ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα, 6 Αυγούστου 2012

Σεπτέμβρη η παράκαμψη, του χρόνου η γέφυρα

Πλήρως κατατοπιστικό το ρεπορτάζ του “Θαρρους” για τον αυτοκινητόδρομο στην Τσακώνα μετα την αυτοψία που έκανε στο σημείο ο δημοσιογράφος Χαρης Χαραλαμπόπουλος. Γραφει ο καλός συνάδελφος:
Ολοένα και πιο εντυπωσιακό, όσο περνούν οι ημέρες, γίνεται το έργο κατασκευής της μεγάλης μεταλλικής γέφυρας Τ4 στο τμήμα του δρόμου Παραδείσια – Τσακώνα, που με την παράκαμψη η οποία ετοιμάζεται θα δοθεί στην κυκλοφορία μέσα στο Σεπτέμβριο, σχεδόν ένα μήνα μετά τις μέχρι τώρα εξαγγελίες. Η καθυστέρηση οφείλεται στο γεγονός ότι η παράκαμψη, συνολικού μήκους 900 μέτρων περίπου, είχε μελετηθεί μόνο για τη διέλευση μικρών οχημάτων (εκτός φορτηγών, λεωφορείων κ.λπ.), αλλά το αρμόδιο υπουργείο έκρινε πως θα πρέπει να προβλεφθεί και η διέλευση
των μεγάλων, οπότε είναι αναγκαίο να εκτελεστούν κάποιες διαπλατύνσεις σε σημεία με μικρή ακτίνα.
Καλώς εχόντων των πραγμάτων, ο δρόμος θα παραδοθεί ολοκληρωμένος (με τη γέφυρα) στην κυκλοφορία το ερχόμενο καλοκαίρι.
Κι όταν αυτό συμβεί, το ταξίδι από Αθήνα προς Καλαμάτα ή και το αντίστροφο, θα συντομευτεί πολύ και η διαδρομή θα είναι κατά πολύ ασφαλέστερη σε σχέση με σήμερα.

Το «Θάρρος» βρέθηκε στο χώρο του εργοταξίου και ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις από το διευθυντή έργου Νικ. Ντονά. Είδαμε το έργο να εξελίσσεται κανονικά, μετά την ένταξή του και τη χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ, ο δε δρόμος από τα Παραδείσια έως τη γέφυρα και από εκεί έως την Τσακώνα είναι σχεδόν ολοκληρωμένος και απομένουν κάποιες λεπτομέρειες. Είδαμε ακόμη την κατασκευή της παράκαμψης, αλλά και την ανύψωση του μεσόβαθρου της γέφυρας. Πληροφορηθήκαμε, επίσης, ότι το κόστος κατασκευής της παράκαμψης υπολογίζεται σε 1,5 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ αν συνυπολογιστεί το λειτουργικό κόστος (παρακολούθηση κ.λπ.) ανέρχεται σε 2,5 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όλες οι αλλαγές σε οκτάωρο, άδειες, υπερωρίες, απολύσεις και Κυριακές

Παρασκευή, 14 Μαϊος 2021 02:00 Μετά από αίτηση του εργαζομένου για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας , εφόσον δεν υπάρχει συνδικαλ...