ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 24 Μαρτίου 2019

Γιατί τα πίσω φώτα των οχημάτων είναι κόκκινα;








Όλοι θα έχετε παρατηρήσει ότι τα πίσω φώτα θέσης, ομίχλης και φρένων στα αυτοκίνητα έχουν κόκκινο χρώμα, ανεξαρτήτως τον τύπο του μοντέλου, μάρκας, αμαξώματος κ.λπ. Στο μόνο που
διαφέρουν είναι στο σχήμα και στον σχεδιασμό, ενώ στα πιο νέα μοντέλα είναι πιο εντυπωσιακά, χάρη στην τεχνολογία LED.

Γυρνώντας πίσω το χρόνο στα τέλη του 18ου αιώνα και αρχές του 19ου όταν ξεκίνησαν οι μηχανοκίνητες μεταφορές, τα ελάχιστα οχήματα που κυκλοφορούσαν είχαν φώτα μόνο στο εμπρός τμήμα τους. Όταν όμως τα αυτοκίνητα άρχισαν να αυξάνονται και να κατασκευάζονται πιο πολλοί δρόμοι και οι πόλεις μεγάλωναν, τότε υπήρξε η ανάγκη να γίνονται ευδιάκριτα τα οχήματα το βράδυ και στο πίσω μέρος τους, καθώς επειδή δεν ήταν ορατά από μακριά στα οχήματα που ακολουθούσαν, γίνονταν ολοένα και περισσότερα ατυχήματα.

Το κόκκινο χρώμα που επιλέχθηκε για διακρίνονται από πίσω τα οχήματα το βράδυ δεν ήταν καθόλου τυχαίο, αφού παλαιότερα είχε χρησιμοποιηθεί στο τελευταίο βαγόνι ενός συρμού για να επισημαίνει που βρίσκεται το τέλος μιας αμαξοστοιχίας, αλλά και στους σιδηροδρόμους. Ακόμα πιο παλιά τα κόκκινα φώτα χρησιμοποιούνταν στο πίσω μέρος στις άμαξες του Λονδίνου, πολύ πριν ανακαλυφθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Άλλωστε το κόκκινο χρώμα σημαίνει εδώ και αιώνες κίνδυνο, προσοχή ή πρόβλημα. Αρχικά στα πίσω φωτιστικά σώματα υπήρχε μόνο το κόκκινο χρώμα και αργότερα προστέθηκε το πορτοκαλί για τα φλας και το λευκό για την όπισθεν. Παράλληλα το κόκκινο χρώμα στα φώτα έχει την ιδιότητα να γίνεται αντιληπτό στα μάτια από μακριά ακόμα και σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας (π.χ. το πίσω φως ομίχλης), ενώ δεν τυφλώνει τα μάτια όπως γίνεται με τα μπροστινά λευκά φώτα.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: