ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 2 Απριλίου 2013

"Ήταν παλικάρι, άνθρωπος έξω καρδιά"

Σοκ έχει προκαλέσει η είδηση του θανάτου ενός από τους κορυφαίους οδηγούς αγώνων που έχουν υπάρξει ποτέ στην Ελλάδα.

Ο λόγος για τον 69χρονο Αντώνη Κορφιάτη, ο οποίος έδωσε τέλος στη ζωή του με τον χειρότερο τρόπο. Ο Πατρινός πρωταθλητής έκοψε τις φλέβες του με ξυραφάκι μέσα στο ίδιο του το σπίτι και μόλις χθες βρέθηκε από τους

οικείους του μέσα σε μία λίμνη αίματος.

Ποιος ήταν ο Αντώνης Κορφιάτης

Ο Αντώνης Κορφιάτης ήταν από τα ιδρυτικά μέλη του ΑΟΠ (Αγωνιστικός Όμιλος Πατρών) και θεωρείτο ως ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα της δεκαετίας του ’70 και του ’80. Συμμετείχε σε αγώνες του πανελλήνιου πρωταθλήματος αναβάσεων και πολλοί τον σύγκριναν με τον Γιώργο Μοσχού, ο οποίος διέπρεπε αντίστοιχα στους αγώνες ταχύτητας. Είχε καταφέρει να κατακτήσει πέντε πανελλήνια πρωταθλήματα αναβάσεων και μάλιστα συνεχόμενα, ρεκόρ το οποίο έχει πετύχει μόνο ο Λεωνίδας Κύρκος.

Το αγαπημένο του αγωνιστικό αυτοκίνητο ήταν ένα σπάνιο Ford Mexico, με το οποίο χάριζε απίστευτο θέαμα στους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μάλιστα, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο το «έφτιαχνε» ο ίδιος. Όπως λένε άνθρωποι που τον γνώρισαν και έζησαν την εποχή εκείνη, ήταν ένας από τους οδηγούς που χαιρόσουν να τον βλέπεις, ενώ όλοι ήθελαν να βρίσκονται κοντά του.

«Είμαστε συγκλονισμένοι»

«Ήταν παλικάρι. Άνθρωπος έξω καρδιά. Πολύ μπροστά για την εποχή του» δήλωσε στη zougla.gr φίλος του Κορφιάτη, ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του. «Είμαστε συγκλονισμένοι από την είδηση» πρόσθεσε. Σύμφωνα πάντως με ανθρώπους γύρω από το περιβάλλον του Αντώνη Κορφιάτη, τα οικονομικά προβλήματα των τελευταίων ετών ήταν αυτά που έπαιξαν τον ρόλο τους στην απόφαση να προβεί στο απονενοημένο διάβημα ένας τόσο αγαπητός άνθρωπος - φίλος και αγωνιζόμενος.

Πατρινός στην καταγωγή, ήρθε στην Αθήνα και άνοιξε κατάστημα με ανταλλακτικά αυτοκινήτων στη Λεωφόρο Καλλιρρόης τη δεκαετία του '70. Σταμάτησε τους αγώνες τη δεκαετία του ’90, με παρένθεση μία ανάβαση Πιτίτσας που έκανε μερικά χρόνια αργότερα… Έκτοτε χάθηκε από τον χώρο των αγώνων, μέχρι και τη χθεσινή ημέρα που έγινε γνωστή η δυσάρεστη είδη
ση.

ΑΠΟ http://www.zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: