ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Στο στόχαστρο κινεζικών Funds η ανάπτυξη υδατοδρομίων και υδροπλάνων στην Ελλάδα

31/01/2016

 

 

Η κινεζική αντιπροσωπεία είχε σειρά επαφών τόσο με στελέχη της κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης, όσο και με έλληνες επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των αερομεταφορών, της τεχνικής υποστήριξης αεροσκαφών και στις κατασκευές

Θετικά αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να επενδύσουν στην Ελλάδα, υψηλόβαθμα στελέχη κινεζικών funds που βρέθηκαν στη χώρα μας από τις 24 έως και τις 27 Ιανουαρίου, αξιολογώντας ως «ικανοποιητικές»  τις συνθήκες που επικρατούν στους τομείς των αερομεταφορών και του τουρισμού, προκειμένου, σε συνεργασία και με έλληνες επιχειρηματίες, να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη υδατοδρομίων και υδροπλάνων στη χώρα μας.

Τα εν λόγω στελέχη, επισκέφθηκαν την Αθήνα εκπροσωπώντας ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες της Κίνας, όπως η Seawings Aircraft (Jiangsu), Wuxi Industrial Development Group, Wuxi Communications Industry Group και Aviador Holdings, κατόπιν σχετικής πρόσκλησης του κ. Φώτη Χατζηανδρώνη, αποκλειστικού αντιπροσώπου του καινούργιου υδροπλάνου Dornier Seastar για την περιοχή της Μεσογείου και διευθύνοντα συμβούλου της εταιρίας Chatziandronis Aerospace & Touristic Seaplanes & Seaports. Η κινεζική αντιπροσωπεία είχε σειρά επαφών τόσο με στελέχη της κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης, όσο και με έλληνες επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των αερομεταφορών, της τεχνικής υποστήριξης αεροσκαφών και στις κατασκευές.
 

Πιο συγκεκριμένα, η κινεζική αντιπροσωπεία, στην οποία συμμετείχε επίσης και ο κ. Conrado Dornier, Founder & CEO της κατασκευάστριας εταιρείας υδροπλάνων Dornier Seawings, συναντήθηκε με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Στέργιο Πιτσιόρλα, τον υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη, τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Θοδωρή Δρίτσα, την Αν. Υπουργό Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, τον υφυπουργό Επικρατείας Τέρενς Κουίκ, τον υφυπουργό Υποδομών Παναγιώτη Σγουρίδη, με εκπροσώπους του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθώς και με την τομεάρχη Παραγωγής και Εμπορίου της Ν.Δ Όλγα Κεφαλογιάννη. Παράλληλα και στο πλαίσιο των επαφών της με έλληνες επιχειρηματίες, η κινεζική αντιπροσωπεία επισκέφθηκε και τις εγκαταστάσεις εταιρείας που παρέχει τεχνική υποστήριξη σε αεροπορικά μέσα στα Μέγαρα, προκειμένου να διαπιστώσει τις δυνατότητες και την τεχνογνωσία που υπάρχει ως προς τη συντήρηση πτητικών μέσων όπως είναι τα υδροπλάνα. Ταυτόχρονα έγιναν και οι πρώτες επαφές σχετικά με τη δημιουργία σχολής εκπαίδευσης πιλότων και μηχανικών. Στόχος του κ. Χατζηανδρώνη είναι να δημιουργήσει σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρία Dornier Seawings και περεταίρω υφιστάμενες ελληνικές εταιρίες ένα Center of Exelence και Maintenance, Training και Logistics Center στην Ελλάδα, που θα παρέχει σχετικές υπηρεσίες σε όλες τις χώρες της Μεσογείου, καθώς επίσης και Full Technical Logistical Support για ιδιωτικές επιχειρήσεις και Δημόσιο.
Σε ότι αφορά τις συναντήσεις με τους έλληνες κυβερνητικούς και πολιτικούς αξιωματούχους, οι εκπρόσωποι των κινεζικών funds εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχουν προωθηθεί προς ψήφιση στην Βουλή κατά τα 3 τελευταία χρόνια σε ότι αφορά την ανάπτυξη υδατοδρομίων και υδροπλάνων, αλλά και για την υποστήριξη που διατύπωσαν άπαντες οι συνομιλητές τους, ως προς την αναγκαιότητα να προχωρήσουν άμεσα όλες οι απαραίτητες διαδικασίες, προκειμένου, μέσα στο 2016, να δρομολογηθούν τα πρώτα υδροπλάνα στη χώρα μας. Όπως προέκυψε με βάση τη σχετική ενημέρωση, μέσα στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι εντός των επόμενων μηνών να έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των υδατοδρομίων Παξών (είναι ζήτημα ημερών), Πατρών, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Λευκάδας, με στόχο τη δημιουργία του πρώτου δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηανδρώνη, οι προοπτικές που ανοίγονται στους τομείς των αερομεταφορών και του τουρισμού, από τη δημιουργία υδατοδρομίων και τη δρομολόγηση υδροπλάνων στην περιφέρεια αλλά και στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως είναι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, είναι τεράστιες, δεδομένης της βοήθειας που θα προσφέρουν:

- Στην επιπλέον ανάπτυξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
- Στην επέκταση του δικτύου πτήσεων μεταξύ ξενοδοχειακών μονάδων\Ressorts και υδατοδρομίων, αλλά και με τα αεροδρόμια της ξηράς, λόγου του αμφίβιου χαρακτήρα των υδροπλάνων.
- Στην βελτίωση της συνδεσιμότητας τον νησιών τόσο μεταξύ τους όσο και με την ηπειρωτική χώρα.
- Στην τόνωση των εσόδων για τα δημόσια ταμεία.
- Στην αύξηση των θέσεων απασχόλησης για τους πολίτες και τις τοπικές κοινωνίες. 

«Η επόμενη κίνησή μας θα είναι να πάμε εμείς στην Κίνα, εκτιμούμε σε περίπου 4 με 5 μήνες, έχοντας συγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια και πλάνα, προκειμένου να συζητήσουμε και να δούμε πιο διεξοδικά τους τομείς αλλά και τους όρους συνεργασίας μας με τα κινεζικά funds. Ωστόσο, για να προχωρήσουν οι όποιες συνέργιες υπάρξουν, θα πρέπει μέσα στα επόμενα 1 έως 3 χρόνια το δημόσιο να τρέξει τις διαδικασίες αδειοδότησης όσο το δυνατόν περισσότερων υδατοδρομίων ανά την επικράτεια. Εάν μπορούσαμε να λειτουργήσουμε 50 με 80 υδατοδρόμια στη νησιωτική, αλλά και την ηπειρωτική χώρα, τότε θα υπήρχε η δυνατότητα, σταδιακά, να δρομολογηθούν μέχρι και 35 υδροπλάνα, προκειμένου να καλύψουν τη σχετική ζήτηση» επισημαίνει ο κ Χατζηανδρώνης ο οποίος εκτός από αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Dornier, είναι και εκ των βασικών μετόχων της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια». «Το υδροπλάνο εξάλλου εκτός από τον τουρισμό και τις αερομεταφορές, - τακτικά δρομολόγια, περιηγητικές και πτήσεις charter - είναι επίσης σε θέση να αναλάβει την εκτέλεση και ειδικών αποστολών, όπως είναι οι νοσοκομειακές πτήσεις, η μεταφορά φορτίων και οι πτήσεις έρευνας\διάσωσης, παρακολούθησης πυρκαγιών, ελέγχου συνόρων και η αντιμετώπιση έκτατων περιβαλοντικών καταστάσεων» καταλήγει ο κ. Χατζηανδρώνης.

Στα παραπάνω πλαίσια εντάσσεται άλλωστε και η επίσκεψη που πραγματοποίησε η κινεζική αντιπροσωπεία στην Κέρκυρα, όπου και έκανε αυτοψία στο μοναδικό, επί του παρόντος, αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο της χώρας μας, ενώ είχε και σειρά συναντήσεων με τοπικούς αξιωματούχους, αλλά και με τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας Σπύρο Στεφανίδη. Να επισημάνουμε πως τα συγκεκριμένα Funds, ανήκουν στο κινεζικό δημόσιο και δραστηριοποιούνται γενικά στον τομέα των οδικών μεταφορών, της βιομηχανίας και των logistics, ενώ τα τελευταία 2 χρόνια μπήκαν και στον τομέα των αερομεταφορών.


ΑΠΟ http://www.protothema.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: