«Πενήντα
χρόνια πίσω γυρίσαμε», λένε οι ψαράδες στο Μάραθο για το θέμα του
λιμανιού τους που δεν μπορεί πλέον να τους παρέχει καμία ασφάλεια, ώστε
να ελλιμενίζουν εκεί τα σκάφη τους.
Η τελευταία κακοκαιρία ήταν η χαριστική βολή για το αλιευτικό καταφύγιο του χωριού αφού ισοπέδωσε τον ένα από τους δύο μόλους (αυτόν προς την Πρώτη), αδυνάτισε τον άλλον εξωτερικά από τα προστατευτικά βράχια και έριξε νέα βράχια στην μπούκα του λιμανιού. Ετσι πλέον οι ψαράδες, αν δεν καθαρίσουν τα νερά, δεν ξέρουν αν μπορούν να βγάλουν και τα σκάφη τους από το λιμάνι.
Όπως σημειώνουν, δεν έχει υπάρξει ενδιαφέρον από κανέναν αν και έχουν ακούσει πάμπολλες φορές υποσχέσεις που έχουν μείνει μόνο στα λόγια κι εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει γίνει το παραμικρό για το λιμάνι. Ομως πολλές οικογένειες ασχολούνται επαγγελματικά με την αλιεία καθώς υπάρχουν περίπου στα 70 επαγγελματικά σκάφη.
Χαρακτηριστικό είναι ότι αρκετοί επαγγελματίες αναγκάστηκαν να πάνε για προστασία τα σκάφη τους στο λιμάνι της Πύλου, ενώ όσοι τα έχουν ακόμη στο Μάραθο νιώθουν έντονη ανασφάλεια και τις τελευταίες μέρες ξενύχτησαν στο λιμάνι για να τα προσέχουν. Ζητούν επιτέλους να γίνει κάτι με το λιμάνι του χωριού τους το οποίο πλέον έχει καταρρεύσει, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στους αλιείς.
Μάλιστα από την τελευταία κακοκαιρία κάποια μικρά σκάφη που χρησιμοποιούν οι ψαράδες για να πηγαίνουν στα καΐκια τους βυθίστηκαν, μαζί με κάποιες ερασιτεχνικές βάρκες, ενώ άλλες κατέληξαν στη στεριά πνιγμένες στα φύκια. Οι αλιείς περιμένουν να υπάρξει ενδιαφέρον για το λιμάνι και επιτέλους να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις που χρειάζονται, ώστε και αυτοί να μπορέσουν να συνεχίσουν το επάγγελμά τους.
Χθες, καθώς η θάλασσα είχε καταλαγιάσει σε μεγάλο βαθμό ανέδειξε τα πολλά προβλήματα που υπάρχουν και βρήκε τους ψαράδες στο Μάραθο να προσπαθούν να μαζέψουν τα σκάφη τους και να καταγράψουν τα προβλήματά τους.
Ο Κώστας Μαθιός χαρακτηριστικά μας είπε: «Τόσα χρόνια πληρώνουμε λιμανιάτικα και όταν τους λέμε να βάλουν καμία δέστρα στο λιμάνι μάς λένε ότι δεν υπάρχουν λεφτά. Δεν έχει γίνει τίποτα στο λιμάνι, από το 1993 έχει να πέσει έστω και μια δραχμή στο λιμάνι. Λέγανε ότι είχαν κόψει κάποια χρήματα αλλά δεν τα είδαμε ποτέ. Τα προβλήματα είναι συνεχόμενα. Με την τελευταία κακοκαιρία ένα σκάφος την τελευταία στιγμή το σώσανε κάτι παιδιά, ενώ αρκετά μικρά τα πέταξε έξω. Ολα όσα ήταν μέσα στο λιμάνι κινδύνευαν και πώς γλυτώσανε μόνο ένας Θεός ξέρει».
Ο Αργύρης Πολίτης τόνισε: «Εδώ υπάρχουν τεράστια προβλήματα. Με τη μεγάλη φουρτούνα κινδύνεψαν να βουλιάξουν τα σκάφη με το οποία προσπαθούμε να βγάλουμε ένα μεροκάματο. Πολλές βάρκες βγήκαν στην στεριά. Είμαστε στο έλεος του Θεού, δεν υπάρχει ένας άνθρωπος να βοηθήσει. Στον επόμενο καιρό θα αναγκαστούμε να πάρουμε όλα τα σκάφη να τα πάμε στην Πύλο, όπως κάνανε τώρα κάμποσοι Μαραθιώτες. Αν παίρνουμε τα εργαλεία μας να τα πηγαίνουμε στην Πύλο να αράζουμε, δεν θα μπορούμε να βγάζουμε ένα μεροκάματο, αφού τα πετρέλαια είναι πανάκριβα. Εδώ το λιμάνι έχει φτάσει στο τελευταίο του στάδιο και δεν ασχολείται κανένας. Δεν ξέρουμε πλέον τι να κάνουμε, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει λιμάνι. Η τελευταία κακοκαιρία έφτασε το λιμάνι στο αμήν και με την επόμενη δεν θα υπάρχει σκάφος μέσα στο λιμάνι να πάει άνθρωπος για ψάρεμα».
Ο Γιάννης Τεριζάκης μας είπε: «Με την τελευταία κακοκαιρία καταστράφηκε τελείως το λιμάνι, δεν υπάρχει καμία ασφάλεια για τα σκάφη που είναι μέσα. Υπάρχει μια μεγάλη αδιαφορία από όλους τους πολιτικούς, δημάρχους, περιφερειάρχες. Τα τελευταία χρόνια μάς έχουν... γράψει κανονικά. Δεν ενδιαφέρεται κανένας και μας έχουν φέρει πίσω 50 χρόνια, που πριν φτιαχτεί το λιμάνι δένανε στην Πρώτη για να προφυλαχτούν και κάποια πιο μεγάλα σκάφη πηγαίνανε στην Πύλο. Φτάσαμε τώρα να γυρίσουμε πίσω σε αυτά τα χρόνια - τους ευχαριστούμε πάρα πολύ. Εδώ στο Μάραθο είναι αρκετές οικογένειες που ζουν από τη θάλασσα, είναι πολλές βάρκες και πολλοί ψαράδες. Τα επαγγελματικά είναι περίπου στα 70 σκάφη. Αν δεν γίνει κάτι να το συμμορφώσουν κάπως, με την παραμικρή φουρτούνα θα έχουμε πολλά προβλήματα. Ευτυχώς που τώρα δεν είχαμε ζημιές και αυτό από θαύμα. Τώρα δεν ξέρουμε αν μπορούμε να βγούμε με τα βράχια που έχει ρίξει η θάλασσα στην μπούκα του λιμανιού. Αν δεν ξεθολώσει η θάλασσα δεν μπορούμε να ξέρουμε τι γίνεται».
Ο Γιάννης Κατρίτσης που προτίμησε να πάει το καΐκι του στην Πύλο για ασφάλεια μας είπε: «Λόγω του καιρού φοβήθηκα και πήγα το καΐκι μου στην Πύλο και το άραξα. Το να πας στην Πύλο έχει κόστος όμως, τόσο το να πας, σε πετρέλαιο, όσο και να πηγαίνεις κάθε μέρα με το αυτοκίνητό σου για να βλέπεις το σκάφος. Ολα τα μεγάλα σκάφη θα φύγουν από εδώ αφού δεν υπάρχει ασφάλεια, και θα γίνει όπως πριν από 40 χρόνια που δεν υπήρχε κανένα μεγάλο σκάφος».
Η τελευταία κακοκαιρία ήταν η χαριστική βολή για το αλιευτικό καταφύγιο του χωριού αφού ισοπέδωσε τον ένα από τους δύο μόλους (αυτόν προς την Πρώτη), αδυνάτισε τον άλλον εξωτερικά από τα προστατευτικά βράχια και έριξε νέα βράχια στην μπούκα του λιμανιού. Ετσι πλέον οι ψαράδες, αν δεν καθαρίσουν τα νερά, δεν ξέρουν αν μπορούν να βγάλουν και τα σκάφη τους από το λιμάνι.
Όπως σημειώνουν, δεν έχει υπάρξει ενδιαφέρον από κανέναν αν και έχουν ακούσει πάμπολλες φορές υποσχέσεις που έχουν μείνει μόνο στα λόγια κι εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει γίνει το παραμικρό για το λιμάνι. Ομως πολλές οικογένειες ασχολούνται επαγγελματικά με την αλιεία καθώς υπάρχουν περίπου στα 70 επαγγελματικά σκάφη.
Χαρακτηριστικό είναι ότι αρκετοί επαγγελματίες αναγκάστηκαν να πάνε για προστασία τα σκάφη τους στο λιμάνι της Πύλου, ενώ όσοι τα έχουν ακόμη στο Μάραθο νιώθουν έντονη ανασφάλεια και τις τελευταίες μέρες ξενύχτησαν στο λιμάνι για να τα προσέχουν. Ζητούν επιτέλους να γίνει κάτι με το λιμάνι του χωριού τους το οποίο πλέον έχει καταρρεύσει, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στους αλιείς.
Μάλιστα από την τελευταία κακοκαιρία κάποια μικρά σκάφη που χρησιμοποιούν οι ψαράδες για να πηγαίνουν στα καΐκια τους βυθίστηκαν, μαζί με κάποιες ερασιτεχνικές βάρκες, ενώ άλλες κατέληξαν στη στεριά πνιγμένες στα φύκια. Οι αλιείς περιμένουν να υπάρξει ενδιαφέρον για το λιμάνι και επιτέλους να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις που χρειάζονται, ώστε και αυτοί να μπορέσουν να συνεχίσουν το επάγγελμά τους.
Χθες, καθώς η θάλασσα είχε καταλαγιάσει σε μεγάλο βαθμό ανέδειξε τα πολλά προβλήματα που υπάρχουν και βρήκε τους ψαράδες στο Μάραθο να προσπαθούν να μαζέψουν τα σκάφη τους και να καταγράψουν τα προβλήματά τους.
Ο Κώστας Μαθιός χαρακτηριστικά μας είπε: «Τόσα χρόνια πληρώνουμε λιμανιάτικα και όταν τους λέμε να βάλουν καμία δέστρα στο λιμάνι μάς λένε ότι δεν υπάρχουν λεφτά. Δεν έχει γίνει τίποτα στο λιμάνι, από το 1993 έχει να πέσει έστω και μια δραχμή στο λιμάνι. Λέγανε ότι είχαν κόψει κάποια χρήματα αλλά δεν τα είδαμε ποτέ. Τα προβλήματα είναι συνεχόμενα. Με την τελευταία κακοκαιρία ένα σκάφος την τελευταία στιγμή το σώσανε κάτι παιδιά, ενώ αρκετά μικρά τα πέταξε έξω. Ολα όσα ήταν μέσα στο λιμάνι κινδύνευαν και πώς γλυτώσανε μόνο ένας Θεός ξέρει».
Ο Αργύρης Πολίτης τόνισε: «Εδώ υπάρχουν τεράστια προβλήματα. Με τη μεγάλη φουρτούνα κινδύνεψαν να βουλιάξουν τα σκάφη με το οποία προσπαθούμε να βγάλουμε ένα μεροκάματο. Πολλές βάρκες βγήκαν στην στεριά. Είμαστε στο έλεος του Θεού, δεν υπάρχει ένας άνθρωπος να βοηθήσει. Στον επόμενο καιρό θα αναγκαστούμε να πάρουμε όλα τα σκάφη να τα πάμε στην Πύλο, όπως κάνανε τώρα κάμποσοι Μαραθιώτες. Αν παίρνουμε τα εργαλεία μας να τα πηγαίνουμε στην Πύλο να αράζουμε, δεν θα μπορούμε να βγάζουμε ένα μεροκάματο, αφού τα πετρέλαια είναι πανάκριβα. Εδώ το λιμάνι έχει φτάσει στο τελευταίο του στάδιο και δεν ασχολείται κανένας. Δεν ξέρουμε πλέον τι να κάνουμε, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει λιμάνι. Η τελευταία κακοκαιρία έφτασε το λιμάνι στο αμήν και με την επόμενη δεν θα υπάρχει σκάφος μέσα στο λιμάνι να πάει άνθρωπος για ψάρεμα».
Ο Γιάννης Τεριζάκης μας είπε: «Με την τελευταία κακοκαιρία καταστράφηκε τελείως το λιμάνι, δεν υπάρχει καμία ασφάλεια για τα σκάφη που είναι μέσα. Υπάρχει μια μεγάλη αδιαφορία από όλους τους πολιτικούς, δημάρχους, περιφερειάρχες. Τα τελευταία χρόνια μάς έχουν... γράψει κανονικά. Δεν ενδιαφέρεται κανένας και μας έχουν φέρει πίσω 50 χρόνια, που πριν φτιαχτεί το λιμάνι δένανε στην Πρώτη για να προφυλαχτούν και κάποια πιο μεγάλα σκάφη πηγαίνανε στην Πύλο. Φτάσαμε τώρα να γυρίσουμε πίσω σε αυτά τα χρόνια - τους ευχαριστούμε πάρα πολύ. Εδώ στο Μάραθο είναι αρκετές οικογένειες που ζουν από τη θάλασσα, είναι πολλές βάρκες και πολλοί ψαράδες. Τα επαγγελματικά είναι περίπου στα 70 σκάφη. Αν δεν γίνει κάτι να το συμμορφώσουν κάπως, με την παραμικρή φουρτούνα θα έχουμε πολλά προβλήματα. Ευτυχώς που τώρα δεν είχαμε ζημιές και αυτό από θαύμα. Τώρα δεν ξέρουμε αν μπορούμε να βγούμε με τα βράχια που έχει ρίξει η θάλασσα στην μπούκα του λιμανιού. Αν δεν ξεθολώσει η θάλασσα δεν μπορούμε να ξέρουμε τι γίνεται».
Ο Γιάννης Κατρίτσης που προτίμησε να πάει το καΐκι του στην Πύλο για ασφάλεια μας είπε: «Λόγω του καιρού φοβήθηκα και πήγα το καΐκι μου στην Πύλο και το άραξα. Το να πας στην Πύλο έχει κόστος όμως, τόσο το να πας, σε πετρέλαιο, όσο και να πηγαίνεις κάθε μέρα με το αυτοκίνητό σου για να βλέπεις το σκάφος. Ολα τα μεγάλα σκάφη θα φύγουν από εδώ αφού δεν υπάρχει ασφάλεια, και θα γίνει όπως πριν από 40 χρόνια που δεν υπήρχε κανένα μεγάλο σκάφος».
eleftheriaonline
από: Μεγάλες ζημιές στο λιμανάκι του Μάραθου από την κακοκαιρία | FILIATRA-NET
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου