ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 14 Απριλίου 2013

Από αύριο τα ραβασάκια για τα ανασφάλιστα ΙΧ

Από τις 15 Απριλίου στενεύει ο κλοιός γύρω από τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα αφού με την ψήφιση του σχετικού νόμου γίνεται πλέον δυνατή η αξιοποίηση της διασταύρωσης των στοιχείων που διατηρεί το υπουργείο Οικονομικών με αυτά της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών και αντιμετωπίζεται ένα σοβαρό πρόβλημα με κοινωνικές διαστάσεις.

Οι κυρώσεις για τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων που θα εντοπιστούν από την Αστυνομία να μην τα έχουν ασφαλίσει είναι σοβαρές αφού θα αφαιρούνται η άδεια οδήγησης, η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες και θα επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο ενώ για την επιστροφή άδειας και πινακίδων, θα πρέπει να προσκομίζεται το ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Οσοι εντοπιστούν από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων που κάνει τις διασταυρώσεις, θα λάβουν "ραβασάκια" και θα υποχρεωθούν σε ασφάλιση του οχήματος και σε καταβολή 250 ευρώ υπέρ του δημοσίου ενώ αν δεν συμμορφωθούν αντιμετωπίζουν την ποινή της αφαίρεσης του διπλώματος και του προστίμου.

Με τον τρόπο αυτό, επιχειρείται να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων, που υπολογίζεται ότι φθάνουν ακόμη και το 1,5 εκατομμύριο. Η οικονομική κρίση έχει επιτείνει το πρόβλημα, προκαλώντας πρόσθετο πλήγμα και στο Επικουρικό Κεφάλαιο, το οποίο το 2012 κατέβαλε 9,4 εκατ. ευρώ αποζημιώσεις για ατυχήματα που προκάλεσαν ανασφάλιστα οχήματα, ενώ είναι σημαντικές οι απώλειες για τις ασφαλιστικές εταιρείες και το Δημόσιο.

Σύμφωνα με το νόμο, η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της αδείας κυκλοφορίας και των πινακίδων κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγμασι κίνηση ή λειτουργία του αυτοκινήτου, εκτός αν έχει τηρηθεί η διαδικασία της ακινησίας, δηλαδή έχει γίνει η διαδικασία παράδοσης πινακίδων.

Σε περίπτωση κυκλοφορίας οχήματος, χωρίς την ασφαλιστική κάλυψη, επιβάλλεται η αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού, της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων του οχήματος για δέκα ημέρες με πράξη της Αστυνομικής Αρχής. Επί εμπλοκής οχήματος σε ατύχημα επιβάλλεται η επί τόπου αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια και επί υποτροπής για τρία χρόνια.

Για την επιστροφή των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας μετά την παρέλευση του χρόνου που επιβάλλει ο νόμος απαιτείται η προσκόμιση από τον ενδιαφερόμενο του σχετικού σήματος ασφάλισης. Η αστυνομική αρχή επιβάλλει επίσης χρηματικό 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα και διακόσια 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

Ο εντοπισμός των τυχόν ανασφάλιστων αυτοκινήτων γίνεται με επιτόπιους ελέγχους της αστυνομίας, όπως επίσης και ηλεκτρονικά από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία αναλαμβάνει τη διασταύρωση και επεξεργασία των στοιχείων. Όταν εντοπίσει ανασφάλιστο όχημα, η Γενική Γραμματεία αποστέλλει στον ιδιοκτήτη επιστολή με την οποία τον καλεί εντός 8 ημερών να προχωρήσει στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος.

Για την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου στην περίπτωση αυτή απαιτείται η προσκόμιση στην ασφαλιστική επιχείρηση της ειδοποιητήριας επιστολής και παραβόλου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου 250 ευρώ.

Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης δεν εμφανιστεί, δεν παράσχει ικανοποιητικές εξηγήσεις και δεν συμμορφωθεί προχωρώντας σε ασφάλιση, τα στοιχεία του αποστέλλονται στην αστυνομική αρχή που επιβάλλει τις σχετικές κυρώσεις.

Πηγή:naftemporiki.gr
ΑΠΟ http://www.real.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: