ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Η μοτοσυκλέτα που «την είδε» αυτοκίνητο!

Οροφή, καλοριφέρ, μίνι ψυγείο… μιλάμε για ένα αυτοκίνητο «λουξ», όχι για μοτοσυκλέτα. Βέβαια λείπει το δεύτερο σετ τροχών, αλλά ο τύπος είναι τόσο αδίστακτος ή έχει τέτοια απωθημένα που δεν αποκλείεται να το κάνει. Πιστεύαμε ότι η μοτοσυκλέτα που πλησιάζει περισσότερο σε αυτοκίνητο ήταν η Gold Wing. Μέχρι που ήρθε η διάψευση από τις δυτικές ακτές των ΗΠΑ. Του πήρε ένα χρόνο η μετατροπή, όχι τόσο η αρχική όσο η «τελειοποίηση». Κι ακόμη δεν έχει τελειώσει.

Με την εγκατάσταση οροφής οι στρόβιλοι που δημιουργούντο στο πίσω μέρος, στην πλάτη του συνεπιβάτη ήταν ανυπόφοροι, οπότε χρειάστηκε η τοποθέτηση τζαμιού και στο πίσω μέρος. Τότε όμως δεν άνοιγε ο αποθηκευτικός χώρος του
ενσωματωμένου στη μοτοσυκλέτα top case. Άρα το τζάμι έπρεπε να γίνει ανοιγόμενο.
Η είσοδος και έξοδος του συνεπιβάτη, της ευτραφούς συμβίας στην προκειμένη περίπτωση, δεν ήταν ό,τι πιο απλό. Έπρεπε να προηγηθεί του οδηγού στο ανέβασμα, δημιουργώντας την ανάγκη ενίσχυσης του πλαϊνού σταντ.
Πάντως ο ευτυχής ιδιοκτήτης την χαίρεται κι απολαμβάνει τις βόλτες του κι αυτό έχει περισσότερη σημασία από το ότι ο υπόλοιπος κόσμος θα προτιμούσε μια κανονική Honda Gold Wing για αυτή τη δουλειά…


ΑΠΟ http://www.moriasnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: