ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 6 Αυγούστου 2012

Θουρία - Αλλαγή: Τα διόδια κρατούν τον κόσμο στον παλιό δρόμο!

Σε υψηλά επίπεδα διατηρείται η κίνηση στον παλιό δρόμο Θουρία - Αλλαγή, καθώς τα διόδια αποτρέπουν πολλούς οδηγούς να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο. 

Τον παλιό δρόμο επιλέγει η συντριπτική πλειοψηφία οδηγών φορτηγών και λεωφορείων που ταξιδεύουν από και προς Αθήνα. Αυτό διαπιστώνουν οι επαγγελματίες, από την κίνηση τόσο στο δρόμο όσο και στα μαγαζιά τους.

Ο Γιώργος Αργυρόπουλος έχει βενζινάδικο στην Ανθεια. Παρατηρεί πως η κίνηση διατηρείται στα ίδια επίπεδα τόσο στο δρόμο όσο και στο μαγαζί του. Δεν αποκλείει βέβαια αυτό να οφείλεται στους καλοκαιρινούς επισκέπτες αλλά από το Σεπτέμβριο εκτιμά πως θα υπάρχουν ασφαλή συμπεράσματα. Πάντως, βλέπει πως όλοι οι πελάτες του χρησιμοποιούν τον παλιό κυρίως λόγω των διοδίων αλλά κι επειδή  λένε ότι δε γλιτώνουν χρόνο. Επιμένουν μάλιστα πολλοί πως πέρα από ασφάλεια δεν προσφέρει κάτι περισσότερο ο αυτοκινητόδρομος. Οσο για τους οδηγούς φορτηγών, πέρασαν μια φορά από τον καινούργιο και δεν ξαναπέρασαν τόσο λόγω του χρόνου όσο και των διοδίων. Ετσι, επιμένουν να χρησιμοποιούν τον παλιό, τουλάχιστον μέχρι να δοθεί στην κυκλοφορία και το τμήμα των Παραδεισίων.
 

Ο Παντελής Καράμπελας έχει αρτοποιείο στο Αριοχώρι. Παρατηρώντας το δρόμο διαπιστώνει πως η κίνηση έχει μειωθεί σε ένα ποσοστό γύρω στο 10%, όπως αντίστοιχα έχει μειωθεί και η κίνηση στο μαγαζί του. Εκτιμά πως η τιμή των διοδίων είναι αιτία που κάνει πολλούς οδηγούς που ταξιδεύουν να χρησιμοποιούν τον παλιό δρόμο. Οσο για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, περνούν ακόμα όσα περνούσαν και στο παρελθόν μπροστά από το μαγαζί του.
 

Ο Γιάννης Πετρόπουλος έχει το μαγαζί του στον Αγιο Κωνσταντίνο. Δεν έχει διαπιστώσει κάποια σημαντική μείωση, ούτε στα αυτοκίνητα ούτε στους πελάτες του. Βέβαια, παρατηρεί πως υπάρχει κίνηση αυτοκινήτων και στο νέο δρόμο, πράγμα που σημαίνει ότι  αρκετοί τον προτιμούν όταν ταξιδεύουν από και προς Αθήνα.
 

Ο Γιώργος Καμαρινόπουλος δουλεύει σε καφενείο στον Αγιο Φλώρο  και παρατηρεί πως η κίνηση έχει μειωθεί σε σημαντικό ποσοστό, αλλά η δουλειά στο μαγαζί δεν έχει παρουσιάσει πτώση. Σε συζητήσεις όμως με οδηγούς του λένε πως δε χρησιμοποιούν το νέο δρόμο γιατί θεωρούν κοροϊδία τα διόδια.
 

Η Ευγενία Δημητρούλια έχει πάγκο με φρούτα και λαχανικά στην ίδια περιοχή και το τελευταίο διάστημα παρατηρεί πως έχει μειωθεί η κίνηση των αυτοκινήτων στο δρόμο.

ΠΗΓΗ ελευθερία

Δεν υπάρχουν σχόλια: