ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012

Παρ' ολίγον τραγωδία στο δρόμο της Βέργας

  Φορτηγό έπεσε στο σημείο που περιμένουν οι μαθητές το λεωφορείο

Από θαύμα δεν υπήρξαν θύματα χθες το μεσημέρι στη Βέργα, όταν φορτηγό ξέφυγε από την πορεία του και έπεσε σε σπίτι γκρεμίζοντάς το, στην οδό Μάνης, απέναντι από την κάθετη οδό Κουμουνδούρου, απ’ όπου κατεβαίνουν κάθε μεσημέρι οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου της περιοχής. Μάλιστα, ακριβώς στο σημείο που έπεσε το φορτηγό, απέναντι από το σούπερ μάρκετ, οι μαθητές, όταν σχολούν, περιμένουν το λεωφορείο της γραμμής, πράγμα που σημαίνει ότι, αν η σύγκρουση είχε γίνει 40 λεπτά αργότερα, θα χάνονταν ζωές μικρών παιδιών.



 
Στον Εισαγγελέα
Ο διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Βέργας Σταύρος Πετρέας, ο οποίος βρέθηκε χθες στο σημείο του ατυχήματος, απηύθυνε έκκληση, για μία ακόμη φορά, να λυθεί το θέμα της μεταφοράς των μαθητών, ώστε να μην περιμένουν τα παιδιά στον κεντρικό δρόμο το λεωφορείο της γραμμής κινδυνεύοντας, ενώ τη Δευτέρα πρόκειται, όπως είπε, να προσφύγει και στον Εισαγγελέα, για να του προσκομίσει όλα τα σχετικά έγγραφα, τα οποία έχει στείλει μέχρι τώρα στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Έκκληση για τη
μεταφορά μαθητών!
Ο κ. Πετρέας στο τελευταίο του έγγραφο, το οποίο απευθύνει στο Δήμο Καλαμάτας και κοινοποιεί στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στο Σύλλογο Γονέων του Σχολείου, στο Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Βέργας και στο Συμβούλιο της Τοπικής Κοινότητας Μικρής Μαντίνειας, αναφέρει:
«Σας υποβάλλουμε αντίγραφα των εγγράφων που κατά καιρούς έχουμε στείλει σε διάφορους αποδέκτες, πέραν φυσικά των προσωπικών μας παρεμβάσεων, και που αναφέρονται στο επικίνδυνο της κατάστασης για τη μεταφορά των μαθητών. Χωρίς το παραμικρό ίχνος τραγικοποίησης, αλλά καταγράφοντας ρεαλιστικά την κατάσταση και τους κινδύνους, συγχρόνως προτείνουμε και λύση για έγκαιρη, αξιοπρεπή και προπάντων ακίνδυνη μεταφορά. Το μόνο που έγινε είναι η αντικατάσταση του αγωγού ύδρευσης στην οδό Κουμουνδούρου, χωρίς βέβαια να ληφθεί υπόψη και το αίτημα για αγωγό ομβρίων, ώστε να μη βρέχονται τα παιδιά μέχρι το γόνατο.
Στη συμβολή της οδού Κουμουνδούρου με την επαρχιακή οδό δεν υπάρχει στέγαστρο, πεζοδρόμιο, αλλά ούτε και κράσπεδο και τα παιδιά αναμένουν το λεωφορείο της γραμμής κυριολεκτικά μέσα στην άσφαλτο. Η κίνηση δε στην επαρχιακή οδό της Μάνης ολοένα αυξάνει και το περασμένο έτος είχαμε ένα ατύχημα, ευτυχώς με ελαφρύ τραυματισμό.
Κληθήκαμε από το Δήμο Καλαμάτας για να παραλάβουμε τα μαθητικά δελτία που πρέπει να εκδώσουμε, ώστε οι μαθητές να κινούνται με τα λεωφορεία της γραμμής, επιβιβαζόμενοι και αποβιβαζόμενοι επί της επαρχιακής οδού, 350 μέτρα μακριά από το σχολείο, με όλους τους κινδύνους και φυσικά δε φεύγουν όλοι οι μαθητές προς την ίδια κατεύθυνση και δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από το ίδιο αυτό σημείο, που είναι και άκρως επικίνδυνο.
Παρακαλούμε να προσεχθούν ιδιαίτερα τα συνημμένα έγγραφα και να γίνει αποδεκτή η πρότασή μας για επαναδρομολόγηση του μικρού σας λεωφορείου και η αποβίβαση και η επιβίβαση των μαθητών να γίνονται έξωθεν του σχολείου.
Δε θα εκδώσουμε μαθητικά δελτία ως να έχουν εκλείψει οι κίνδυνοι, αναλαμβάνοντας ευθύνες άλλων. Όταν η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση 35415 ΦΕΚ 1701 της 1ης Αυγούστου 2011, στο άρθρο 1 παρ. 2, αναφέρεται στην ύπαρξη και συνοδού μάλιστα, εμείς δε θα αφήσουμε εντελώς αβασάνιστα μικρά παιδιά να τρέχουν στο δρόμο για να προλάβουν τα διερχόμενα λεωφορεία».

Θα είχαν σκοτωθεί παιδιάΟ διευθυντής του σχολείου καλεί το Δήμο να δρομολογήσει ξανά λεωφορειάκι στην ενδοχώρα της Βέργας με τρία δρομολόγια: ένα προς Αγία Σιών, ένα προς Κοκκινόπυργο και Αλμυρό και ένα εντός Μ. Μαντίνειας. «Διαφορετικά, φοβάμαι ότι θα συμβεί το τραγικό. Τώρα δεν υπήρχαν παιδιά σε αυτό το σημείο. Αν γινόταν 40 λεπτά αργότερα, το φορτηγό θα είχε σκοτώσει δεκάδες παιδιά, γιατί εκεί περιμένουν το λεωφορείο της γραμμής» σχολίασε.


ΑΠΟ http://www.tharrosnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: