Σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού Vanity Fair πριν λίγες ημέρες
ολοκληρώθηκε η πιο ακριβή πώληση πίνακα που έγινε ποτέ για 250
εκατομμύρια δολάρια, τιμή που ξεπερνά στο διπλάσιο το ρεκόρ πώλησης
πίνακα σε όλη την ιστορία (το Νο1948 του Τζάκσον Πόλοκ που πωλήθηκε για
11 εκατ. δολάρια).
Πως έγινε και το Κατάρ απέκτησε ένα Σεζάν και μάλιστα τέτοιας αξίας? Λεφτά υπάρχουν στην μικρή χώρα που βρίθει από πετρέλαιο και δολάρια. Ο πίνακας αυτός όμως δεν ήταν απλά ακριβός, αλλά πάρα πολύ σπάνιος, καθώς υπάρχουν πέντε εκδοχές του σε όλον
τον κόσμο με μουσεία όπως το Μητροπολιτικό στην Νέα Υόρκη ή το Ορσέ στο Παρίσι να έχουν τις άλλες εκδοχές.
Οι χαρτοπαίκτες είχαν την τιμητική τους αυτόν τον χρόνο καθώς το Μουσείο Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης έκανε ήδη μια έκθεση για την σειρά πινάκων. Αυτός που άνηκε στην οικογένεια Εμπειρίκου δεν συμπεριλήφθηκε στην έκθεση δυστυχώς. Φτιαγμένος το 1895 ήταν ίσως η πιο μινιμαλιστική από όλες τις εκδοχές και θεωρούνταν μέχρι την πώληση του από τα σημαντικότερα έργα σε ιδιωτική συλλογή.
Την εκδοχή που αγόρασε το κράτος του Κατάρ την είχε ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Εμπειρίκος και μάλιστα ήταν για αυτόν ένας πολύ αγαπημένος του πίνακας.
Τον δάνειζε σπάνια και διασκέδαζε με τις κατά καιρούς εξωφρενικές προσφορές που του γινόταν για το έργο χωρίς όμως να σκέφτεται ποτέ να τον πουλήσει. Λίγο πριν τον θάνατο του όμως το 2011, αποφάσισε ότι το έργο θα πουληθεί μετά τον θάνατο του. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ρεπορτάζ του περιοδικού δύο πολύ γνωστοί dealers ήθελαν το έργο ο Λάρι Γκαγκόζιαν και ο Γουίλιαμ Ακουαβέλλα. Αλλά η βασιλική οικογένεια του Κατάρ ξεπέρασε την προσφορά τους κατά 30 εκατ. δολάρια και έτσι ο πίνακας έγινε δικός τους.
Η οικογένεια του Κατάρ έχει ξεκινήσει εδώ και κάποια χρόνια μια «λυσσαλέα» αγορά έργων τέχνης, καθιστώντας τα νέα τους μουσεία πόλο έλξης φιλότεχνων από όλο τον κόσμο
ΑΠΟ http://www.protothema.gr
Πως έγινε και το Κατάρ απέκτησε ένα Σεζάν και μάλιστα τέτοιας αξίας? Λεφτά υπάρχουν στην μικρή χώρα που βρίθει από πετρέλαιο και δολάρια. Ο πίνακας αυτός όμως δεν ήταν απλά ακριβός, αλλά πάρα πολύ σπάνιος, καθώς υπάρχουν πέντε εκδοχές του σε όλον
τον κόσμο με μουσεία όπως το Μητροπολιτικό στην Νέα Υόρκη ή το Ορσέ στο Παρίσι να έχουν τις άλλες εκδοχές.
Οι χαρτοπαίκτες είχαν την τιμητική τους αυτόν τον χρόνο καθώς το Μουσείο Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης έκανε ήδη μια έκθεση για την σειρά πινάκων. Αυτός που άνηκε στην οικογένεια Εμπειρίκου δεν συμπεριλήφθηκε στην έκθεση δυστυχώς. Φτιαγμένος το 1895 ήταν ίσως η πιο μινιμαλιστική από όλες τις εκδοχές και θεωρούνταν μέχρι την πώληση του από τα σημαντικότερα έργα σε ιδιωτική συλλογή.
Την εκδοχή που αγόρασε το κράτος του Κατάρ την είχε ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Εμπειρίκος και μάλιστα ήταν για αυτόν ένας πολύ αγαπημένος του πίνακας.
Τον δάνειζε σπάνια και διασκέδαζε με τις κατά καιρούς εξωφρενικές προσφορές που του γινόταν για το έργο χωρίς όμως να σκέφτεται ποτέ να τον πουλήσει. Λίγο πριν τον θάνατο του όμως το 2011, αποφάσισε ότι το έργο θα πουληθεί μετά τον θάνατο του. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ρεπορτάζ του περιοδικού δύο πολύ γνωστοί dealers ήθελαν το έργο ο Λάρι Γκαγκόζιαν και ο Γουίλιαμ Ακουαβέλλα. Αλλά η βασιλική οικογένεια του Κατάρ ξεπέρασε την προσφορά τους κατά 30 εκατ. δολάρια και έτσι ο πίνακας έγινε δικός τους.
Η οικογένεια του Κατάρ έχει ξεκινήσει εδώ και κάποια χρόνια μια «λυσσαλέα» αγορά έργων τέχνης, καθιστώντας τα νέα τους μουσεία πόλο έλξης φιλότεχνων από όλο τον κόσμο
ΑΠΟ http://www.protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου