ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη, 16 Δεκεμβρίου 2014

Με διαδρομές προς Καλαμάτα, Πύλο και Καρδαμύλη: Βάση υδροπλάνων για Ιόνιο η Κυλλήνη

Η Κυλλήνη είναι η επιλογή της εταιρείας «Υδροπλάνα Ελλάδας»  (Hellenic Seaplanes) για τη δημιουργία υδατοδρομίου και τεχνικής βάσης προκειμένου να λειτουργήσει το δίκτυο που θα εξυπηρετεί με υδροπλάνα τη Δυτική Ελλάδα και το Ιόνιο. Σύμφωνα με το σχέδιο της εταιρείας, ένα από τα δρομολόγια θα είναι η σύνδεση με Πύλο, Καλαμάτα και Καρδαμύλη και στη συνέχεια με ανταπόκριση Κρήτη.
Για την υλοποίηση του σχεδίου βρέθηκε πριν από λίγες ημέρες στην Κυλλήνη ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ν. Χαραλάμπους, ο οποίος σε συνεργασία με τοπικούς παράγοντες και τους εκπροσώπους του Λιμενικού Ταμείου εξέτασαν τις δυνατότητες και τους τρόπους με τους
οποίους μπορεί να δημιουργηθεί η τεχνική βάση.
Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα "Πατρίς" ο κ. Χαραλάμπους ανέφερε: «Ο στόχος μας και ο σκοπός μας είναι να αναπτύξουμε υδατοδρόμια εδώ στην Κυλλήνη και μια τεχνική βάση όπου θα μπορέσουμε να έχουμε δραστηριότητα πέραν των δρομολογίων, αλλά και εγκαταστάσεων για maintain των αεροσκαφών. Να δημιουργήσουμε μια μονάδα η οποία θα μπορέσει να εξυπηρετήσει τα αεροσκάφη τα δικά μας και άλλων εταιρειών. Σαφώς να δημιουργήσει μια βάση όπου θα μπορέσουν πάρα πολλές εταιρείες να αναπτύξουν δραστηριότητα τόσο στην Πελοπόννησο όσο και στο Ιόνιο. Ενα υδατοδρόμιο είναι ανοικτό για όλες τις εταιρείες, όχι μόνο για τη δική μας. Οπότε, από τη στιγμή που θα λειτουργεί ένα υδατοδρόμιο στην Κυλλήνη μπορεί να εξυπηρετήσει όλες τις εταιρείες που διαθέτουν υδροπλάνα. Εχουμε ήδη ξεκινήσει μια τεχνική βάση στη Χαλκίδα από την μεριά του Αιγαίου και θέλουμε και μια τεχνική βάση από την πλευρά του Ιονίου. Εχουμε επιλέξει το χώρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κυλλήνης, είχαμε κάνει μελέτη για τους χώρους αν είναι βιώσιμο, αν είναι εφικτό αυτό στην Κυλλήνη και καταλήξαμε ότι είναι ικανοποιητικό το σημείο για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε όχι μόνο υδατοδρόμιο αλλά για την τεχνική βάση, ώστε να γίνει κέντρο ενδιαφέροντος η Κυλλήνη που θα δημιουργήσει περισσότερες θέσεις εργασίας».
Ειδικότερα για τη λειτουργία του δικτύου ανέφερε: «Τα δρομολόγιά μας θα είναι Πελοπόννησος, Ιόνιο, Ηπειρωτική Ελλάδα μέσω των λιμνών, Πάτρα και κατ’ επέκταση η διασύνδεση μεταξύ διαφόρων προορισμών προς την Ηπειρωτική και τη Νησιωτική Ελλάδα. Αυτό που έχουμε στόχο είναι να αναπτύξουμε διαδρομές όχι ανταγωνιστικές με τις υφιστάμενες αεροπορικές εταιρείες, έτσι ώστε να δοθεί και η ευκαιρία σε προορισμούς που είναι λίγο πίσω στη διασύνδεσή τους με άλλα μέρη. Θα μπορούμε, για παράδειγμα, από την Κυλλήνη να πάμε σε όλο το Ιόνιο, μετά πιο κάτω προς την Πύλο, την Καλαμάτα, την Καρδαμύλη και μετά από εκεί από πέρα με ανταπόκριση στην Κρήτη. Το ίδιο από την Κυλλήνη μπορούμε να πάμε στην Πάτρα, στην Ιτέα, στο Μεσολόγγι και από εκεί και πέρα με ανταπόκριση να προχωρήσει προς την πλευρά του Αιγαίου».
Τέλος, σε ότι αφορά στις προϋποθέσεις αδειοδότησης του λιμανιού της Κυλλήνης ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους είπε: «Ενα λιμάνι, επειδή αναπτύσσουμε υδατοδρόμια σε λιμάνια, εάν έχει περιβαλλοντική μελέτη βοηθά πολύ στην συνολική αδειοδότηση. Υπάρχουν πάρα πολλά λιμάνια που δεν έχουν περιβαλλοντική μελέτη. Οπότε αναγκαστικά αν δεν υπάρχει περιβαλλοντική μελέτη θα πρέπει να πρώτα να πάρουμε περιβαλλοντική αδειοδότηση και μετά να μπούμε στην αδειοδότηση λειτουργίας. Με λίγα λόγια, κάθε λιμάνι είναι και μια ξεχωριστή περίπτωση. Υπάρχουν λιμάνια που είναι ήδη αδειοδοτημένα, υπάρχουν λιμάνια που δεν έχουμε συντελεστή δόμησης και δεν μπορούμε να βάλουμε ούτε έναν οικίσκο για να γίνει ο έλεγχος των επιβατών. Από εκεί και πέρα για μας είτε δύσκολα, είτε εύκολα θα προχωρήσουμε με το πλάνο που έχουμε κάνει, να φτάσουμε μέχρι το 2016 τα 100 υδατοδρόμια και από εκεί και πέρα θα δούμε πώς θα ανοιχτεί και η αγορά. Πιστεύω ότι θα γίνει η Ελλάδα η Μέκκα των υδροπλάνων, οι Μαλδίβες της Ευρώπης».

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr
  Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/item/50583-me-diadromes-pros-kalamata-pylo-kardamyli-ydroplana

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πέντε ελληνικά νησιά στην «πράσινη» λίστα της TUI από τις 17 Μαΐου

Γιάννης Πολίτης . 11/05/2021, 18:53 ...