ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

Η θρυλική «ταχεία» και πάλι στις ράγες!

Την περίφημη «Ταχεία» επαναφέρουν ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι το τέλος του έτους στα δρομολόγιά του ύστερα από έξι χρόνια! Η αναπαλαίωση και η επισκευή του θρυλικού τρένου, ουγγρικής κατασκευής, συντελείται αυτές τις ημέρες στο μηχανοστάσιο του Πύργου με σκοπό να ξαναλειτουργήσει... «Αυτήν την περίοδο γίνονται εργασίες στον πετρελαιοκινητήρα που κινεί την ηλεκτρογεννήτρια για όλο το ρεύμα του τρένου σε πρώτη φάση. Επίσης γίνονται εργασίες για όλη την πέδη του τρένου (αερόφρενα).
Σε δεύτερη φάση θα επιδιορθώσουμε ό,τι βλάβες έχει ο κύριος κινητήρας που είναι για την κίνηση

του τρένου. Αναμένουμε κλιμάκιο ηλεκτρολόγων τη Δευτέρα για να δούμε το ρεύμα και μετά τον κύριο κινητήρα, ώστε το τρένο να κινείται μόνο του, χωρίς να το τραβάει ξεχωριστή μηχανή», δήλωσε στo patrisnews.com ο Ν.Μανώλας. Παρών στο μηχανοστάσιο ήταν και ο σύμβουλος διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Λευτέρης Μαρούσης, ο οποίος έκανε τον απολογισμό της προηγούμενης χρονιά και μίλησε για τα σχέδια της νέας σεζόν. Συμπληρώνεται ένας χρόνος από την αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου πέρα από τα συντελούμενα τακτικά δρομολόγια. Το εγχείρημα κινείται με μεγάλη επιτυχία και με σωστό συντονισμό των υπηρεσιών ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με την άψογη οργάνωση από πλευράς προσωπικού και συζητήσεων από πλευράς ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ το εγχείρημα είναι βιώσιμο και οι επιβάτες στηρίζουν το τρένο σε όλη την Πελοπόννησο.
Έχουμε επιβάτες από όλη την Ελλάδα. Έρχονται επιβάτες από τη Βόρεια Ελλάδα για να απολαύσουν τη διαδρομή καθώς και από την Αθήνα αλλά το κυριότερο είναι η προέλευση τουριστών από το εξωτερικό, οι οποίοι θαυμάζουν το δίκτυο της Πελοποννήσου, ένα από τα ομορφότερα της Ευρώπης. Όσον αφορά τη νέα χρονιά, ο κ.Μαρούσης δήλωσε στo patrisnews.com ότι το εγχείρημα θα συνεχιστεί, καθώς έχουν ήδη προγραμματιστεί εκδρομές για τοπικά δρομολόγια αλλά και για τον γύρο της Πελοποννήσου. Πρόσθεσε δε, ότι ο σιδηρόδρομος θα συνδράμει καθοριστικά σε κάθε μορφή τουρισμού (θρησκευτικός, συνεδριακός κλπ) Σχετικά με την ταχεία επισήμανε ότι «είναι χαρακτηριστικό τρένο της Πελοποννήσου που αναπαλαιώνεται και συντηρείται. 


ΑΠΟ http://radio936.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: