ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

Τα μικρά θαύματα της Ελλάδας στη Βαρκελώνη

 Εργαζόμενοι στο τέλος της προετοιμασίας για το Mobile World Congress, τη σημαντικότερη διεθνή εκδήλωση για τις ψηφιακές επικοινωνίες, που θα λάβει χώρα στη Βαρκελώνη 24-27 Φεβρουαρίου
Ετοιμες για «απόβαση» στην παγκόσμια έκθεση της κινητής τηλεφωνίας της Βαρκελώνης είναι οι εταιρείες κινητών εφαρμογών της Ελλάδας, που απαρτίζουν έναν από τους πλέον εξωστρεφείς και καινοτόμους τομείς της οικονομίας. Σαράντα επιχειρήσεις, start-ups και ερευνητικοί φορείς θα συμμετάσχουν στο εθνικό περίπτερο, το οποίο διοργανώνεται από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ) με την υποστήριξη του υπουργείου Υποδομών και του Invest in Greece και εφέτος θα είναι μεγαλύτερο και σε καλύτερο σημείο της Fira της Βαρκελώνης.
Οπως αναφέρει στο «Βήμα» ο συντονιστής της αποστολής και συνιδρυτής της Cytech κ. Βαγγέλης Αντωνιάδης, γίνεται ένα ακόμη βήμα για να τοποθετηθεί η Ελλάδα στον τεχνολογικό χάρτη με στόχο να μην ταυτίζεται μόνο με τον τουρισμό, τον ήλιο και τη θάλασσα, αλλά και με τα δημιουργικά μυαλά και την καινοτομία. Η εφετινή παρουσία, όπως λέει, είναι πολύ πιο ώριμη σε σχέση με πέρυσι, αφού έχουν προηγηθεί επαφές με διεθνείς επιχειρήσεις, αλλά και δράσεις στο Διαδίκτυο. Μάλιστα, η ελληνική αποστολή θα στήσει και ιντερνετικό ραδιόφωνο, το οποίο έχει προσελκύσει διεθνή επιχειρηματικά ονόματα από τον χώρο της τεχνολογίας.

Κυνηγώντας τις αναδυόμενες αγορές

Οπως σημειώνει ο κ. Αντωνιάδης, η συμμετοχή στο περυσινό Mobile World Congress βοήθησε πολύ τις εταιρείες, αφού ήρθαν σε επαφή με διεθνείς επιχειρήσεις, πήραν ιδέες, βελτίωσαν τα προϊόντα τους και έκλεισαν συμφωνίες. Σύμφωνα με τον συντονιστή της αποστολής, εφέτος οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν εστιάσει έντονα σε αναδυόμενες αγορές, όπως η Αφρική και η Λατινική Αμερική, όπου τα κινητά δίκτυα γνωρίζουν κοσμογονία και βγάζουν εκατομμύρια ανθρώπους από την τεχνολογική απομόνωση, δημιουργώντας έτσι μεγάλες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Ηδη μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες κινητών εφαρμογών, όπως η ATC και η Upstream, έχουν παρουσία εκεί.
H Cytech είναι μία χαρακτηριστική περίπτωση μικρομεσαίας εταιρείας, που λειτουργεί από την Ελλάδα αλλά εξάγει προϊόντα και υπηρεσίες στο εξωτερικό. Οπως λέει ο κ. Αντωνιάδης, η εταιρεία, η οποία εδρεύει στο Ηράκλειο και απασχολεί 10 άτομα, παρέχει τεχνολογίες σε Αφρική και Λατινική Αμερική και περίπου το 40% του τζίρου παράγεται εκτός Ελλάδας.
Μία άλλη περίπτωση ελληνικής μικρομεσαίας τεχνολογικής εταιρείας με διεθνείς δραστηριότητες είναι η HOTECH, η οποία απασχολεί 25 άτομα και - μεταξύ άλλων - παράγει συστήματα NFC, δηλαδή ανέπαφων συναλλαγών, αποτελώντας μάλιστα έναν από τους υπεργολάβους για τα συστήματα NFC του ίδιου του Mobile World Congress. Οπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Δημήτρης Γαλερίδης, η HOTECH παράγει περισσότερο από το 30% του τζίρου της στο εξωτερικό και προσθέτει ότι το «ατού» των ελληνικών εταιρειών είναι η υπεροχή τους στην επιχειρηματική συνεννόηση με τον δυτικό κόσμο.
Οπως λέει, πάρα πολλές μεγάλες επιχειρήσεις έχουν χάσει λεφτά συνεργαζόμενες με ασιατικές εταιρείες, οι οποίες ναι μεν έχουν προβάδισμα στο κόστος, όμως δεν τα καταφέρνουν στην επικοινωνία με τη Δύση. Ωστόσο αυτό δεν αρκεί. «Πρέπει να βάλεις στο μείγμα σου μία καινοτομία, διότι στα mainstream προϊόντα ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Πρέπει να έχεις κάτι που να ξεχωρίζει» λέει.
«Είναι δύσκολο να καινοτομήσεις. Εμείς τα καταφέρνουμε καλύτερα σε ένα δύσκολο περιβάλλον. Η κρίση μάς ανάγκασε, αφού, όταν μειώθηκε ο τζίρος στην Ελλάδα, πιστεύαμε ότι για να κρατηθεί η ομάδα μας άθικτη, έπρεπε να επενδύσουμε σε νέα πράγματα. Ηταν η ανάγκη που μας ώθησε να βγούμε έξω και να επενδύσουμε σε νέες τεχνολογίες» εξηγεί ο κ. Γαλερίδης.

Καταλυτική η εμπειρία της έκθεσης

Μία ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι και η Regate, η οποία παράγει συστήματα αυτοματοποίησης πωλήσεων και field service. Πρόκειται για λύσεις που διευκολύνουν τη δουλειά των ανθρώπων που δουλεύουν εκτός γραφείου, καθώς μηχανογραφούν διαδικασίες, μεταφέρουν στο κινητό το εταιρικό περιβάλλον και μετατρέπουν το smartphone σε φύλακα-άγγελο των χρηστών της υπηρεσίας. Ο διευθύνων σύμβουλος της Regate κ. Γιώργος Μαρκατάτος εξηγεί στο «Βήμα» ότι η εμπειρία από το MWC του 2013 ήταν καταλυτική στο να βελτιωθούν τα προϊόντα της εταιρείας προκειμένου να έρθουν πιο κοντά στη διεθνή ζήτηση.
Ηδη η Regate κάνει πωλήσεις στη Ρουμανία και στην Κύπρο, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις και με εταιρείες της Ιορδανίας. Αλλωστε πρόκειται για μικρή επιχείρηση, που απασχολεί εννέα άτομα (συμμετέχει στο μετοχικό της κεφάλαιο ο όμιλος Θεοδώρου), και δεν μπορεί να υποστηρίξει παράλληλα πολλές χώρες, εξηγεί ο κ. Μαρκατάτος και σημειώνει ότι το 2014 η συμμετοχή των εξαγωγών στον τζίρο της εταιρείας θα φτάσει στο 15%.
Σύμφωνα με τον κ. Μαρκατάτο, οι μικρές ελληνικές επιχειρήσεις, που έχουν καινοτόμα προϊόντα να δείξουν, πρέπει να αναζητήσουν διεθνείς συνεργάτες οι οποίοι να έχουν αντίστοιχα μεγέθη.

Δημοσιεύτηκε στο Helios Plus στις 21 Φεβρουαρίου 2014

ΑΠΟ http://www.tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: