ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 14 Μαρτίου 2021

Συμβουλές ορθής χρήσης ταχυτήτων, φρένων, γκαζιού


17 Jan 2021

Η οδήγηση ενός αυτοκινήτου έχει τους κανόνες και τα μυστικά της, τα οποία είναι καλό να γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί, για τη δική τους ασφάλεια, των τριγύρω αλλά και του

αυτοκινήτου. Αυτή τη φορά θα επικεντρωθούμε σε απλές και χρήσιμες καλές πρακτικές οδήγησης, που αφορούν την ορθή χρήση του χειροκίνητου ή του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, των φρένων και του γκαζιού.

Καταρχήν. μπορείτε να επιτύχετε τη βέλτιστη απόδοση κινητήρα και οικονομίας αν πατάτε ή αφήνετε μαλακά το πεντάλ γκαζιού. Ειδικά στα νέα μοντέλα με τα υβριδικά συστήματα, η ομαλή εκκίνηση με τη βοήθεια της ηλεκτρικής ενέργειας εξοικονομεί πολύτιμο καύσιμο. Παράλληλα το άφημα του γκαζιού συνεπάγεται διακοπή λειτουργίας του κινητήρα και φόρτιση της μπαταρίας.

Μην οδηγείτε με το πόδι να ακουμπάει πάνω στο πεντάλ φρένων. Ακόμα και ελαφριά αλλά σταθερή πίεση του πεντάλ, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα υπερθέρμανση των φρένων, φθορά φρένων και πιθανόν βλάβη στα φρένα. Το ίδιο ισχύει και για το πεντάλ του συμπλέκτη, το οποίο ορισμένοι χρησιμοποιούν για να ξεκουράζουν το πόδι τους.

Όταν οδηγείτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, επιβραδύνετε πριν κατεβάσετε σε χαμηλότερη ταχύτητα. Διαφορετικά, η χαμηλότερη ταχύτητα μπορεί να μην μπει αν οι στροφές κινητήρα είναι εκτός του επιτρεπόμενου εύρους. Επίσης, πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεχτικοί όταν οδηγείτε σε ολισθηρό οδόστρωμα, γιατί απότομες κινητήρες σε φρενάρισμα, επιτάχυνση και αλλαγή ταχύτητας, ενδέχεται να προκαλέσουν απώλεια ελέγχου του οχήματος.

Στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, μην αλλάζετε ποτέ τον μοχλό ταχυτήτων από τη θέση P (Παρκάρισμα) ή N (Νεκρά) σε καμία άλλη θέση με το πεντάλ γκαζιού πατημένο. Επίσης, μη μετακινείτε ποτέ τον μοχλό στη θέση P (Παρκάρισμα), ενώ το αυτοκίνητο κινείται. Σιγουρευτείτε ότι το αυτοκίνητο είναι τελείως ακινητοποιημένο πριν επιχειρήσετε να αλλάξετε ταχύτητα στη θέση R (Όπισθεν) ή D (Οδήγηση).

Μη μετακινείτε τον μοχλό στη θέση N (Νεκρά) ενώ οδηγείτε. Αν το κάνετε μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα ατύχημα, εξαιτίας της απώλειας φρεναρίσματος του κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να πάθει ζημιά. Όταν οδηγείτε σε ανηφόρα ή κατηφόρα, πάντοτε να είστε στη θέση D (Οδήγηση) όταν οδηγείτε προς τα εμπρός ή στη θέση R (Όπισθεν) κατά την οπισθοπορεία. Ελέγξτε τη θέση της ταχύτητας που φαίνεται στον πίνακα οργάνων πριν οδηγήσετε. Εάν οδηγείτε προς την αντίθετη κατεύθυνση της επιλεγμένης ταχύτητας κινητήρας θα σβήσει και ενδέχεται να προκύψει σοβαρό ατύχημα λόγω της χαμηλής απόδοσης του φρένου.

Όταν παρκάρετε, μη βασίζεστε στο να βάζετε τον επιλογέα στη θέση P (Παρκάρισμα) για να μείνει ακίνητο το αυτοκίνητο, αλλά πρέπει πάντα να τραβάτε και το χειρόφρενο πριν αποβιβαστείτε από το αυτοκίνητο.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΠΕΚΕΠΕ: Αλλαγές στη χορήγηση των άμεσων ενισχύσεων

Agro-in 25 Απριλίου 2024 | 10:41 Αλλαγές στις διαδικασίες χορήγησης άμεσων ενισχύσεων , βάσει του ΟΣΔΕ, για τις αιτήσεις του 2023 όσον αφ...