ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Η ισχύς εν τη ενώσει. GM και Honda συνεργάζονται στην τεχνολογία Κυψελών Καυσίμου

Η General Motors (GM) και η Honda (HMC) ανακοίνωσαν σήμερα μία μακροπρόθεσμη, οριστική βασική συμφωνία για την κοινή εξέλιξη της επόμενης γενιάς του συστήματος κυψελών καυσίμου και τεχνολογιών αποθήκευσης υδρογόνου, με χρονικό πλαίσιο το 2020. Η επιτυχία της συνεργασίας θα βασιστεί στην ανταλλαγή τεχνογνωσιών, στις οικονομίες κλίμακας και σε στρατηγικές χρήσης κοινών πόρων.

Η GM και η Honda σχεδιάζουν να συνεργαστούν με τα ενδιαφερόμενα μέρη για την περαιτέρω εξέλιξη της υποδομής ανεφοδιασμού, που είναι κρίσιμη σε ό,τι αφορά τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και την ευρύτερη αποδοχή των οχημάτων κυψελών καυσίμου.
Η GM και η Honda θεωρούνται ηγέτες στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Σύμφωνα με το Clean Energy Patent Growth Index (Δείκτης Ανάπτυξης Πατεντών Καθαρής Ενέργειας), η GM και η Honda κατατάσσονται στις No. 1 και No. 2 θέσεις αντίστοιχα, με το συνολικό αριθμό πατεντών κυψελών καυσίμου που έχουν κατατεθεί μεταξύ 2002 και 2012 να υπερβαίνει τις 1.200.
«Αυτή η συνεργασία βασίζεται στα δυνατά σημεία των Honda και GM ως πρωτοπόρων στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου» δήλωσε ο Dan Akerson, Πρόεδρος & CEO της GM. «Είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος εξέλιξης μιας σημαντικής τεχνολογίας που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της εξάρτησης από το πετρέλαιο και στην καθιέρωση της βιώσιμης μετακίνησης».
Ο Takanobu Ito, πρόεδρος & CEO της Honda Motor Co. Ltd. δήλωσε: «Από όλες τις τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών CO2, τα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου διαθέτουν ένα συγκεκριμένο πλεονέκτημα ως προς την αυτονομία και το χρόνο ανεφοδιασμού που δεν απέχει πολύ από των συμβατικών βενζινοκίνητων οχημάτων. Η Honda και η GM ανυπομονούν να επιταχύνουν τη διείσδυση στην αγορά αυτής της απόλυτα καθαρής τεχνολογίας μετακίνησης και είμαι ενθουσιασμένος με τη υπογραφή της συμφωνίας που σκοπό έχει το συνδυασμό των κορυφαίων μας τεχνολογιών κυψελών καυσίμου και τη δημιουργία ενός προηγμένου, πιο αποδοτικού και πιο προσιτού συστήματος».
Το πρόγραμμα Project Driveway της GM, που λανσαρίστηκε το 2007, έχει συγκεντρώσει σχεδόν 3 εκατομμύρια μίλια οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες από ένα στόλο 19 υδρογονοκίνητων οχημάτων, περισσότερα από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή.
Η Honda ξεκίνησε leasing του Honda FCX in 2002 και έχει κυκλοφορήσει 85 οχήματα στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία, συμπεριλαμβανομένου του διαδόχου του, FCX Clarity, που αναδείχτηκε World Green Car το 2009. Η Honda αφού παρέδωσε αυτά τα οχήματα σε πελάτες στις ΗΠΑ έχει συγκεντρώσει πολύτιμα στοιχεία ως προς τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες.
Όπως έχει ήδη ανακοινώσει, η Honda σχεδιάζει να λανσάρει το διάδοχο του FCX Clarity στην Ιαπωνία και τις ΗΠΑ το 2015, και στη συνέχεια στην Ευρώπη. Η GM θα ανακοινώσει αργότερα σχέδιά της ως προς την παραγωγή κυψελών καυσίμου.
Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου απαντά σε μερικές από τις σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η αυτοκίνηση – την εξάρτηση από το πετρέλαιο, τις εκπομπές ρύπων, την απόδοση, την αυτονομία και τους χρόνους ανεφοδιασμού. Τα οχήματα κυψελών καυσίμου μπορούν να λειτουργήσουν με ανανεώσιμο υδρογόνο από πηγές όπως ο αέρας και η βιομάζα. Μοναδική εκπομπή των οχημάτων κυψελών καυσίμου είναι οι υδρατμοί.
Επιπλέον, τα οχήματα κυψελών καυσίμου μπορούν να έχουν αυτονομία μέχρι 400 μίλια και να ανεφοδιάζονται σε τρία λεπτά, ενώ αυτή η τεχνολογία κίνησης έχει δυνατότητα εφαρμογής σε μικρά, μεσαία και μεγάλα μοντέλα.

ΑΠΟ http://news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: