Τρεις κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου της σοκολατοποιίας βρέθηκαν στον “πάτο” μια αξιολόγησης του περιβαλλοντικού αντίκτυπου των πασχαλινών αβγών με βάση την περιεκτικότητά τους σε φοινικέλαιο.
Η ΜΚΟ Rainforest Foundation UK και το βρετανικό περιοδικό Ethical Consumer αξιολόγησαν περισσότερους από 70 τύπους πασχαλινών σοκολατένιων αβγών, βαθμολογώντας τα από το ένα ως το 20, με κριτήριο τη χρήση φοινικέλαιου στην παρασκευή τους, την εφαρμογή περιβαλλοντικά φιλικών πολιτικών και τη συμμετοχή τους στον φορέα “Στρογγυλό Τραπέζι για Αειφόρο
Φοινικέλαιο” (Roundtable on Sustainable Palm Oil -RSPO).
“Ήταν η κατάλληλη ώρα να επιστήσουμε την προσοχή της κοινής γνώμης στο ζήτημα και να δείξουμε ότι υπάρχουν επιλογές με σημαντικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο” δηλώνει στο EurActiv, ο διευθυντής του Rainforest Foundation UK, Σάιμον Κάουνσελ.
Η αξιολόγηση αποτελεί απάντηση στην απειλή που θέτει για τα τα τροπικά δάση και τους ανθρώπους που εξαρτώνται από αυτά η μη βιώσιμη παραγωγή φοινικέλαιου.
Τεράστιες εκτάσεις τροπικών δασών έχουν αποψιλωθεί στην Ινδονησία, την Κεντρική Αφρική και άλλες περιοχές προκειμένου να καλλιεργηθούν φυτείες φοινικέλαιο, το οποίο χρησιμοποιείται τόσο ως βιοκαύσιμο όσο και ως πρώτη ύλη στη βιομηχανία τροφίμων.
Το Ινστιτούτο Παγκόσμιων Πόρων που εδρεύει στην πρωτεύουσα των ΗΠΑ, Ουάσιγκτον, εκτιμά ότι η Ινδονησία έχει χάσει το 40% των τροπικών δασών της από το 1950 ως το 2000 με αυξανόμενες τάσεις. Παρόλα αυτά, η κυβέρνηση έλαβε μέτρα περιορισμού της παραγωγής φοινικέλαιο μόνο στις ήδη καλλιεργήσιμες εκτάσεις.
Η ισχύουσα ευρωπαϊκή νομοθεσία επιτρέπει στις εταιρείες να αναφέρουν το φοινικέλαιο ως φυτικό έλαιο στη σήμανση των προϊόντων τους, ωστόσο οι προτεινόμενες αλλαγές στον κανονισμό θα τις αναγκάσουν να αναφέρουν το συγκεκριμένο έλαιο που χρησιμοποιούν.
—Ηθικές επιλογές
Το Πάσχα των Καθολικών πέρασε, το Ορθόδοξο Πάσχα πλησιάζει οσονούπω, τα σοκολατένια πασχαλινά αβγά είναι ένα παραδοσιακό δώρο και διάφορες ΜΚΟ ευελπιστούν να πείσουν τους καταναλωτές να κάνουν πιο “ηθικές” επιλογές.
Στην κορυφή της λίστας των “ηθικών” εταιρειών ήρθε η βρετανική εταιρεία Divine Chocolate που συνεργάζεται με τον συνεταιρισμό καλλιεργητών κακαόδεντρων Kuapa Kokoo και την Booja Booja μια ομάδα οργανικής ζαχαροπλαστικής.
Η κορυφαία εταιρεία τροφίμων στον κόσμο, η Nestlé έλαβε μια μέση βαθμολογία, δέκα.
Οι Lindt & Sprüngli, Guylian και Thorntons, τρεις δημοφιλείς μάρκες στην Ευρώπη, ήρθαν τελευταίες.
Η ΜΚΟ Rainforest Foundation UK δημιουργεί μια βάση δεδομένων για την περιεκτικότητα φοινικέλαιου στις βρετανικές σοκολάτες την οποία θα δημοσιοποιήσει στην ιστοσελίδα της μέχρι το τέλος του έτους.
Μάλιστα σχεδιάζει να επεκτείνει τη βάση δεδομένων και σε άλλα προϊόντα, όχι μόνο τρόφιμα, αλλά και καλλυντικά και φαρμακευτικά, όπου χρησιμοποιείται το φοινικέλαιο.
econews
Η ΜΚΟ Rainforest Foundation UK και το βρετανικό περιοδικό Ethical Consumer αξιολόγησαν περισσότερους από 70 τύπους πασχαλινών σοκολατένιων αβγών, βαθμολογώντας τα από το ένα ως το 20, με κριτήριο τη χρήση φοινικέλαιου στην παρασκευή τους, την εφαρμογή περιβαλλοντικά φιλικών πολιτικών και τη συμμετοχή τους στον φορέα “Στρογγυλό Τραπέζι για Αειφόρο
Φοινικέλαιο” (Roundtable on Sustainable Palm Oil -RSPO).
“Ήταν η κατάλληλη ώρα να επιστήσουμε την προσοχή της κοινής γνώμης στο ζήτημα και να δείξουμε ότι υπάρχουν επιλογές με σημαντικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο” δηλώνει στο EurActiv, ο διευθυντής του Rainforest Foundation UK, Σάιμον Κάουνσελ.
Η αξιολόγηση αποτελεί απάντηση στην απειλή που θέτει για τα τα τροπικά δάση και τους ανθρώπους που εξαρτώνται από αυτά η μη βιώσιμη παραγωγή φοινικέλαιου.
Τεράστιες εκτάσεις τροπικών δασών έχουν αποψιλωθεί στην Ινδονησία, την Κεντρική Αφρική και άλλες περιοχές προκειμένου να καλλιεργηθούν φυτείες φοινικέλαιο, το οποίο χρησιμοποιείται τόσο ως βιοκαύσιμο όσο και ως πρώτη ύλη στη βιομηχανία τροφίμων.
Το Ινστιτούτο Παγκόσμιων Πόρων που εδρεύει στην πρωτεύουσα των ΗΠΑ, Ουάσιγκτον, εκτιμά ότι η Ινδονησία έχει χάσει το 40% των τροπικών δασών της από το 1950 ως το 2000 με αυξανόμενες τάσεις. Παρόλα αυτά, η κυβέρνηση έλαβε μέτρα περιορισμού της παραγωγής φοινικέλαιο μόνο στις ήδη καλλιεργήσιμες εκτάσεις.
Η ισχύουσα ευρωπαϊκή νομοθεσία επιτρέπει στις εταιρείες να αναφέρουν το φοινικέλαιο ως φυτικό έλαιο στη σήμανση των προϊόντων τους, ωστόσο οι προτεινόμενες αλλαγές στον κανονισμό θα τις αναγκάσουν να αναφέρουν το συγκεκριμένο έλαιο που χρησιμοποιούν.
—Ηθικές επιλογές
Το Πάσχα των Καθολικών πέρασε, το Ορθόδοξο Πάσχα πλησιάζει οσονούπω, τα σοκολατένια πασχαλινά αβγά είναι ένα παραδοσιακό δώρο και διάφορες ΜΚΟ ευελπιστούν να πείσουν τους καταναλωτές να κάνουν πιο “ηθικές” επιλογές.
Στην κορυφή της λίστας των “ηθικών” εταιρειών ήρθε η βρετανική εταιρεία Divine Chocolate που συνεργάζεται με τον συνεταιρισμό καλλιεργητών κακαόδεντρων Kuapa Kokoo και την Booja Booja μια ομάδα οργανικής ζαχαροπλαστικής.
Η κορυφαία εταιρεία τροφίμων στον κόσμο, η Nestlé έλαβε μια μέση βαθμολογία, δέκα.
Οι Lindt & Sprüngli, Guylian και Thorntons, τρεις δημοφιλείς μάρκες στην Ευρώπη, ήρθαν τελευταίες.
Η ΜΚΟ Rainforest Foundation UK δημιουργεί μια βάση δεδομένων για την περιεκτικότητα φοινικέλαιου στις βρετανικές σοκολάτες την οποία θα δημοσιοποιήσει στην ιστοσελίδα της μέχρι το τέλος του έτους.
Μάλιστα σχεδιάζει να επεκτείνει τη βάση δεδομένων και σε άλλα προϊόντα, όχι μόνο τρόφιμα, αλλά και καλλυντικά και φαρμακευτικά, όπου χρησιμοποιείται το φοινικέλαιο.
econews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου