προσδιορισθεί να συζητηθεί στη Βουλή η επίκαιρη ερώτησή μου, για την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού. Ο υπουργός Υποδομών δήλωσε κώλυμα και δεν προσήλθε στη Βουλή να απαντήσει.
Σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις στη νέα σύμβαση προβλέπεται χρηματοδότηση από τις τράπεζες μόνο για το τμήμα  από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα. Το Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα παραπέμπεται για τα επόμενα χρόνια, με αβέβαιες χρηματοδοτήσεις.
Από το 2009 οι τράπεζες που θα χρηματοδοτούσαν το έργο, ζητούσαν να σταματήσει ο δρόμος στην Πάτρα και οι τεχνικές εταιρείες να αποζημιωθούν για δήθεν ευθύνες του Δημοσίου και τον περασμένο Απρίλιο πήραν 130 εκατ. ευρώ.
Πρέπει να υπάρξει αξιόπιστη δέσμευση ότι μαζί με την καινούργια σύμβαση για επανεκκίνηση μέρους των μεγάλων έργων, θα συμπεριληφθούν με κάθε τρόπο και με χρονοδιαγράμματα, καταρχήν η εκτέλεση των τμημάτων του έργου από την Τσακώνα μέχρι το Καλό Νερό και από τον Πύργο μέχρι την Πάτρα που είναι ώριμα από πλευράς μελετών και απαλλοτριώσεων και στη συνέχεια να γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις στο τμήμα από Καλό Νερό μέχρι τον Πύργο, λόγω των γνωστών αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το τμήμα από την Τσακώνα μέχρι το Καλό Νερό μπορεί και πρέπει να κατασκευασθεί τώρα γιατί είναι σημαντικός οδικός άξονας της Μεσσηνίας.
Απευθύνομαι στους δημάρχους και όλους τους φορείς του νομού μας, να κινητοποιηθούμε τώρα. Εάν κάποιοι πιστεύουν ότι ο δρόμος αυτός δεν είναι μείζονος σημασίας για την ανάπτυξη του νομού και όλης της Πελοποννήσου, να βγουν να το πουν δημοσίως. Επανακατέθεσα την ερώτηση προκειμένου να συζητηθεί στη Βουλή την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου".

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/30937-olympia-odos

Δεν υπάρχουν σχόλια: