ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018

Τίτλοι τέλους για το Ford Fiesta

06/03/2018




Η αγορά, οι τάσεις και φυσικά οι επιθυμίες των αγοραστών αλλάζουν τα δεδομένα και στην αυτοκίνηση. Έτσι αυτοκινητικά «κάστρα» αναμένεται να εξαφανιστούν από την αγορά, όπως το
ιστορικό Ford Fiesta το οποίο όλα δείχνουν πως θα μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες που αντλήσαμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Ford έχει αποφασίσει να τερματίσει την εμπορική καριέρα του Fiesta, με την υπάρχουσα έβδομη γενιά πιθανότατα, να είναι και η τελευταία. Ο λόγος είναι ότι -παρά τις σχετικά καλές πωλήσεις- το αυτοκίνητο δεν αφήνει κέρδη στην εταιρεία, σε αντίθεση με το Ecosport το οποίο ποιοτικά είναι υποδεέστερο, δηλαδή έχει χαμηλότερο κόστος κατασκευής οπότε και μεγαλύτερο κέρδος.
Από την άλλη η Ford δε συνεργάζεται με κάποια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία στην ανάπτυξη και παραγωγή του Ford Fiesta, κάτι που ανεβάζει τα κόστη με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να βγαίνει εκτός ανταγωνισμού και τιμολογιακά, χωρίς αυτό να δικαιολογείται τεχνολογικά (το Fiesta έχει πλαίσιο του 2007, κινητήρες 7ετίας κ.α. – αναλυτικά σε επόμενο ρεπορτάζ).
Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες καταφέρνουν οικονομίες κλίμακος σε μοντέλα ευρείας παραγωγής και πωλήσεων, όπως για παράδειγμα η Renault – Nissan με Clio – Micra, το VW γκρουπ με Polo – Fabia – Ibiza, οι Hyundai-Kia με i10 – Picanto, οι Peugeot – Citroen και σύντομα μαζί και η Opel με 208 – C3 και το νέο Corsa κλπ.
Η απόφαση για να σταματήσει το Fiesta μέχρι το 2020 (σε δύο χρόνια) είναι σχεδόν η μόνη λύση για την Ford, παράλληλα και με τις αγοραστικές τάσεις που δείχνουν να υπάρχει μετακίνηση αγοραστών προς τα crossover αυτοκίνητα. Όπως δείχνουν οι πωλήσεις, Fiesta και Ecosport κανιβαλίζονται εμπορικά κάτι που οικονομικά η Ευρωπαϊκή Ford δε θέλει να το υποστεί. Αυτό δεν σημαίνει ότι το Ecosport θα συνεχίσει να υπάρχει, καθώς και τα δύο μοντέλα θα αντικατασταθούν από ένα νέο crossover.
Το τέλος του Fiesta όπως είναι φυσικό δε μπορεί να ανακοινωθεί επίσημα, αφού θα γκρεμίσει τις πωλήσεις ενός μοντέλου που προσφάτως δέχτηκε ένα σχεδιαστικό facelift. Οι φήμες – πληροφορίες έχουν όμως ήδη διαρρεύσει με τους αγοραστές να ανησυχούν για την αξία μεταπώλησης του αυτοκινήτου που θα πληρώσουν σήμερα, αφού σε δύο χρόνια δε θα υπάρχει στην αγορά.
Από την άλλη υπάρχει και η αβεβαιότητα για την επαρκή τεχνική υποστήριξη που θα παρέχει η εταιρεία στους κατόχους Fiesta, με την παραγωγή ανταλλακτικών κλπ, όταν σταματήσει η παραγωγή του. Mέχρι τότε η εταιρεία θα προσπαθήσει να ξε-στοκάρει τα παλιά πλαίσια και τους κινητήρες μέσω νέων εκδόσεων του Fiesta, όπως η Active που θα λανσαριστεί σε λίγο καιρό.
Όλα τα παραπάνω «φρενάρουν» τις πωλήσεις του μοντέλου, κάτι που έχει σημάνει συναγερμό στην Αμερικανική εταιρεία -με έδρα τη Γερμανία…
Αυτό πολύ πιθανό να επιταχύνει τις όποιες εξελίξεις πιο πριν του 2020 δηλαδή…
Για περισσότερα μείνετε συντονισμένοι στο No1 site για το αυτοκίνητο στην Ελλάδα, το οποίο αποκαλύπτει πρώτο τα επόμενα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, στο newsauto.gr


ΑΠΟ  http://www.newsauto.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: