ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2014

Οι Έλληνες που έβαλαν τα ταξί της Βραζιλίας σε τάξη

Πως πάει κάποιος σήμερα γρήγορα με σιγουριά και ασφάλεια στον τελικό του Μαρακανά; Το πιθανότερο με την υπηρεσία του Taxibeat που εδώ και δύο χρόνια έχει επεκταθεί (και) στην Βραζιλία
Το Taxibeat η υπηρεσία που ήρθε για να αποκαταστήσει τις σχέσεις αρκετών συμπολιτών μας με την “κίτρινη φυλή” ταξιδεύει εδώ και τρία χρόνια και εκτός ελληνικών συνόρων.
Ο Νίκος Δρανδάκης η ψυχή της εφαρμογής, μιλάει με αφορμή την ολοκλήρωση του μουντιάλ για την
πρώτη μεγάλη επέκταση, αυτή στην Βραζιλία.
“Ένα χρόνο μετά την παρουσία μας στην Ελλάδα και έχοντας δει ότι αυτό που είχαμε κάνει είχε αποδοχή από τους επιβάτες, αρχίσαμε να σκεφτόμαστε που θα μπορούσαμε να εξάγουμε την ιδέα του Taxibeat στο εξωτερικό. Βάζοντας κάτω τα πράγματα είδαμε ότι η προσπάθεια θα είχε επιτυχία εάν πηγαίναμε σε μία χώρα που είχε αντίστοιχα προβλήματα με αυτά της Ελλάδας στον τομέα της εξυπηρέτησης από τα ταξί, δηλαδή της ποιότητας. Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι το πως θα βρεις ταξί -τρόποι υπήρχαν αρκετοί και σήμερα ακόμη περισσότεροι – αλλά το πως αναβαθμίζεις την ποιότητα της υπηρεσίας (π.χ. με αξιολογήσεις). Έτσι σκεφτήκαμε ότι η Λατινική Αμερική έχει περισσότερες και πολύ μεγαλύτερες αγορές από ότι στην Ευρώπη. Εάν προσθέσουμε την χαμηλή ποιότητα εξυπηρέτησης που κυριαρχεί στην περιοχή παράλληλα με κάποια θέματα ασφάλειας η περιοχή είχε όλα αυτά τα στοιχεία που έδειχναν ότι το ρίσκο ήταν πολύ χαμηλότερο. Στα θετικά ήταν επίσης ότι βρέθηκαν άμεσα και οι συνεργάτες οι οποίοι θα σε έβαζαν στην αγορά πιο άμεσα και με μεγαλύτερη ασφάλεια, πρόκειται μάλιστα για δύο ομογενείς που ζουν στην Βραζιλία, ο Φοίβος Πανταζής και ο Αντώνης Καψάλης”.

Η Taxibeat Brazil έχει ήδη παρουσία στο Ρίο ντε Τζανέιρο και στο Σάο Πάολο όπου συνεργάζεται με 18.000 ταξί και στις δύο πόλεις από το σύνολο των 55.000 ταξί που τις εξυπηρετούν. Σύμφωνα με τον Νίκο Δρανδάκη και στην δύο πόλεις η εφαρμογή του taxibeat είναι η δεύτερη μεγαλύτερη, σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά με τουλάχιστον οκτώ παίκτες, επιτυγχάνοντας κάθε μήνα στα δύο χρόνια παρουσίας της να αυξάνει τόσο τον αριθμό των επιβιβάσεων όσο και των χρηστών.
Ο Νίκος βρίσκει τις δύο αγορές εντελώς διαφορετικές από επιχειρηματικής πλευράς. Από την μία η Ελλάδα όπου ουσιαστικά υπάρχουν δύο παίκτες με την Taxibeat να έχει ξεχωρίσει από την πρώτη στιγμή και από την άλλη η Βραζιλία όπου ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός, υπάρχουν σημαντικά κεφάλαια που έχουν επενδυθεί και ένα επιβατικό κοινό που έχει αγκαλιάσει τα mobile taxi services. Χαρακτηριστικό το ανταγωνισμού είναι ότι υπάρχουν οδηγοί ταξί που συνεργάζονται ακόμη και επτά διαφορετικές mobile εφαρμογές. Σε ότι αφορά τους ταξιτζήδες ο Νίκος δεν βρίσκει πολλές διαφορές ανάμεσα στους Έλληνες και στους Βραζιλιάνους επαγγελματίες οδηγούς, “είναι ίδιοι και στα καλά τους και στα άσχημα τους”. Φυσικά υπάρχει ένα έξτρα ενδιαφέρον να δείτε ποιος και γιατί είναι ο οδηγός που συγκεντρώνει τις υψηλότερες βαθμολογίες στο app της taxibeat στην Βραζιλία εδώ.
Το Taxibeat, το οποίο ήδη μετά την Ελλάδα και την Βραζιλία έχει επεκταθεί στο Μεξικό και το Περού, σύμφωνα με τον Νίκο Δρανδράκη θα επεκταθεί μέχρι το τέλος του χρόνου σε μία ακόμη εξωτερικού με αρκετές πιθανότητες να συγκεντρώνει αυτή της Τουρκίας (σ.σ. όποιοι έχουν επιβιβαστεί σε ταξί της γείτονος θα καταλάβουν γιατί) όπου η ελληνική εταιρεία έχει ήδη στελεχώσει γραφείο.

Πως η Taxibeat βρέθηκε ένα βήμα πριν το λουκέτο
Η Taxibeat έσβησε πριν από λίγες ημέρες το τρίτο κεράκι της. Αυτό που είναι σχετικά άγνωστο είναι ότι η εταιρεία βρέθηκε πολύ κοντά στο λουκέτο και μάλιστα όταν βρισκόταν ακόμη στα πρώτα της βήματα. Ο Νίκος μοιράζεται με το WE του News247 εκείνες τις ημέρες: “Λίγους μετά το λανσάρισμα της εφαρμογής, ξεκίνησε η μεγάλη απεργία των ταξί (σ.σ. ήταν η εποχή που οι οδηγοί των ταξί πέρα από την απεργία είχαν αποκλείσει το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος και το λιμάνι του Πειραιά με τα αυτοκίνητα τους). Για εμάς ήταν ότι χειρότερο μπορούσε να συμβεί καθώς με βάση το business plan που είχαμε κάνει αναμέναμε να έχουμε έσοδα εκείνους τους μήνες που ήταν κρίσιμα για την βιωσιμότητα μας. Ήμασταν οριακά και πραγματικά είχαμε αρχίσει να συζητάμε μεταξύ μας ότι ίσως ήταν καλύτερο να αναστείλουμε την λειτουργία της Taxibeat. Με την λήξη της απεργίας άρχισαν να έρχονται πάλι έσοδα και όλα τα υπόλοιπα είναι ιστορία”.

ΑΠΟ http://news247.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ελεύθερη είσοδος την ερχόμενη Τρίτη στο Μουσείο Ακρόπολης

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR 15/05/2021  09:14 Το Μουσείο Ακρόπολης συμμετέχει στον ψηφιακό εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων που διοργανώνετα...