ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

Τι πρέπει να προσέχουν καταναλωτές και έμποροι στις εκπτώσεις

Η παρατεταμένη οικονομική κρίση, μας δίνει ένα επιπλέον κίνητρο για να το ψάξουμε καλύτερα. Τις εκπτώσεις περιμένουν και από την μεριά τους οι έμποροι προκειμένου να πάρουν μια ανάσα ελπίζοντας πως με τις χαμηλωμένες τιμές θα αυξηθεί η ζήτηση, και θα προσελκύσουν περισσότερους πελάτες. Ωστόσο επειδή οι καιροί είναι πονηροί αυτό που συνιστούμε σε καταναλωτές και εμπόρους είναι να προσέχουν.
Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
1. Προσέχουμε στο καρτελάκι να αναγράφεται εμφανώς η τιμή πώλησης, πριν και μετά την έκπτωση. Το ποσοστό έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εικονικής έκπτωσης που σίγουρα κάποιοι από εμάς θα έχουμε συναντήσει.
2. Προσέχουμε την ποιότητα ακόμη και τώρα, χωρίς να παρασυρόμαστε από ιδιαίτερα χαμηλές τιμές
με τις οποίες πασάρονται αμφιβόλου ποιότητας ρούχα και αντικείμενα. Δεν σημαίνει πάντα ότι έξυπνη αγορά είναι όταν κάτι είναι σε πολύ χαμηλή τιμή, ειδικά τα μη επώνυμα προϊόντα εκτός από χαμηλής ποιότητας μπορεί να έχουν και περιορισμένη διάρκεια ζωής! Καλύτερα ένα και καλό!
3. Δεν αγοράζουμε ό,τι πετύχουμε όποτε το πετύχουμε, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη μας τα χρήματα που διαθέτουμε. Φροντίζουμε να κάνουμε μια λίστα με τα βασικά που χρειάζεται να αγοράσουμε για να αποφύγουμε περιττές σπατάλες π.χ. στις εκπτώσεις είναι ευκαιρία να αντικαταστήσουμε την χαλασμένη καφετιέρα με μια καινούρια. Καλό θα ήταν να αφιερώσουμε μια μέρα χρόνο μελετώντας σωστά την ντουλάπα μας! Έτσι θα ξέρουμε τι μας χρειάζεται και τι όχι!
4. Τολμάμε να κάνουμε παζάρια ακόμη και τώρα! Όταν μια τιμή μας φαίνεται τσιμπημένη ακόμη και μετά την έκπτωση, ζητάμε από τον καταστηματάρχη αν μπορεί να κάνει κάτι καλύτερο. Έτσι όπως έχει πέσει η ζήτηση των προϊόντων, αυτό που επιθυμεί ο κάθε καταστηματάρχης αυτήν την περίοδο είναι να πουλήσει όσα περισσότερα μπορεί. Ο τολμών ποτέ δεν έχασε!
5. Είναι επίσης μια καλή ευκαιρία για να αγοράσουμε δώρα στους δικούς μας ανθρώπους, ειδικά αν προορίζονται για γενέθλια και γιορτές. Έστω και κάτι μικρό, δεν είναι ανάγκη να είναι κάτι ακριβό.
6. Είναι η καλύτερη περίοδος για αγορά παπουτσιών και εσωρούχων σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές.
7. Αποφεύγουμε τα σούπερ μοδάτα και εξεζητημένα ρούχα και αξεσουάρ που το πιθανότερο είναι του χρόνου να έχουν φύγει από την μόδα.. Διαλέγουμε βασικά κομμάτια, διαχρονικά και σε ουδέτερα χρώματα.
8. Τέλος, ενημερωνόμαστε από το εκάστοτε κατάστημα για την πολιτική που ακολουθεί σε περίπτωση που θέλουμε να αλλάξουμε κάτι που αγοράσαμε για να μην βρεθούμε προ απροόπτου, γιατί κάποια καταστήματα συνήθως αρνούνται να κάνουν αλλαγές σε περίοδο εκπτώσεων. Ενημερωνόμαστε λοιπόν σχετικά με τις αλλαγές και τα ελαττωματικά προϊόντα και ζητάμε πάντα απόδειξη.
Τι πρέπει να προσέχουν οι έμποροι
Οι εμπορικοί σύλλογοι όλης της χώρας έχουν τα τελευταία χρόνια καλέσει τα μέλη τους να προστατεύσουν τον θεσμό των εκπτώσεων και να αναδείξουν για μία ακόμη φορά τον παραδοσιακό σεβασμό του εμπορίου προς τους καταναλωτές, αλλά και να ανταποδώσουν την στήριξη στους πελάτες τους, αφετέρου δε το καταναλωτικό κοινό να εμπιστευθεί τα οργανωμένα εμπορικά καταστήματα για τις αγορές του και όχι το κάθε μορφής παρεμπόριο, το οποίο ούτε ποιότητα προσφέρει, ούτε εγγυήσεις, ούτε αποδείξεις.
Οι κανόνες που διέπουν τις εκπτώσεις είναι σαφείς. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «20% έκπτωση»). Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
Σημειώνεται πως εάν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων διαπιστωθεί παράβαση του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών, οι ποινές και τα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: