ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011

"Ηφαίστεια" Mercedes-Benz SLK 55 AMG και Ducati Streetfighter 848

Στη νέα πτυχή της συνεργασίας τους, που ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2010, οι Mercedes-Benz και Ducati παρουσιάζουν στο Motor Show της ιταλικής Μπολόνια τις νέες SLK 55 AMG και Streetfighter 848, βαμμένες στο χαρακτηριστικό "κίτρινο Streetfighter".

Τα δύο δημιουργήματα έχουν κοινή φιλοσοφία οδηγικής απόλαυσης, σπορ σχεδιασμού και προηγμένων τεχνολογιών ελέγχου της συμπεριφοράς. Η Ducati Streetfighter 848 είναι εφοδιασμένη με το αναθεωρημένο κινητήρα Testastretta 11°, ο οποίος αποδίδει 132 ίππους και 93,5 Nm ροπής.

Η νέα γεωμετρία του πλαισίου και το ειδικά ρυθμισμένο traction control (DTC) βελτιώνουν ακόμα περισσότερο στο δρόμο τη μοτοσικλέτα που ανέβασε τον πήχη, τα τρία τελευταία χρόνια, στις ισχυρές naked μοτοσικλέτες.

Η Mercedes-Benz SLK 55 AMG, στο μεταξύ, είναι η ισχυρότερη SLK όλων των εποχών - χάρη στους 422 ίππους που αποδίδει ο ατμοσφαιρικός V8 κινητήρας των 5,5 λίτρων. Παρόλα αυτά κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων είναι κατά περίπου 30% μειωμένες σε σχέση με τον προκάτοχό της.

Η ροπή της οκτακύλινδρης μονάδας αγγίζει τα 540 Nm - και με δεδομένα όλα τα παραπάνω, το γερμανικό roadster επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Η ηλεκτρονική τεχνολογία ελέγχου της συμπεριφοράς περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την σπορ ανάρτηση της AMG με το σύστημα Direct-Steer, το ESP τριών σταδίων και το υψηλών επιδόσεων σύστημα πέδησης της AMG.

Πέραν των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της AMG (ζάντες, αεροδυναμικές προσθήκες στο αμάξωμα, χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης), η SLK 55 AMG σε αυτή την έκδοση υιοθετεί το "κίτρινο Streetfighter" στις ραφές σχεδόν όλων των εξαρτημάτων και οργάνων του εσωτερικού.

Η παρουσίαση των SLK 55 AMG και Streetfighter 848 είναι η δεύτερη της συνεργασίας Mercedes-Benz και Ducati, μετά την κοινή εμφάνιση των CLS 63 AMG και Ducati Diavel AMG Special Edition στην 64η Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το Σεπτέμβριο του 2011.
 



 
auto.in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: