ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011

Σωρηδόν επιστροφές πινακίδων ΙΧ & μηχανημάτων

Δεκάδες Μεσσήνιοι τα οχήματα των οποίων είχαν καταχωρηθεί στη ΔΟΥ Καλαμάτας, έσπευσαν και χθες να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους, προκειμένου να μην πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας και για τη νέα χρονιά.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι από την αρχή της χρονιάς έως χθες το είχαν σπεύσει να καταθέσουν δήλωση προσωρινής ακινησίας περί τα 1.600 άτομα, τη στιγμή που πέρσι είχαν υποβληθεί περίπου 1.100 δηλώσεις.
Κι όσο οι εργάσιμες ημέρες της φετινής χρονιάς πλησίαζαν προς το τέλος τους, τόσο αυξανόταν και η κίνηση στο γραφείο 21 της ΔΟΥ, το αρμόδιο για την παραλαβή των πινακίδων. Η κίνηση, όπως πληροφορηθήκαμε, ήταν σημαντικά αυξημένη σε σχέση με πέρσι, ενώ το 90% όσων κατέθεσαν τις σχετικές δηλώσεις ανέφεραν ως λόγο για την προσωρινή ακινητοποίηση του οχήματός τους την έλλειψη χρημάτων.

Δύσκολη οικονομική συγκυρία
Η συντριπτική πλειοψηφία όσων από τους μέχρι χθες ιδιοκτήτες οχημάτων μίλησαν στο «Θ», για να εξηγήσουν τους λόγους κατάθεσης των πινακίδων, ανέφεραν τη δυσμενή οικονομική
κατάσταση.
«Δε γουστάρω να τους δώσω 900 ευρώ για το αυτοκίνητό μου. Έχω κι ένα μικρό και θα προσπαθήσω να βολευτώ με αυτό. Όταν θα μου δώσει το κράτος ό,τι μου πήρε, θα πάω να τις ξαναπάρω, δηλαδή ποτέ…», μας είπε με νόημα ένας ιδιοκτήτης.
Ένας άλλος είπε πως «τα τέλη κυκλοφορίας ανέβηκαν στα ύψη. Θα πρέπει να πληρώσω 320 ευρώ για ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών, μοντέλο δεκαετίας και δεν μπορούσα να πληρώνω». Πρόσθεσε δε ότι αυτό ήταν το μοναδικό του όχημα.
«Για το ΔΝΤ υποχρεώθηκα να καταθέσω τις πινακίδες για το δεύτερο όχημά μας», απάντησε ένας τρίτος, ο οποίος μας εξήγησε πως τόσο ο ίδιος όσο και η σύζυγός του είναι δημόσιοι υπάλληλοι και μετά τις τόσες περικοπές που έχουν γίνει στις αμοιβές, «δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε. Δεν είχαμε άλλη λύση από το να καταθέσουμε τις πινακίδες», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Υπάρχει κι άλλο ένα αυτοκίνητο στην οικογένεια, οπότε θα προσπαθήσουμε να βολευτούμε με αυτό. Εξάλλου, εκτός από τα τέλη, απαιτούνται χρήματα για καύσιμα, σέρβις, την ασφάλιση του αυτοκινήτου και άλλα τυχόν προβλήματα».
Η έλλειψη χρημάτων ήταν ο λόγος που επικαλέστηκε ένας ακόμη πολίτης. Όπως είπε, έχει περικοπεί η σύνταξή του κατά το 1/3, τη στιγμή που τα δάνεια ή και οι όποιες άλλες υποχρεώσεις παραμένουν ακέραιες.
«Παίρνω πια σύνταξη 500 ευρώ, είναι δυνατό να διατηρήσω αυτοκίνητο;», αναρωτήθηκε ένας πέμπτος ιδιοκτήτης, ο οποίος είπε ότι υποχρεώθηκε εκ των πραγμάτων να επιστρέψει τις πινακίδες από το μοναδικό αυτοκίνητο που υπάρχει στην οικογένεια, τα τελευταία 20 χρόνια. Κι οι μελλοντικές του μετακινήσεις; «Με το παπάκι», απαντά και προσθέτει: «Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να γλιτώσουμε χρήματα».

Άλλοι λόγοι
Υπήρξαν όμως και άλλοι που κατέθεσαν πινακίδες. Τρεις από αυτούς ήταν ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών. Οι δύο συμπλήρωσαν τη δήλωση επειδή το όχημά τους καταστράφηκε μετά από ατύχημα, ενώ ο τρίτος επειδή η μοτοσυκλέτα του είχε προβλήματα, αλλά και επειδή τα τέλη ήταν υψηλά και ήθελε, όπως μας είπε, να κάνει οικονομία.
Τέλος, σε μία περίπτωση ένας κύριος κατέθεσε πινακίδες για το αυτοκίνητο του πεθερού του, ο οποίος δεν μπορεί πλέον να οδηγήσει λόγω ασθένειας. «Όλοι μας έχουμε ΙΧ, τι να το κάνουμε κι αυτό; Έτσι, ήρθα να καταθέσω τις πινακίδες», μας είπε.

ΑΠΟ http://www.tharrosnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: