ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

Γουνοποιία και γουνεμπόριο: “η ψυχοπαθολογία σε όλο της το μεγαλείο” λένε οι φιλοζωικές οργανώσεις

Mε αφορμή την 3η διεθνή έκθεση γούνας που διεξάγεται στην Αθήνα στις 26 -29 Μαρτίου 2013, στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo στην Αθήνα, η Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή Ζωοφιλικών Σωματείων (115 σωματεία) και η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (40 σωματεία) εκφράζουν για άλλη μια φορά την οργή και αγανάκτησή τους προς όλους όσους εμπλέκονται, συντηρούν και ενθαρρύνουν τη μαζική, ωμή και στυγνή δολοφονία των γουνοφόρων ζώων για την παραγωγή της γούνας, είτε αυτοί είναι γουνοποιοί και γουνέμποροι, είτε καταναλωτές και πολιτεία.

Όπως αναφέρουν τα ζωοφιλικά σωματεία “η αποδοχή και προώθηση μιας τέτοιας οικονομικής και εμπορικής δραστηριότητας υποδηλώνει μια κοινωνία που νοσεί ψυχικά από ένα συνδυασμό σοβαρών ψυχικών παθήσεων και διαταραχών, ήτοι:
1) Σαδισμός: Διαστροφή κατά την οποία προκαλούμε ηθελημένα και για λόγους ευχαρίστησης σωματικό πόνο σε κάποιον που πολλές φορές καταλήγει στη θανάτωση.
Κάθε χρόνο σκοτώνουμε εκατομμύρια ζώα (αλεπούδες, κουνέλια, μινκ, κάστορες, ρακούν, λύγκες, τσιντσιλά, σκίουροι, ενυδρίδες, σκύλοι, γάτες κλπ) με τον πιο βάναυσο τρόπο που περιλαμβάνει θανάτωση με αέρια, πρωκτική ηλεκτροπληξία, σπάσιμο λαιμού, πνίξιμο, δηλητηριασμός από στρυχνίνη ή την εξάτμιση ενός φορτηγού, θάλαμο αποσυμπίεσης, σφυροκόπημα μέχρι θανάτου και τέλος, το ζωντανό γδάρσιμο αφού τις περισσότερες φορές τα ζώα διατηρούν ή ανακτούν τις αισθήσεις τους κατά τη στιγμή του γδαρσίματος.
Στα δε εκτροφεία τα ζώα διαβιούν σε άθλιες συνθήκες μέσα σε μικρά κλουβιά πάνω στα ίδια τους τα περιττώματα, ενώ ο περιορισμός και η αιχμαλωσία τα οδηγεί στην τρέλα (στερεότυπες κυκλικές κινήσεις, κανιβαλισμός, αυτο-ακρωτηριασμός).
Πρόκειται λοιπόν για ένα ομαδικό σαδιστικό έγκλημα όπως ήταν η σφαγή των βρεφών από τον Ηρώδη, η Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου, η μαζική σφαγή των Αρμενίων και τέλος τα απάνθρωπα βασανιστήρια των αιχμαλώτων στα χιτλερικά στρατόπεδα συγκέντρωσης. Οι δε τρόποι που έχουν επιλεχθεί δια νόμου για να θανατώνονται τα γουνοφόρα ζώα, είναι αυτοί ακριβώς οι ειδεχθώς μαρτυρικοί τρόποι που είχαν επιλεχθεί για τον βασανισμό και τη θανάτωση ανθρώπων σε διάφορες περιόδους από την αρχαιότητα έως και τη νεότερη ιστορία.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τον θάλαμο αερίων ως μέθοδο θανάτωσης στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης, το ηλεκτροσόκ ως τρόπο βασανισμού κατά την ανάκριση των ναζί αλλά και σε δικτακτορίες της Νότιας Αμερικής, το ζωντανό γδάρσιμο ως επιλεγμένο τρόπο θανάτωσης επαναστατών από τους Οθωμανούς Τούρκους, και το σπάσιμο λαιμού ως τελετουργικό τρόπο θανάτωσης επαναστατών αρχηγών από τους Ρωμαίους, κλπ.
2) Ναρκισσισμός: Έντονη αίσθηση σπουδαιότητας και μεγαλείου και αδυναμία αναγνώρισης των επιθυμιών, αναγκών και συναισθημάτων των άλλων.
Ο ναρκισσισμός του ανθρώπου τον κάνει να πιστεύει ότι ξεχωρίζει και άρα έχει το δικαίωμα να εκμεταλλεύεται τα άλλα πλάσματα εφόσον τα θεωρεί κατώτερα (ανθρωποκεντρισμός). Με άλλα λόγια, τα ζώα γεννήθηκαν για να εξυπηρετούν τις ανάγκες μας και συνεπώς δεν τους οφείλουμε κανένα σεβασμό, ούτε τίθεται ζήτημα αναγνώρισης των δικαιωμάτων τους.
Ενώ η ίδια η πράξη της θανάτωσης για έναν ναρκισσιστή μπορεί να είναι ιδιαίτερα απεχθής, αποδέχεται τις φρικαλεότητες με μεγάλη άνεση όταν διαπράττονται από άλλους προς όφελός του. Για παράδειγμα, ενώ ο Χίτλερ και ο Χίμλερ έφριτταν με την εικόνα των στρατοπέδων συγκέντρωσης, διέταζαν άλλους να διαπράξουν τα αποτρόπαια εγκλήματα διότι εξυπηρετούσαν τους σκοπούς τους. Κατά τον ίδιο τρόπο οι γυναίκες που αγοράζουν μια ωραία γούνα, ενώ γνωρίζουν πως κατασκευάζεται, αποδέχονται τις προαναφερθείσες ειδεχθείς τακτικές προκειμένου να καλύψουν την ενδυματική τους ματαιοδοξία.
3) Αντικοινωνικότητα-ψυχοπάθεια: Ανυπαρξία ηθικής συνείδησης λόγω ενεργούς ψυχοπαθολογίας που οφείλεται στην έλλειψη ενσυναίσθησης, συνείδησης και τύψεων.
Ενώ έχουμε απόλυτη γνώση ηθικών κανόνων, δεν μας νοιάζει εάν αυτό που κάνουμε είναι σωστό ή λάθος προκειμένου να πετύχουμε τους σκοπούς μας. Αδυνατούμε να νιώσουμε τον πόνο ενός συναισθανόμενου όντος, και το βλέπουμε ως αντικείμενο κι όχι ως κάτι ζωντανό και αυτόβουλο.
Η ψυχοπάθεια της πολιτείας φαίνεται από το γεγονός ότι για χάρη κάποιων οικονομικών και μικροκομματικών συμφερόντων ευτελίζει χωρίς συνείδηση την έννοια της ανθρώπινης αξιοπρέπειας με το να μην θεσπίζει νόμους που απαγορεύουν τέτοιες σκαιές τακτικές. Όμως, σε μια πολιτισμένη κοινωνία, ο τρόπος με τον οποίο φερόμαστε στα ζώα έχει άμεση σχέση με την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
4) Παραλογισμός: Σκέψη και δράση που στερείται κάθε λογικής.
* Αναίτιος βασανισμός και θανάτωση ζώων για τη συνέχιση της παραγωγής ενός άχρηστου προϊόντος που έχει αντικατασταθεί εδώ και καιρό από εφάμιλλα ενδύματα τόσο σε αισθητική, όσο και σε ποιότητα και χρησιμότητα.
* Εκτός από τον παράλογο βασανισμό και τη θανάτωση των ζώων, απαιτείται 15 φορές περισσότερη ενέργεια για την παραγωγή γούνας από ζώα, απ’ ότι για την παραγωγή μιας συνθετικής γούνας.

Έπειτα απ’όλα αυτά, έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι έχουμε πάθει ομαδική παράκρουση από την οποία ευχόμαστε να ανανήψουμε σύντομα σαν κοινωνία.
Γι’ αυτό καλούμε την πολιτεία, ακολουθώντας το παράδειγμα της Αγγλίας, Αυστρίας, Ολλανδίας και Κροατίας, να κλείσει τα εκτροφεία θανάτου και τη βιομηχανία της γούνας και να την αντικαταστήσει με ανθρώπινους και πολιτισμένους τρόπους ενδυματοποιίας. Μέχρι να ολοκληρωθεί η μετάβαση από τον ισχύοντα απάνθρωπα προσοδοφόρο τρόπο του κλάδου στον επόμενο, να δοθούν στους επαγγελματίες ικανοποιητικές επιδοτήσεις και επιχορηγήσεις για να αλλάξουν επαγγελματικό προσανατολισμό.
Επιπλέον, η Δυτική Μακεδονία προσφέρεται για την προώθηση εναλλακτικών μορφών ανάπτυξης της οικονομίας, όπως είναι για παράδειγμα ο οικολογικός, εναλλακτικός και πολιτιστικός τουρισμός, η πράσινη περιφερειακή ανάπτυξη κλπ.
• Επειδή η ζωή είναι πολύτιμη και υπέροχη όπως είναι
• Επειδή δε χρειάζεται να καταστρέφουμε ό,τι όμορφο βλέπουμε γύρω μας
• Επειδή η γούνα ανήκει στο ζώο που γεννιέται με αυτήν
• Επειδή όλα τα πλάσματα έχουν δικαίωμα στη ζωή, την ευζωία, την αυτοδιάθεση, και την ελευθερία
• Επειδή δεν θα μας άρεσε να μας γδάρουν και να σφετεριστούν κάποιοι το δέρμα μας

Η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ”.

ΑΠΟ http://www.econews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: