Τελευταία
πληροφορία αυτή που δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας
"Το Βήμα". Σύμφωνα με αυτή οι οργανωμένοι φίλοι του σιδηρόδρομου
ανακάλυψαν ότι έχει κάνει φτερά ολόκληρο τμήμα της γραμμής μήκους 100
μέτρων, στο ύψος των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Οπως καταγγέλλεται, σε
άγνωστο χρόνο ξηλώθηκαν και ράγες αλλά και στρωτήρες, με τη χρήση
επαγγελματικών μεθόδων και σε τμήμα το οποίο δεν ήταν ορατό από το
δρόμο.
Πριν από λίγο καιρό είχε εντοπιστεί κλοπή γραμμής μήκους 200 μέτρων στο ανακαινισμένο τμήμα της γραμμής εντός των ορίων της Κορινθίας, ενώ έχουν καταγγελθεί απανωτές κλοπές εξοπλισμού και υλικών από χώρους του ΟΣΕ, λεηλασία των πανάκριβων αυτόματων συστημάτων φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων, βανδαλισμοί σιδηροδρομικών σταθμών, καθώς και η κλοπή ολόκληρων ντιζελομηχανών και βαγονιών από την περιοχή Καβάσιλα Ηλείας. Αθροιζόμενα αυτά δεν συνιστούν απλώς κλοπές, αλλά προδιαγράφουν μια πορεία διάλυσης του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς η Πολιτεία εμφανίζεται ουσιαστικά ανίκανη αλλά και απρόθυμη να το προστατεύσει.
Από αυτή τη γενική εικόνα φυσικά δεν εξαιρείται η Μεσσηνία - και ως πλέον χαρακτηριστική περίπτωση θα μπορούσε να αναφερθεί η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο σιδηροδρομικός σταθμός Καλαμάτας. Ισως δεν μπορεί να εκφραστεί ούτε με τη λέξη "άθλια" - και το γεγονός ότι βρίσκεται στην καρδιά της πόλης είναι ενδεικτικό της απουσίας ενδιαφέροντος τόσο από τον ΟΣΕ όσο και από το δήμο. Από τον ΟΣΕ δεν περιμέναμε και τίποτε περισσότερο, καθώς κινείται στη λογική του γενικού ξεπουλήματος και όχι μόνον δεν δαπανά ούτε ένα ευρώ για να συντηρήσει την περιουσία του, αλλά είναι έτοιμος να την εκποιήσει. Ενας χώρος που θα έπρεπε να αποτελεί μνημείο για τη νεότερη ιστορία της πόλης, που συνδέθηκε με μεγάλα έργα υποδομών και συνακόλουθες αλλαγές στην οικονομία και την κοινωνία, έχει μεταβληθεί σε θλιβερό απομεινάρι του παρελθόντος.
Τα όσα προαναφέρθηκαν αποτελούν την άλλη πλευρά των προβλημάτων τα οποία δημιούργησε το λουκέτο στη γραμμή και δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο κάθε ιδέα, σκέψη ή προσπάθεια επαναλειτουργίας με οποιαδήποτε μορφή. Η χρήση για τουριστικούς σκοπούς αποδείχτηκε ότι θα μπορούσε να αποτελέσει μια αποτελεσματική κίνηση υπό προϋποθέσεις, και το γεγονός ότι η ιστορία αυτή σταμάτησε ξαφνικά δεν μπορεί παρά να δημιουργεί προβληματισμούς. Το βέβαιο είναι όμως ότι ακόμη και αυτή η δραστηριότητα, εφόσον συνεχιστεί, απαιτεί σίγουρα... γραμμές, ασφάλεια στη μετακίνηση και σταθμούς υποστήριξης των τελικών και ενδιάμεσων δραστηριοτήτων. Ελάχιστες προϋποθέσεις οι οποίες δεν μπορούν να υπάρξουν αν συνεχιστεί η σημερινή αντιμετώπιση από την πλευρά της Πολιτείας και του ΟΣΕ.
Η φθορά σε όλα τα επίπεδα είναι ραγδαία και χρειάζονται αποφασιστικά μέτρα για να σταματήσει. Και αν ο ΟΣΕ δεν ενδιαφέρεται, θα πρέπει να ενδιαφερθούν πρωτίστως οι δήμοι στην περιφέρεια των οποίων υπάρχουν σιδηροδρομικές υποδομές. Να προτείνουν και να απαιτήσουν μέτρα διαφύλαξης και πραγματικής αξιοποίησης της περιουσίας, προς όφελος των πολιτών.
Ηλίας Μπιτσάνης
http://www.eleftheriaonline.gr
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/stiles-sxolia/kalimera-kyrie-dimarxe/item/34437-treno-klopes-ypodomes
Πριν από λίγο καιρό είχε εντοπιστεί κλοπή γραμμής μήκους 200 μέτρων στο ανακαινισμένο τμήμα της γραμμής εντός των ορίων της Κορινθίας, ενώ έχουν καταγγελθεί απανωτές κλοπές εξοπλισμού και υλικών από χώρους του ΟΣΕ, λεηλασία των πανάκριβων αυτόματων συστημάτων φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων, βανδαλισμοί σιδηροδρομικών σταθμών, καθώς και η κλοπή ολόκληρων ντιζελομηχανών και βαγονιών από την περιοχή Καβάσιλα Ηλείας. Αθροιζόμενα αυτά δεν συνιστούν απλώς κλοπές, αλλά προδιαγράφουν μια πορεία διάλυσης του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς η Πολιτεία εμφανίζεται ουσιαστικά ανίκανη αλλά και απρόθυμη να το προστατεύσει.
Από αυτή τη γενική εικόνα φυσικά δεν εξαιρείται η Μεσσηνία - και ως πλέον χαρακτηριστική περίπτωση θα μπορούσε να αναφερθεί η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο σιδηροδρομικός σταθμός Καλαμάτας. Ισως δεν μπορεί να εκφραστεί ούτε με τη λέξη "άθλια" - και το γεγονός ότι βρίσκεται στην καρδιά της πόλης είναι ενδεικτικό της απουσίας ενδιαφέροντος τόσο από τον ΟΣΕ όσο και από το δήμο. Από τον ΟΣΕ δεν περιμέναμε και τίποτε περισσότερο, καθώς κινείται στη λογική του γενικού ξεπουλήματος και όχι μόνον δεν δαπανά ούτε ένα ευρώ για να συντηρήσει την περιουσία του, αλλά είναι έτοιμος να την εκποιήσει. Ενας χώρος που θα έπρεπε να αποτελεί μνημείο για τη νεότερη ιστορία της πόλης, που συνδέθηκε με μεγάλα έργα υποδομών και συνακόλουθες αλλαγές στην οικονομία και την κοινωνία, έχει μεταβληθεί σε θλιβερό απομεινάρι του παρελθόντος.
Τα όσα προαναφέρθηκαν αποτελούν την άλλη πλευρά των προβλημάτων τα οποία δημιούργησε το λουκέτο στη γραμμή και δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο κάθε ιδέα, σκέψη ή προσπάθεια επαναλειτουργίας με οποιαδήποτε μορφή. Η χρήση για τουριστικούς σκοπούς αποδείχτηκε ότι θα μπορούσε να αποτελέσει μια αποτελεσματική κίνηση υπό προϋποθέσεις, και το γεγονός ότι η ιστορία αυτή σταμάτησε ξαφνικά δεν μπορεί παρά να δημιουργεί προβληματισμούς. Το βέβαιο είναι όμως ότι ακόμη και αυτή η δραστηριότητα, εφόσον συνεχιστεί, απαιτεί σίγουρα... γραμμές, ασφάλεια στη μετακίνηση και σταθμούς υποστήριξης των τελικών και ενδιάμεσων δραστηριοτήτων. Ελάχιστες προϋποθέσεις οι οποίες δεν μπορούν να υπάρξουν αν συνεχιστεί η σημερινή αντιμετώπιση από την πλευρά της Πολιτείας και του ΟΣΕ.
Η φθορά σε όλα τα επίπεδα είναι ραγδαία και χρειάζονται αποφασιστικά μέτρα για να σταματήσει. Και αν ο ΟΣΕ δεν ενδιαφέρεται, θα πρέπει να ενδιαφερθούν πρωτίστως οι δήμοι στην περιφέρεια των οποίων υπάρχουν σιδηροδρομικές υποδομές. Να προτείνουν και να απαιτήσουν μέτρα διαφύλαξης και πραγματικής αξιοποίησης της περιουσίας, προς όφελος των πολιτών.
Ηλίας Μπιτσάνης
http://www.eleftheriaonline.gr
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/stiles-sxolia/kalimera-kyrie-dimarxe/item/34437-treno-klopes-ypodomes
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου