ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

Από την Αμαλιάδα η νικήτρια του πανελλήνιου διαγωνισμού για την αφίσα του Πατρινού Καρναβαλιού για το 2012!



Την Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012 πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση της κριτικής επιτροπής του «Πανελλήνιου Διαγωνισμού Αφίσας Πατρινού Καρναβαλιού», που διοργάνωσε η Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Πατρέων Καρναβάλι Πάτρας, για την ανάδειξη της κεντρικής Αφίσας του Πατρινού Καρναβαλιού 2012.
Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού είχαν ως εξής:
Το 1ο Βραβείο για την κεντρική αφίσα του Πατρινού Καρναβαλιού 2012 απέσπασε η Ναταλία Σπυροπούλου από την Αμαλιάδα.

2ο Βραβείο Αφίσας Πατρινού Καρναβαλιού στη Μαριλένα Βογιατζή από την Αθήνα.

3ο Βραβείο Αφίσας Πατρινού Καρναβαλιού στο Δημήτρη Γιαννακούλια από την Πάτρα.Ειδικό Βραβείο Ζωγραφικής στο Βασίλη Λιακόπουλο από τη Πάτρα.
Ειδικό Βραβείο Ψηφιακής Αφίσας στο Γιάννη Παπαδόπουλο από το Βέλγιο.
Ειδικό Βραβείο Νέου Δημιουργού (κάτω των 26 ετών) στον Αλέξη Φραγκούλη από την Πάτρα.
Την κριτική επιτροπή του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Αφίσας Πατρινού Καρναβαλιού αποτέλεσαν οι:
- Ηλίας Αηδονίδης(ζωγράφος-εκπρόσωπος του Εικαστικού Εργαστηρίου του Δήμου Πατρέων)
- Νίκος Γερασιμόπουλος(ιδιοκτήτης Αίθουσας Τέχνης)
- Κωνσταντίνος Μιχαήλ(εκπρόσωπος Γνωμοδοτικής Επιτροπής Πολιτών της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Πατρέων Καρναβάλι Πάτρας)
- Μαρία Κουρμπανά(καλλιτεχνική διευθύντρια του Πατρινού Καρναβαλιού)
- Μαρία Αλανιάδη (εκπρόσωπος της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Πατρέων Πατρινό Καρναβάλι).
Η έμπνευση, η ελευθερία, η πρωτοτυπία, η ευρηματικότητα, η ζωντάνια, το κέφι, το χιούμορ, η σάτιρα και η καρναβαλική έκφραση χαρακτήρισαν τις συμμετοχές στον «Πανελλήνιο Διαγωνισμό Αφίσας Πατρινού Καρναβαλιού». Η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Πατρέων Πατρινό Καρναβάλι θέλει να ευχαριστήσει θερμά όλους τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, που ανταποκρίθηκαν στο πανελλαδικό κάλεσμα και με τα έργα τους έδωσαν φως, χρώμα και νότες αισιοδοξίας καταθέτοντας αξιόλογες εικαστικές και δημιουργικές προτάσεις για το Πατρινό Καρναβάλι.
Το έργο της Ναταλίας Σπυροπούλου βραβεύτηκε από την κριτική επιτροπή αφού χαρακτηρίζεται από πρωτοτυπία(μακριά από τα καθιερωμένα που έως σήμερα είχαμε συνηθίσει) και αποπνέει τα σημεία των καιρών. Η δημιουργία φέρνει στο νου το χρώμα των παλαιότερων, παραδοσιακών καρναβαλιών που ξέραμε στην Πάτρα, ενώ συνδυάζει το ύφος της αλλοτινής Αποκριάς με την επικαιρότητα, εμπλουτισμένη με πινελιές σύγχρονου στυλ.
Απεικονίζεται ο Καρνάβαλος καθισμένος σε παγκάκι-σε στάση αναμονής- με τη βαλίτσα ακουμπισμένη δίπλα στα πόδια του, τα οποία «πατάνε» στη γη, αλλά με το κεφάλι του να κοιτά ψηλά στον ουρανό και να ονειρεύεται. Στο φόντο σημεία κατατεθέντα της Πάτρας, το συντριβάνι της πλατείας Γεωργίου και το Αρχαίο Ωδείο, μαρτυρούν τη σύγκλιση Κάτω και Άνω Πόλης και των στοιχείων που πρεσβεύουν(σύγχρονο και παραδοσιακό) στη μεγάλη καρναβαλική γιορτή.
Με βάση τη δυνατότητα προβολής των έργων ως εικαστικές προτάσεις μέσα από τα έντυπα του Πατρινού Καρναβαλιού, που έδινε η προκήρυξη του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Αφίσας, επιλέχτηκαν τα έργα των κάτωθι για τις ακόλουθες αφίσες και έντυπα εκδηλώσεων του Πατρινού Καρναβαλιού 2012:
Ως αφίσα του Κρυμμένου Θησαυρού το έργο της Μαριλένας Βογιατζή από την Αθήνα
Ως αφίσα του Διαδικτυακού Κρυμμένου Θησαυρού το έργο του πληρώματος 27 με εκπρόσωπο τον Κωνσταντίνο Μυλωνά
Σε διάφορα έντυπα το δημιουργικό της αφίσας της Ελπίδας Κατραούρου από τη Λεμεσό της Κύπρου.thebest.gr

 ΑΠΟ http://www.patrisnews.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Ακόμα μερικές παλιές φώτο μας ήρθανε, ενισχύοντας έτσι την συλλογή μας, η οποία χάρη στις δικές σας δωρεές αυξάνει συνεχώς.