ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

Παρέμβαση Λαμπρόπουλου για των αποκλεισμό των λιμανιών της Μεσσηνίας

Την αντίδραση και του Βουλευτή Μεσσηνίας της Ν.Δ. Γιάννη Λαμπρόπουλου προκαλούν τα όσα περιλαμβάνονται στο σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την έγκριση Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδίου και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό και τη μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων που πρόσφατα τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.
Στο σχέδιο της ΚΥΑ υπάρχουν και ρυθμίσεις σχετικές με τις ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού (άρθρο 6) και ειδικότερα στην παραγ. (Γ1) που αναφέρει για τον Τουρισμό κρουαζιέρας , δεν συμπεριλαμβάνονται τα λιμάνια της Καλαμάτας και της Πύλου, που είναι κατάλληλα για την ανάπτυξη τουρισμού κρουαζιέρας (αφού έχουν την δυνατότητα να εξυπηρετήσουν κρουαζιερόπλοια) με αποτέλεσμα να μην μπορούν τα λιμάνια αυτά να υπαχθούν σε
πρόγραμμα αναβάθμισης .
Όπως σημειώνει ο κ. Λαμπρόπουλος: ‘’Η Καλαμάτα και η Πύλος με τη λειτουργία της Costa Navarino και των δύο υψηλών προδιαγραφών γηπέδων γκολφ , συγκαταλέγονται πλέον σε περιοχές υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος . Ήδη έχουν αρχίσει να προσεγγίζουν στα λιμάνια αυτά μεγάλα και μικρά κρουαζιερόπλοια με αυξητικές τάσεις , αφού έχει μεγάλο ενδιαφέρον η ευρύτερη περιοχή της Νότιας Πελοποννήσου με επισκέψεις σε σπουδαίους αρχαιολογικούς χώρους γεγονός που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τις εταιρείες κρουαζιέρας , για τη διοργάνωση εκδρομών.
Αργά ή γρήγορα το αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα συνδεθεί με εταιρείες χαμηλού κόστους οι οποίες μετά την άρση του καμποτάζ , θα εξυπηρετούν και τους επιβάτες κρουαζιέρας.
Η Καλαμάτα ως νότια πόλη της Ευρώπης , σχεδόν στο κέντρο της Μεσογείου και πολύ κοντά στη γραμμή πλεύσης των κρουαζιερόπλοιων με αεροδρόμιο και λιμάνι , μπορεί να λειτουργήσει και σαν (HOME PORT) που σημαίνει αρχή και τέλος κρουαζιέρας. Ταυτόχρονα έχει και τη δυνατότητα πραγματοποίησης κρουαζιέρας ανατολικά και δυτικά της Μεσογείου. Στην περίπτωση αυτή συνηθίζουν οι επιβάτες της κρουαζιέρας πριν την επιβίβαση ή μετά την αποβίβαση να μένουν μερικές ημέρες για διακοπές στην πόλη του λιμανιού ή στην ευρύτερη περιοχή.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας διεθνώς πληθαίνουν γιατί ο θαλάσσιος τουρισμός και ο ανταγωνισμός αυξάνει και ως εκ τούτου υπάρχει πάντα μεγάλο ενδιαφέρον για νέα λιμάνια – νέους προορισμούς.
Η Καλαμάτα και η Πύλος με την αναβάθμιση των λιμανιών τους πληρούν όλες τις προϋποθέσεις .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Έρχεται μείωση των προμηθειών στις ηλεκτρονικές συναλλαγές

11/04/2024 16:04  Πάνω από 2,5 εκατομμύρια πολίτες κάνουν χρήση των ηλεκτρονικών συναλλαγών IRIS, με την πλειοψηφία αυτών να είναι ηλικίας...